Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Tijmen22
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Tijmen22

    Frame, Tank en plastic diverse Yamaha 550 Seca

    Zie foto's voor de onderdelen. Achterbrug is niet meer beschikbaar. De benzinetank heeft veel aanslag van oude (25 jaar) benzine en roest, maar zoals te zien waar de benzineniveaumeter heeft gezeten lijkt het vooral plaatselijk. Tank is overal buiten hard, geen roest. Spuitwerk is lelijk...
  2. Tijmen22

    Yamaha XJ 550 81-83 voorpoot

    Ik zoek al een tijdje een nieuwe voorpoot voor mijn Yamaha Seca 550 uit 1981. Dit is de Amerikaanse variant van de XJ550 verkocht in Europa. Ik zoek dit om een dubbele remschijf voor te kunnen monteren, zoals de XJ550 in Europa uit de fabriek geleverd is. Onderpoten, schijven en klauwen heb ik...
  3. Tijmen22

    Aanhaalmoment bevestiging as voorwiel Royal Enfield Bullet

    Na het wisselen van de voorband wilde ik mijn voorwiel weer erin zetten, wat op deze manier vast zit: Ik kan nergens vinden hoe vast deze moeren moeten die de vooras inklemmen, niet in het "Service Manual" door Pete Snidal over de Bullets, of in het werkplaatshandboek (Bullet Service...
  4. Tijmen22

    Snelweg brik gezocht

    Na 2 en een half jaar op een GS450E rondgeploft te hebben zoek ik nu iets wat rustiger snelweg rijdt, gezien ik eigenlijk 75% snelweg rij. Zeker op de 120-130 stukken van de A2 vind ik de GS450E net wat vermogen tekortschieten, vooral als het wat waait. Daarnaast wil ik meer rechtop zitten, bij...
  5. Tijmen22

    GS650GL Olie-brander

    De weinig gebruikte GS650GL (vaak gewoon GS650L) heeft wat olie verbrandings-problemen. Het is gewoon smerig om erachter te rijden. Nu heb ik al een 2 takt die dat voor me doet, dus mag de GS650 even lekker normaal doen. De walm komt overduidelijk uit de linker uitlaat. Ik hoopte op een lekke...
  6. Tijmen22

    Tik in de motor van een Jawa 634 '78

    Sinds het een beetje rondjes rennen werd in het Jawa topic stel ik de vraag hier eens. Ik heb een tik in mijn motorblok zitten. De tik is hier te horen: Deze tik heeft er niet altijd in gezeten, zeker niet zo luid in ieder geval. Wat ik getest heb: -Bij stationair het hardst, lijkt...
  7. Tijmen22

    Setje spiegels voor een Jawa 634

    Ik zoek een leuk setje spiegels voor mijn Jawa, op marktplaats kom ik eigenlijk alleen nieuwe spiegels tegen die een beetje.. te modern zijn voor mijn fiets. Dit is de fiets: Wat ik zoek is soortgelijke spiegels waar er nu al 1 van op zit, maar iets breder is nog beter (ovaal). Mat...
  8. Tijmen22

    Pakking JAWA 634

    Deze zoek ik, de grote zilver kleurige! Gaat tussen het blok en de deksel. Anders zal ik hem waarschijnlijk uit Verweggistan moeten halen :P
  9. Tijmen22

    Geen leven in te trappen [Jawa 634]

    Nu heeft hij nog 2 dagen geleden gelopen bij de verkoper. Het gaat hier over een JAWA 634, 1978. Wat doet het wel: +De bougies vonken, wit sterretje dus lijkt voldoende te zijn (ziet er hetzelfde uit als bij m'n oldtimer brommer ongeveer, misschien iets minder overtuigend). +Compressie, ik...
  10. Tijmen22

    [1978] Jawa 350 634

    Na het rond tuffen met 35 kilometer per uur werd het toch eens tijd voor wat serieuzer vervoer met lange(re) afstanden. Sinds mijn trouwe ros ook een roestbak is (Batavus Mot'o-mat 1965) zocht ik eigenlijk iets wat erbij paste. Iets simpels, goed zelf te onderhouden en bovendien op leeftijd...
Terug
Bovenaan Onderaan