Resultaten voor zoekopdracht: *

  1. mean-machine

    Geen druk op handle hydro-koppeling

    Betreft Yamaha FZ750 Ik zie dat er vaker problemen zijn met Yamaha's vwb hydro-koppeling. Geen antwoord gevonden. Onlangs had ik tijdens rijden ineens geen druk meer op de handle om de hydraulische koppeling te bedienen. De hydraulische olie zat er ca 25.000km in, dus dat kan gebeuren. Oke...
  2. mean-machine

    Montage-richting borgveer remblok

    In mijn werkplaats-handboek zie ik een tekening van een borgveer die remblokken naar onder drukt. Weet iemand waarom er een montage-richting geldt en wat er de reden hiervan is/ kan zijn? Zelf nooit aan gedacht dat er een montage-richting geldt voor deze veer. Altijd gemonteerd 'net zoals het...
  3. mean-machine

    Steeds weer de bougie(s) stuk.

    Laatste 2 jaar heb ik steeds weer de bougie(s) stuk van mijn Yamaha FZ750 (1985-1990) Vooral cilinder 3 heeft een abonnement op steeds weer een defecte bougie. Ook zijn broer van cilinder 2 stopt er vaak mee. Het merk NGK of Denso of Bosch dat maakt allemaal niets uit. Ze gaan allemaal en altijd...
  4. mean-machine

    Zumo met "u nadert"

    Afgelopen weekend iets raars op mijn Zumo 350. Ik had van een track in Basecamp een route gemaakt. Deze was ca 320km. (met dus slechts 2 waypoints: start en eind) Na ca een km of 50 te hebben gereden verschijnt er ineens een grijs blok in mijn scherm met "U nadert" De paarse lijn die normaal de...
  5. mean-machine

    Molenjagers-topic!!

    Prima voorstel uit het wolkenjagers-topic. Hier alvast een aftrap. Mijn brommerd staat nu nog te slapen, maar hier effe een foto van afgelopen najaar.................. 🤪 Molen 'de Hoop' in Garderen. (9-11-2020)
  6. mean-machine

    Motor-evenement Papendal 11-12 sept 2021

    Er komt een 'groots nieuw evenement'? zie Papendal
  7. mean-machine

    Geluid max 95dB in Oostenrijk?

    Ik lees op motor.nl een artikel over een max van 95db voor bepaalde wegen in Oostenrijk. zie Oostenrijk 95dB Op het kaartje is te zien om welke wegen het gaat. Kaartje Je mag ook verwachten dat als dit blijkt te werken, dat er (veel) meer wegen onder dit regime gaan komen. Dan kan je in de...
  8. mean-machine

    Dit ging ECHT bijna fout!

    Ik denk als je dit overkomt, dat je wel effe moet bijkomen. Wat een stel ass-holes! https://www.nu.nl/279616/video/motorrijder-ontwijkt-nipt-twee-spookrijders-in-belgie.html
  9. mean-machine

    Opfrissen Givi-koffer

    Ik heb een Givi-topkoffer waar ik prima tevreden over ben en nog wel even wil blijven houden. Echter door vele uren zonneschijn is de plastic buitenzijde flets geworden. Vooral in Z.Europa wil de zon soms best branden zodat het mooiste er nu wel vanaf is. Het lijkt wel of er een grijze waas op...
  10. mean-machine

    Radiaal-banden voor mijn FZ750??

    Deze vraag kan ik natuurlijk toevoegen bij "Alles over motorbanden deel 7" maar denk toch beter een apart topic hiervoor te openen. Ik ben al flink aan het zoeken geweest, maar een antwoord heb ik nog niet kunnen vinden. Het gaat over mijn young-timer met bandenmaten voor: 120-80x16 en achter...
  11. mean-machine

    Mijn ervaring met ANWB-verzekering

    In alle jaren heb ik mijn voertuigen in 5 min telefonisch kunnen verzekeren. Pas terug heb ik een 2e motor aangeschaft een Honda Blackbird. Tot hier 'no problemo'. Maar verzekeren is een ander verhaal want je start dan natuurlijk met 0 Schadevrije jaren. (SVJ) Dus 1 dag voor ophalen dacht ik...
  12. mean-machine

    Wel of geen Blackbird?

    Op het gevaar af dat ik oud zeer naar boven haal..............................:? (wat niet de bedoeling is, maar graag wel meer duidelijkheid voor een aspirant BB-rijder) Ik ben al een tijd geïnteresseerd in een Honda Blackbird. Nu sta ik op het punt om een afspraak te gaan maken voor proefrit/...
  13. mean-machine

    Niet-levering Firezone Competition 102 benzine

    We gaan langzaamaan de winter weer in........;( Ik tank de laatste tankbeurten, voordat de motor op stal gaat, altijd ethanol-vrije benzine. Voor mij is dat Firezone Competition 102. Als de motor de stalling in gaat dan tank helemaal vol met ethanol-vrij. Tank roest niet en in voorjaar...
  14. mean-machine

    Zona a Traffico Limitato (ZTL) Italië voor motor

    1 ding is duidelijk en dat is dat het allemaal erg onduidelijk is :? In 2014 heb ik heel Italië doorkruist en ben toen met de motor in veel stadjes het centro ingereden naar de piazza centrale. Ook toen stonden er borden met ZTL, maar daar ben ik toen steeds gewoon langs gereden. Nee...
  15. mean-machine

    Nolan N43 vizier en pinlock

    Ik heb een Nolan jet-helm N43, waar ik overigens erg tevreden mee ben. Vorig jaar eind november met temp bijna zero kreeg ik last van condensvorming. Daarom nu besloten om er dan toch maar eens een pinlock voor te kopen. Blijkt nu dat ik geen nokjes in mijn vizier heb om de pinlock op...
  16. mean-machine

    Iemand ervaring met ominaonline.top?

    Ik wil een paar onderdelen bestellen. De prijs in USA (€140) wordt ongeveer de helft van cmsnl.(vaak prijzig) O, ja en dan komt transport er ook nog bij. Ik kan echter niets over deze site vinden. Is er iemand die iets meer weet te vertellen of ervaringen heeft...
  17. mean-machine

    de Zeedijk

    Ik wil graag een rondje over de Zeedijk doen. Ik ga dan uiteraard langs de 'Dames van plezier' en ik vroeg me af of er mensen hier ervaring mee hebben. Behalve een gevulde beurs, moet ik bijvoorbeeld ook rekening houden met genoeg bescherming? Jethelm? De kleine steegjes zijn zeker niet mis...
  18. mean-machine

    Zeeuwse Dammen

    Ik wil graag een rondje Walcheren doen. Ik ga dan uiteraard over de Zeeuwse Dammen en ik vroeg me af of er mensen hier ervaring mee hebben, Behalve een gevulde tank, moet ik bijvoorbeeld rekening houden met zijwaartse wind? De Oosterschelde-kering is zeker niet mis! En hoe zit het met de...
  19. mean-machine

    Vakantie-motor-regels

    Kan iemand mij een site of een app aanwijzen waar ik alle regels die voor een betreffend land gelden voor de motor kan vinden. Liefst een beetje bij elkaar gevoegd. Maw je rijdt een land in, en weet dan direct welke capriolen de wetgever aldaar heeft bedacht om het ons als motorrijder zo...
  20. mean-machine

    Plu, veter of prop ?

    Volgende week is Motorbeurs. Goed moment om maar eens een bandenreparatie-setje aan te schaffen. Maar de vraag is wat is het slimste voor onderweg en wat moet er wel of mss juist niet in zitten. Ik lees verschillende termen als genoemd in topic-titel. In vroeger jaren gebruikten wij in de...
  21. mean-machine

    Mijn ervaring met malle motordagen bij Arie Molenaar

    Mijn motor-laarzen waren in mijn vakantie helemaal verrot gelopen dus wilde ik nieuwe. Naast het motorrijden, loop ik soms ook flinke stukken. Met veel laarzen kom je helaas nauwelijks verder dan het terras. Na wat onderzoek was het voor mij duidelijk dat ik Daytona's wilde hebben. Nooit meer...
  22. mean-machine

    Welk lager hoor ik ?

    Met mijn FZ maak ik de nodige km's. Meestal zonder klagen, echter tot sinds kort. Ik start dit topic omdat onduidelijk is wat er nu aan het stuk gaan is! Als ik op een stoplicht toe rijd, hoor je (soms) een duidelijk ongezond lager-geluid. Op het moment van intrekken van de koppeling is het...
  23. mean-machine

    Welk lager hoor ik ?

    foutje hoort op techniek-forum AUB verwijderen!!
  24. mean-machine

    Mid-winter-rit in juli !

    Een werkelijk heel prachtige toer gemaakt. Wellicht mooier dan rijden in de bergen? Kort geleden heb ik in Kaapstad een BMW 700GS gehuurd. Daar naar toe rijden was mij toch te ver. Dat kost een paar maanden extra vakantie. Dat zit er helaas niet in! Op zuidelijk halfrond is het nu winter...
  25. mean-machine

    Kaapstad

    Eind juli ga ik voor een maand naar Z.Afrika. Waarvan de laatste week rondom Kaapstad. Ik wil daar ook een motor huren om gebied rond de Kaap te verkennen. Zijn er mensen die daar ervaring hebben en mij kunnen adviseren voor een goed adres voor motorhuur en slaapgelegenheid. Zijn er nog...
Terug
Bovenaan Onderaan