Resultaten voor zoekopdracht: *

  1. Startrekpistool

    Schok bij start gas geven

    Wanneer ik mijn motor (FZ6 2004) laat uitrollen in bijvoorbeeld zijn 2 of 3 en vervolgens weer gas geef begint dit altijd met een behoorlijke schok. Ik heb het gevoel dat de heftigheid van die schok erger is geworden de afgelopen maanden. De schok is in de lage versnellingen het heftigst en in...
  2. Startrekpistool

    Verzekering schadevrije jaren

    Vraagje, ben een tijd terug onderuit gegaan tijdens rijden door een file. Moest remmen en voorwiel schoot weg door een olieplekje. Motor tikte een auto aan waardoor een zijpaneel beschadigde en ontzet was. Nu krijg ik dus de rekening. Ga van 1 jaar schadevrij naar -2. Kosten verzekering gaan...
  3. Startrekpistool

    Motor transport Griekenland - Nederland

    Hoi, Voor een Griekse vriend die in Nederland is komen wonen zoek ik hulp bij het vinden van een betaalbare transport mogelijkheid van een motor van Griekenland naar Nederland. Heeft iemand er ervaring mee, en kan me wat aanraden? Wellicht zelfs mazzel en iemand die op vakantie erheen gaat...
  4. Startrekpistool

    Pont Amsterdam (distelwegveer)

    Hoi, Voor de kenners. Ik moet zaterdag in Amsterdam Noord zijn, mag ik de motor (uit) aan de hand meenemen op de pont? Net als alle scooters en brommertjes waarvan ik lees dat die erop staan? Google maakt me niet veel wijzer helaas. Het gaat trouwens om het distelwegveer. Verkeerd...
  5. Startrekpistool

    druppellader adaptertje?

    Hi, Van de vorige eigenaar heb ik een druppellader bij de motor gekregen. Ook wees hij me op het oplaadpunt. Nu probeer ik mijn motor aan de lader te hangen, maar de connectoreren verschillen van elkaar. Ik denk dat ik misschien een adaptertje niet erbij gehad heb oid? Heeft iemand enig idee...
  6. Startrekpistool

    Knipper relais omkeren?

    Vraagje, na led knippers op m'n motor gezet te hebben heb ik het relais vervangen om de knippersnelheid goed te houden. Maar nu begint het knipperen wanneer ik de schakelaar omzet altijd met 'uit' ipv 'aan'. Ik vind dit storend. Zou het helpen om de draden van het relais andersom te...
  7. Startrekpistool

    Yamaha Fz6 stuur valt meer de bocht in

    Hoi, ik heb sinds een paar dagen een Yamaha FZ6 uit 2004. Er lijkt nu een probleempje mee te zijn. Vanmorgen reed ik weg en het leek alsof het stuur bij lage snelheden bij het afschuinen veel meer uit zichzelf in stuurt. Moet het stuur echt met meer kracht tegenhouden anders maak ik een te...
  8. Startrekpistool

    aanschaf keuze bouwjaar - kmstand, proefrijden afstand?

    Hey, Ik heb de keuze uit een 2004 yamaha fz6 met 20.000 op de teller en een 2006 fz6 met 40.000 op de teller. Zo te zien verschilt er niet veel tussen deze bouwjaren. Welke zouden jullie voor gaan? Kosten zijn ongeveer gelijk (E 3000,-) (de 2006 is iets goedkoper). Ook heb ik contact...
  9. Startrekpistool

    Naked winddruk etc

    Hi, na overlijden van mijn fzs600 door toedoen van een koekblikker ben ik op zoek naar iets nieuws. Mijn motorgebruik is als volgt: dagelijks woon werk, 20km enkele reis. Zo nu en dan een toertje, paar keer per maand een lange rit van 120km enkel naar familie. Ik zet redelijk veel kilometers op...
  10. Startrekpistool

    fzs600 originele uitlaat

    http://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-yamaha/m849529149-fzs600-uitlaat-demper-up-4018-origineel.html Mag wel een euro of 15 vanaf voor MF leden. Liefst ophalen.
  11. Startrekpistool

    motor total loss, wrak houden of laten opkopen?

    Hey allemaal, Het volgende: mijn motor (yamaha fzs600 uit 2000 km:63000) is na een ongeluk total loss verklaard. Deze motoren doen 2e hands op marktplaats ongeveer E1600,-. Ik krijg opzich een prima bedrag aan dagwaarde terug. Maar nu kan je kiezen of hem te laten opkopen, of het wrak zelf te...
  12. Startrekpistool

    aanrijding, aanvullende schade etc.?

    Minder leuk verhaal. Kreeg vanmorgen tijdens de rit naar mijn werk geen voorrang van een auto die de straat over stak tussen ander verkeer door. Ben ook wel boos op mezelf want had met beter kijken en anticiperen het best kunnen voorkomen. Maargoed, loeihard geremd, flinke stoppie gemaakt...
  13. Startrekpistool

    Tikkend geluid na tussen 2 versnellingen in gezeten te hebbe

    Hi, gisteren op de snelweg heb ik mn motor (fzs600) per ongeluk tussen 2 versnellingen (tussen 4 en 5) in gezet denk ik. Ik tikte omhoog maar niet hard genoeg. Toen stond hij ineens vrij met wat geratel erbij. Daarna door gedrukt. Maar nu hoor ik tijdens het rijden steeds iets metaalachtige...
  14. Startrekpistool

    Trillen tijdens remmen voor

    Hey, Sinds een paar 100 km merk ik dat ik tijdens het remmen voor extra trillingen voel in mn stuur. Heb naar mn remschijven gekeken terwijl ze draaiden en zijn nog perfect recht. Wat kan dit nog meer veroorzaken? alvast bedankt!
  15. Startrekpistool

    remklauw zuigers vast

    Hey, Ik denk even mn remblokken te vervangen... eerste keer, remklauw los, blokken eruit, nieuwe erin. Niet dus, passen geeneens samen er in. 1 zuiger staat een halfe cm uitgeschoven de andere zo'n 2 cm. Geen van beiden een millimeter terug te duwen. Na wat googlewerk gelezen dat ik dan de...
  16. Startrekpistool

    fzs600 wiellager

    Hi, Ik wil mn voorwiellagers vervangen, maar kan deze niet goed vinden in Nederlandse webshops. Wellicht door mn gebrek aan kennis. Ik heb een onderdelencatalogus van mn motor waar hij in staat: 93306-20314-00 - Bearing (b6203) Maar zoeken hierop levert alleen buitenlandse sites op. Ook...
  17. Startrekpistool

    remblokken gesinterd of niet?

    Hi, Moet mn remblokken achter vervangen. Eerste keer dat ik dat doe, dus een en ander opgezocht. Nu lees ik dat gesinterde blokken je riemschijven aanzienlijk meer doen slijten dan normale blokken. Wat is hier de mening daarover? Niet gesinterde zijn ook best lastig te vinden. Het gaat in...
  18. Startrekpistool

    Alleen een motor bezitten, ervaringen

    Hallo, een krappe 2 maanden terug mijn motorrijbewijs gehaald en een tweewieler gekocht. Sindsdien 2300km gereden op de motor, en de auto misschien 300. Ik speel een beetje met het idee om de auto helemaal weg te doen, dan wel na de wintermaanden, en eens te kijken hoe dat bevalt een krap...
  19. Startrekpistool

    Winter rijden, waar op te letten

    Hallo, Heb net mn rijbewijs gehaald aan het begin van het fijnste seizoen van het jaar! Maar zoals je misschien begrijpt trek ik het niet om te gaan wachten tot maart / april en wil dus gewoon rijden! Ga dit weekend kijken naar een mooie fazer 600, en mocht dat m worden, het liefst maandag al...
  20. Startrekpistool

    Voorstellend

    Hallo, Nieuw hier, 26 jaar, een week geleden mijn rijbewijs met een A-tje erop mogen afhalen en nu op zoek naar een mooie Fazer 600. Heb wat vragen dus daarom registreer ik me. Groeten, Martijn
Terug
Bovenaan Onderaan