Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
niet vliegend, daar ben ik in 2013 (grotendeels) mee gestopt toen ik werknemer-af was.
nu bij voorkeur alles wat per motor kan ook Per Motor doen - Road Trips!
— De klaagzang komt nu: Bediening, TFT dashboard etc.. —
Bediening vind ik allemaal errug mehhh.
ik vond het vorige model met klokken veel beter qua ergonomie
(ooh-kee boomer…)
Paar nadelen van huidige bediening en dashboard, IMHO:
Richtingaanwijzer-pijlen:
zijn relatief klein, en vallen niet...
De ACC (Adaptive Cruise Control, dat radar-dinges):
Leuk, handig, maar niet essentieel..
ik gebruik m sinds pakweg 5000 km.
het is wennen, maar je leert er meer rijden.
ik ben er niet van overtuigd dat dit “veilig”, of “veiliger” is dan gewone CC. ik had liever een dode-hoek detector (en op...
Vragen aan de rijders alhier.
- Trivia.. Waarvoor gebruiken jullie de 4 programmeerbare voorkeur-knoppen links ?
in mijn geval :
nr1 = handvat-verwarming (dagelijks, maar uiteindelijk meestal op 2),
nr2 = stoelverwarming (heel weinig gebruikt, meetal stand 2),
nr3 = media (e.g. muziek...
De Eerste 10K beurt gehad. Evaluatie, notities.
Topic title is nog "1200" maar ik denk dat dit hier wel kan..
zoniet, laat maar weten, dan edit ik wel..
Rijden: Prima.
Het geluid is anders, en dat is nog steeds wennen (je vergroeit wel met zon motor na 163.000 km…)
Olie verbuik in 1e 10K kms...
Met de Start vh Seizoen moeten we eigenlijk weer eens een mac-meeting doen..
(ik denk dat ik zelf komend weekend niet kan.. keukenhofbezoek)
edit: dwz ik krijg een gast (die zelfs achterop de motor wil zitten) die +/- speciaal voor de keukenhof komt..
dus ja, dan moet ik daar zelf ook heen...
ik zie deze draad nu pas...
NL, vooral de randstad, staat inderdaad helemaal dichtgeplakt met verboden en cameras.
in de wat rustiger provincies is het niet veel beter: 60-wegen, steentjes op de middenbermen, en overal heel veel drempels.
Maar het Is Niet Anders.. dit land zit vol.
en in ruil...
met de connected-app heb ik vooral Frustratie.
zie navi draadje..
laatste nieuws: bij langere ritten trekt de app de ververste batterij van een Galaxy S7 sneller leeg dan de het kabeltje m kan bij vullen..
speciaal batterij laten vervangen, dat helpt niet.. na pakweg 3uur loopt je telefoon...
na zoveel motoren ben je vast oud en gezapig genoeg... dus...
probeer eens een BMW Boxer 1200 of 1250.
koppel: check
karakter: check.
en speciaal voor de boxers, vooral de oudere modellen hebben ook nog het "boxermoment" : bij accelereren, of gewoon met je gas spelen voor een stoplicht, wil de...
moet er wel om grinniken..
er is een voordeel aan het RT model: die komt pas veeeel later met de nieuwe motor, dan zijn er hopelijk al een paar kinderziekten gevonden.
(als er tenminste nog een RT komt.. de concurrentie heeft zn FJR modellen al van de markt gehaald, blijkbaar niet genoeg oude...
in mijn geval: als het werkt, dan werkt het redelijk..
soms werkt het..
nu al bijna 1 op de 2 keer.. telefoon erin prutsen, opstappen, de connectie gaat automatisch, en de kaart werkt. Oef.
(ik heb macrodroid al geprogrammeerd om de app boven te trekken bij connectie, dat lijkt te helpen)
veel...
na paar paginas wel gezien..
veel geneuzel...paar verstandige antwoorden.
autos (allemaal lease, dus boeieeh) weet ik niet meer.. nooit zo op gelet.
maar ik heb nieuwe motoren met 10, 19 en 9 kms ontvangen en in alle gevallen vond ik dat eigenlijk te weinig voor een "shakedown".
ik verwacht...
verbruik.. dat ben je zelf.
en de motor rapporteert in l/100km, uk en usa doen dan weer mpg... altijd even gereken.
TL:DR: mijn gemiddelde in NL meestal 5.6L/100 (1 op 17).
dus ik zou net 400km uit een tank moeten kunnen halen... meestal tanken bij 350.
eerst: de F-jes waren duidelijk...
qua power-to-weight en torque-to-weight ratios snap ik dat de verschillen R1250 en K1600 klein zijn,
ik heb indertijd ook zitten vergelijken + rekenen.
die ratios zaten heeel dicht bij elkaar
(brandstof verbruik van de 6cyl is op papier wel hoger! en op mijn kilometrage tikt dat aan..)
maar...
Tja, welke..
HD valt voor mij af... zowel qua tech-reputatie als qua imago. Heerlijke vibrators, maar niet voor mij.
Goldwing en K16: eigenlijk te groot, maar is ook questie van smaak. en beide best duur.
ik ken een belg, ex RT rijder, die op een S1000XR af en toe heen en weer naar omgeving...
Boxergevoel was voor mij: bij stoplicht aan gas slingeren en de motor voelen kantelen...
dat is bij de 1250 grotendeels weg-gebalanceerd, eigenlijk jammer, maar daar ga ik niet over klagen.
trillingen op de R1250RT vind ik minimaal, en niet hinderlijk.
ongetwijfeld zal een 4cyl of 6cyl iets minder trillen (meer info o.a. onder link) , maar dat verschil is niet doorslaggevend.
Mijn belangrijkste criteria zijn Betrouwbaarheid en (reis)comfort. Dan is de RT een goede optie.
maar...
eigenlijk zou een Perfecte Shifter al een heel eind komen.
mn proefrit ooit op de K16 kwam redelijk in de buurt.
de shifter (shift-assist) op de RT is OK, maar de motorkarakteristiek van de 6cyl leende zich beter voor shiften.
en de K16 had behalve een Enorme Prijs, nog een aantal kleinigheden...
DCT.. of electro-mechanische versnellingsbak...
daar zit ik eigenlijk op te wachten.
snap niet dat DCT niet meer gangbaar is... lijkt me een natuurlijke evolutie...
Mijn Ideaal:
een bak waar je, als je dat wilt, zelf kan schakelen (liefst met de voet... de natuurlijke methode),
maar waar je...
ok..
plausibel.
dat zou ook verklaren waarom de mijne aan de lopende band stuk gingen: intensief gebruik, en veel buitenstaan.
en vermoedlijk nog steed iets met temp-schommelingen: vervorming veroorzaakt cracks tussen componenent.
Als ik dan van die sealing had geweten had ik er tape o.i.d...