Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Klein raadseltje:
Twee dezelfde motoren, een TDM900, verbruiken precies evenveel. Tijdens een toer in de Eiffel konden we er bijna de klok op gelijk zetten. :)
Maar dan komt de snelweg, en begint de ene motor ineens een stuk dorstiger te worden dan de ander. Vanaf de 130 km/h loopt het...
Voor mijn Laser Duotech uitlaatjes zoek ik twee gebogen db-killers. Dus de inserts waarmee ie weer legaal is voor de openbare weg. O-)
Het gaat om de Duo-tech uitlaat van paar jaar geleden, dus niet de nieuwste. Die killers daarvan passen namelijk niet.
En eventueel heb ik de twee rechte...
Voor een Honda CB400N uit 1979 zoek ik het uitlaatsysteem vanaf de collector. Dus het bolle deel onder het blok en de twee dempers.
Mocht je alleen de rechterdemper en de collector hebben dan kan dat ook. Mijn linkerdemper kan ik namelijk nog wel gebruiken. Maar de rest is echt door :P
Hoihoi,
Vraagje voor de verwoede brik-cb rijders. In het plaatje hieronder heb ik het zgn. air cut membraan van mijn carburateur (honda cb400N uit '79) afgebeeld. Deze schijnt het mengsel tijdelijk te verrijken als het gas ineens van hoge toeren wordt dichtgedraaid (voorkomen backfire)(?)
Nu...
Hoihoi,
In het plaatje hieronder heb ik het zgn. air cut membraan van mijn carburateur (honda cb400N) afgebeeld. Zit vooral op oudere motoren en schijnt te zijn om backfire te voorkomen.
Nu zitten in die van mij alleen 2 miniscule gaatjes.
Kan dit problemen veroorzaken? (motor loopt namelijk...
Medebrikkers,
Omdat het misschien een brikkeneigenschap is, de volgende technische post:
Gaat om mijn bougie (CB400N tweecilinder) waarbij de linker na een stukje rustig touren als hieronder eruit ziet, terwijl de bougie aan de andere kant wel mooi metaalkleurig is...
.
Belangrijk detail...
Kijkt en huivert,
Het volgende tref ik de laatste tijd aan na een stukje toeren. 't Gaat om CB400N (tweecilinder) waarbij de bougie aan de andere kant wel mooi metaalkleurig is... Mijn grote vraag, wat is hier aan de hand :?
.
Belangrijk detail, op de snelweg blijft ie wel blank! O-)
Dan...
Hoi brikkers,
Even ongetwijfeld een brik-bekende vraag --> Er zit iets vast. :9 Het gaat over de keering in mijn voorvork (CB 400N). Hoe krijg je dat ding uit je vorkpoot? Want die $@#% zit echt muurvast... (poelietrekker of verhitten ofzo :? )
Met dank! Jeronymus
(zie evt.ook...
Hoi allemaal,
Even een vraag waar ik met zoeken toch niks over heb gevonden:
Ik ben nl. met m'n brikje (CB 400N) m'n voorvork keering aan het vervangen (werd toch wel nodig..) Alles mooi uit elkaar, maar dan die keering zelf. Hoe krijg je dat ding uit je vorkpoot? Want die $@#% zit echt...
Dag medebrikkers,
Afgelopen zondag heb ik het voor elkaar gekregen tijdens het zwaardere accelereren de bus te breken waarop het tandwiel op mijn achterwiel zit (CB 400N). '( '( '(
Byzonder Balen natuurlijk. Zie overigens ookvoor de verdere details: Hard opgetrokken --> achterwiel +...
Hoi allemaal,
Ik ben Jeronymus, heb sinds een half jaar het A papiertje en rijd sindsdien op een prachtig cb400N brik uit 1979
Zoveel is duidelijk, ik zal dus op het brikken en techneuten forum terechtkomen. Tot ziens aldaar,
oh, en natuurlijk ff een piccie, fiets en berijder...
(evt. link...
Waargebeurd verhaal,
Afgelopen zondag, mooi weer *D , fietje opgeknapt (CB400N uit'79), ketting netjes gespannen (met broertje erop 2,5 cm). Naar vriend gereden, vriend achterop, na enkele bochten gas open en -Knak, ratel-ratatatatatatatatat....-
Meteen langs de weg gezet en gaan kijken. Wat...