Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: memolican
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. M

    Gel zadel

    Ik krijg meestal na een half uur-uur op mijn z1000 een harde platte reet en wil een nieuwe zadel van topsellerie kopen. Zijn de verhalen waar dat gel beter zit dan foam? Natuurlijk zou ik het zelf moeten testen, maar gezien de omstandigheden van nu gaat dat nogal lastig. Ik hoor graag jullie...
  2. M

    z1000 07-09 bagster tank cover / tankhoes (black)

    Heeft er toevallig iemand eentje te koop (zie titel)? Of weet waar ik er eentje kan vinden? gr, memolican
  3. M

    z1000 2007-2009 kuipdelen gezocht

    Na een valpartij ben ik op zoek naar kuipdelen voor mijn z1000 (2007, zwart). Het gaat om: - zijkuipdeel rechts - zijkuipdeel links - kopstuk links - achterrempedaal - oliebakdeksel - buitenframe rechts Voor de tank zou ik een nieuwe tank moeten kopen neem ik aan. Een tankcover lijkt me dan...
  4. M

    Spuitfles, waar te koop?

    In de afbeelding zie je precies wat ik zoek. Ik wil het gebruiken om remvloeistof reservoir ermee af te vullen. De volgende winkels heb ik al geprobeerd, echter zonder succes: Gamma, Praxis, Intratuin, 2-tal motorzaken, Halfords, Mantel (fietszaak), Bogomat, autogarage...
  5. M

    GS500 (2003)

    Beste allen, De motor van mijn zusjes heeft een aantal kleine probleempjes waar ik me aan irriteer: - soms komt er een harde knal (alsof iemand een pistool afschiet) uit de motor bij het starten. Dit geluid hoorde ik ook toen ik de motor wilde starten zonder bougie en vervolgens met bougie...
  6. M

    z750 vs. z1000

    Beste allen, Nu ik van mijn R1 af ben, is het binnenkort tijd om een nieuwe fiets te halen die wat fijner zit. Hiervoor heb ik de Z serie op het oog, namelijk de z750/z1000. Ik heb +/- 4500 te besteden en heb hiervoor het liefst een model van bouwjaar 2007 (mooier uiterlijk) en een 1000cc...
  7. M

    gs500e 2003

    Beste allen, Vandaag heb ik de carbs van gs500e schoongemaakt, echter ben ik zo dom genoeg geweest om buizen niet te markeren. |( Nu zijn er een aantal buizen waarvan ik niet meer weet waar ze aangesloten moeten worden. Graag jullie kennis hierover om het toch op te kunnen lossen mvg
  8. M

    Koelsysteem R1 2000

    Beste allen, Gisteren had ik een stukje gereden en na afloop kwam er koelvloeistof ergens vandaan. Ik heb dus het koelsysteem nagekeken (radiator en slangen) maar nergens en lekkage. Motor na uur weer gestart en ook geen koelvloeistof dat lekt --> te veel koelvloeistof dat de motor uit moest...
  9. M

    R1 2000 start niet

    Beste allen, Recent heb ik de carburateurs gereinigd en heb de bougies vervangen. De mengselschroeven heb ik fabrieksinstelling gezet (3 + 1/8 slagen). Het enige wat ik nog moet doen is: schroeven afstellen + carburateurs synchroniseren, echter: de motor start niet meer B| Dit is wat er...
  10. M

    Stationair

    Beste allen, Ik zit met het volgende probleem bij mijn R1 uit 2000 (61.000 km), namelijk dat hij stationair niet lekker draait. Ten eerste draait hij maar 800 rpm, terwijl dit ongeveer 1100 moet zijn (dit is makkelijk bij te stellen dmv idle speed schroef). Ten tweede maakt hij, nadat ik de...
  11. M

    Zelfgemaakte motor mover

    Zoals de titel al beschrijft, ben ik van plan om zelf een motor mover te maken (er eentje kopen is veel te duur naar mijn mening, omdat ik hem maar aantal x per jaar zal gebruiken). Zijn er mensen die een zelfgemaakte motor mover hebben gemaakt? Zo ja, hoe? Zelf heb ik ook een achterwiel...
  12. M

    Boek Motortechniek

    Beste allen, Aangezien een opleiding motortechniek er niet in zit, wil ik een boek over motortechniek lezen. Het schijnt dat het boek Motortechniek in Woord en Beeld van P. Klaver best populair is, maar dit boek is nergens meer te verkrijgen. Is er een goed alternatief?
  13. M

    Optrekken stoplicht

    Beste allen, Ik vraag me al een tijdje het volgende af: Kan je met een motor zodanig optrekken vanuit stilstaande positie bij een stoplicht met flits dat je er een boete van kan krijgen? Of is dit uberhaupt niet mogelijk, omdat de sensoren daar niet liggen? Ik hoor graag van jullie. mvg
  14. M

    Stuiter aan voorzijde

    Beste mensen, Recentelijk heb ik een aantal onderdelen aan mijn ZX6R vervangen of laten vervangen: - voorvork keerringband lekkage bdz: deze heb ik zelf gedemonteerd en gebracht naar de motorgarage waarbij zij de lekkage hebben gemaakt. Ik heb de voorvork er zelf weer erop gezet adhv Haynes...
  15. M

    600cc vs. 1000cc supersport

    Beste allen, Ik vroeg me af wat nou het verschil is tussen een 600cc en 1000cc. Zo heeft een 1000cc meer vermogen, maarja is dat wel nodig. Het is niet alsof een 600cc onvoldoende vermogen heeft. Een 600cc is ook lichter, dus ook wat leniger zou ik denken maar is dat wel significant. Zelf zat...
  16. M

    Schoonmaak

    Hallo, Momenteel ben ik bezig met onderdelen vervangen van mijn motor en terwijl ik daarmee bezig ben kan ik net zo goed onderdelen schoonmaken. Voor de ketting en remmen heb ik speciaal reinigers voor gehaald. Echter wil ik ook de voorvork schoonmaken en de remschijven, omdat de voorvork...
  17. M

    zelf klussen

    Hoi, Ik wil graag zelf aan mijn motor sleutelen, omdat ik van mening ben dat het laten maken/ vervangen van onderdelen veel te duur is. Zelf ben ik voltijd student en heb daardoor doordeweeks weinig tijd overdag en in de ochtend. Zijn er snelcursussen waarvan jullie zeggen dat het een goede...
  18. M

    Maat motorhandschoenen

    Voor de winter wil ik nieuwe motorhandschoenen kopen, alleen weet niet welke maat ik moet hebben. Volgens internet moet ik maat L hebben (omtrek: 24 cm), echter vind ik dit wel raar aangezien mijn zomerhandschoenen maat XXL zijn en die zitten goed om mijn hand heen. Ik heb de grootste handen in...
  19. M

    SV 650(S) vs. ZXR 400

    Sinds kort heb ik mijn A2 rijbewijs ben nogal gaan zoeken naar sport/ supersport motoren en die zijn er bijna niet vanwege de 70 kW regeling. Of ze zijn duur (nieuwe modellen). Uiteindelijk ben ik 2 motoren tegengekomen die mij erg aanspreken. - SV 650 (2004, volle kuip): Deze motor vind ik...
  20. M

    Kawasaki zxr 400

    Hallo allemaal, Ik beschik over een A2 rijbewijs. De laatste tijd ben ik op zoek geweest naar sportsports die al dan wel of niet voldoen aan A2 regeling. Ik heb veel nagedacht of ik het risico zou nemen met een 70kW + motor die geknepen is, echter zit ik zwaar te twijfelen aangezien ik bij...
  21. M

    PinLock

    Goedemiddag iedereen, De afgelopen dagen ben ik lang op zoek geweest naar een donkere vizier voor mijn helm (LS2 Supra FF358) alleen deze zijn dus niet PinLock voorbereid te vinden. Is het mogelijk om die alsnog zelf of door iemand anders te installeren? Alvast bedankt!
  22. M

    suggesties voor sport/ supersport

    Heeft iemand enige suggesties voor sport/ supersport motoren die: - 30-35 kW origineel zijn (ivm A2 rijbewijs) of - 36-70 kW die (op kenteken) goed te knijpen zijn. - prijscategorie: tot €2500,- Ik vind het nogal lastig om een mooie sport/ supersport te vinden. De oudere (voor 1996 etc.)...
  23. M

    vraag over het knijpen/ downtunen van motoren

    Binnenkort bezit ik een A2 rijbewijs en mag ik dus maximaal 35 kW origineel of 70 kW die geknepen wordt naar 35 kW rijden, omdat ik in de nieuwe regeling val. Een paar dagen geleden heeft een motordealer mij verteld dat het ook mogelijk is om een 70+ kW motor te rijden, alleen moet die wel...
  24. M

    Keuze voor een 35 kW motor

    Beste mensen, Binnekort wordt ik 20 en ben van plan om een A2 rijbewijs te halen (jongensdroom). Alleen loop ik tegen een obstakel aan, namelijk de motor zelf. Zelf heb ik weinig verstand van motors. Ik weet niet welk/ wat voor motor ik zou moeten halen aangezien ik 2 jaar na mijn A2...
Terug
Bovenaan Onderaan