Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: ZXRfan
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Z

    Review Mototronix alarmlicht module

    Ik gebruik nu ruim een half jaar op mijn ZXR750 uit 1994 een alarmlicht module van Mototronix, mooi moment om mijn ervaringen met jullie te delen. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik ben niet enthousiast. Als hij het doet dan werkt hij prima, maar het inschakelen ervan is te...
  2. Z

    Olielekkage bij deksel zijkant cilinderkop ZXR750 1994

    Sinds een paar dagen lekt er olie bij de deksel die met schroeven vastzit op de linkerkant van de cilinderkop. Ik vermoed dat de olieleiding die vastzit aan die deksel de motorolie afvoert die naar de nokkenassen en andere onderdelen in de cilinderkop werd gepompt. Op de foto heb ik met rode...
  3. Z

    How to: Brandstofpomp contactpunten vervangen

    Als mijn motor goed warm was (na zo'n 20 minuten te hebben gereden) merkte ik dat hij steeds vaker (niet dagelijks) ietwat begon in te houden. Dat kan meerdere oorzaken hebben, 1 daarvan is een slecht werkende brandstofpomp (een bekend probleem). Het type brandstofpomp van mijn ZXR750L heeft...
  4. Z

    Alternatieven voor luchtfilterolie verstandig?

    Ik heb een nieuw luchtfilterelement geplaatst in mijn ZXR750L. Het is een aftermarket exemplaar, maar wel nagenoeg identiek aan de originele en ik gebruik ook gewoon de originele luchtfilterbehuizing (geen K&N of zoiets). Toevallig las ik in de manual dat je de schuimzijde (aan de zijde van...
  5. Z

    carbs afstellen d.m.v. uitlaatgasmeting per cilinder

    Ik wil mijn ZXR750L ('94) opnieuw laten afstellen, omdat ik sinds de laatste keer afstellen (half jaar geleden) een andere meer open demper heb gemonteerd. Ook heb ik de carburateurs volledig gereviseerd waardoor de motor nu ietwat hakkelig loopt tijdens rustig accelereren. Wat ik eerst nog...
  6. Z

    RVS vervangingsuitlaat/collector kopen

    Bij mijn ZXR750L (1994) begint ter hoogte van de collector de originele uitlaat al aardig te roesten, de eerste roestlaag is er al af aan het vallen. Ik heb een paar jaar geleden voor mijn ZZR600 een vervangend exemplaar van RVS gekocht voor zo'n 300 euro. Ik ben een beetje aan het zoeken...
  7. Z

    rubber ring in tankdop vervangen

    Hoi allemaal, Omdat ik steeds vaker benzine ruik nabij de motor (Kawasaki ZXR750L uit '94), heb ik de tankdop eens wat beter bekeken. Ik zag dat de rubber afdichtingsring los hing (die tussen de tank en tankdop). Deze zit normaliter vast om het binnenwerk van de tankdop en is dus volledig...
  8. Z

    ZXRfan

    Hoi allemaal, Ik lees al een tijd mee, maar nu toch maar eens aangemeld als lid. Ik rijdt nu met veel plezier (woon-werkverkeer tussen Purmerend en Amsterdam) een Kawasaki ZXR750L uit '94. Ik vind dat deze oudere modellen nog echt karakter hebben en gelukkig niet meer electronica dan nodig...
Terug
Bovenaan Onderaan