Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Edoll
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Edoll

    Motor start (zo goed als) niet meer na onderhoud

    Lang verhaal iets korter: Motor liep voor het onderhoud eigenlijk redelijk tot goed maar had de kilometerstand om de kleppen weer gesteld te hebben. Dit wilde ik zelf doen, en heb dit dan ook gedaan. 9 Kleppen heb ik bijgesteld om (beter) in de tolerantie te komen waarbij een stuk of 4 ook...
  2. Edoll

    Winterslaap van 2 jaar, motor loopt bijzonder beroerd

    Hoi allen, misschien dat jullie wat mee kunnen denken met mij? 2 Jaar geleden heb ik mijn zzr 600 ('99) goed rijdend weggezet, en nu draait de motor erg slecht. Zo slecht zelfs dat ik er niet mee kan rijden. Wat heb ik al gedaan? olie ververst nieuw oliefilter koelvloeistof vervangen...
  3. Edoll

    Gezocht (te leen of te koop) klinker voor DID530 (Groningen)

    Het liefst te leen gevraagd, of anders te koop gevraagd voor een mooi prijsje ;) Een kettingklinker die een DID DC530MSO Super O-ring ketting kan klinken. Onderstaand plaatje geeft ongeveer de schakel aan die geklinkt moet worden. Bij lenen hoef je het apparaat niet meer dan een dag kwijt...
  4. Edoll

    Heb ik een klinkapparaat nodig?

    Vandaag met het nodige kunst en vliegwerk (voorste tandwiel moer...) een een nieuw voor en achtertandwiel gemonteerd, en tevens de ketting erom gelegd. Nu had ik eigenlijk gehoopt dat de geleverde ketting een sluitclip zou hebben. Helaas voor mij heeft de ketting alleen een sluitschakel, 4 o...
  5. Edoll

    rubberen ringen tussen carburateur en luchtinlaat uitgerekt

    Afgelopen weekend heb ik mijn carburateurs schoongemaakt omdat de motor nogal slecht liep en ik toe was aan een klusje :) Bij het demonteren van de carburrateurs zijn de pakkingen / rubberen ringen tussen carburateur en luchtinlaat losgekomen. Deze blijken nu een aardig stuk groter dan de...
  6. Edoll

    Koelsysteem probleem / checklist?

    Korte inleiding :) - Paar week geleden korte vakantie gehad in Luxembourg die beeindigd is nadat ik met 10/15km/uur tegen een rotswand ben gereden. Gevolg: veel kapschade en een gescheurde koelslang (linksonder de motor wat de radiateur met de waterpomp verbind). De koelslang is ingekort...
  7. Edoll

    GPS - headset - windruis

    Ik heb sinds een tijdje weer een oud probleem van stal gehaald. Namelijk extern geluid in de helm zonder gehoorbeschadigingen op te lopen. Sinds kort heb ik een GSM met TomTom erop en de bedoeling is om deze op wat voor manier dan ook op de motor in mijn oor te kunnen laten bleren. Al...
  8. Edoll

    Hoe handigst meenemen tent+slaapzak

    De hete adem van op vakantie gaan voel ik zolangzamerhand in m'n nek (zaterdag naar scandiavie) maar ikzit nog met 1 behoorlijk dilemma.. nl hoe neem ik mijn tent + slaapzak mee.. Het originele idee was om de slaapzak om de tent heen te rollen, en daarom heen weer het luchtmatras te rollen tot...
  9. Edoll

    Slecht starten warm weer en warme motor

    Met dit hete weer lijkt de motor geen zin hebben om te starten, zowel zonder choke als met choke lukt het niet. Uiteindelijk start hij wel zonder choke, en met choke lijkt hij meteen te verzuipen. Met een warme motor (ofwel de hete lucht van de motor bij het luchtfilter) start hij eigenlijk ook...
  10. Edoll

    Kamperen in Zweden, hulp met planning gevraagd

    - edit - inmiddels aangeschaft: - Zijtassen (type sport, merk Booster) - Luchtmatras (vruibuiter geval.. slaapt erg comfortabel en is erg klein zonder lucht) - Tekentang, bestek, mini kompas :) - tanktas (nouja had em al liggen) - afritsbroek, erg leuk ding en superlicht - slaapzak...
  11. Edoll

    Onderhoudsvrije accu dood?

    Paar weken geleden accu leeggestart na een korte pauze van het motorrijden, sindsdien eigenlijk 2x last gehad van dat ding. Na een dag of wat is er niets aan de hand maar na verloop van een week of twee is de accu gewoon zo goed als leeg. Startmotor komt er nog niet 1x van rond. Nou vraag ik...
  12. Edoll

    Kettingsmeer op zondag?

    Heb ik natuurlijk weer met m'n domme kop, de motor echt om 16:55 weer draaiend op de zaterdagmiddag. Na de winterstop is al het kettingsmeer dat er nog op zat een beetje aan de harde kant en gewoon toe aan een gronidge verwijder beurt en een nieuw laagje. Maar goed.. geen motorzaak die open is...
  13. Edoll

    Oordopjes met luidsprekers?

    Zoals de topictitel al doet vermoeden vraag ik me af of er oordopjes zijn met ingebouwde luidsprekertjes? Dus een mini-luidspreker na de demping? Ik rijd nu me 3M dopjes in die in feite alles dempen (heerlijk rijden, en 0,0 last van ruis) maar omdat de gratis voorraad opraakt wil ik over op...
  14. Edoll

    Benzinekraan pakking dichten.. hoe?

    Goedenavond allen, Ik heb een klein doch dringend probleempje. Ik heb vanavond bemerkt dat de benzine er bij een benzinekraan pakking letterlijk uitgutst (je ziet de benzine verneveld worden). De lokale motorboer heb ik vanavond gesproken maar heeft helaas geen passende pakkingen. Ik heb de...
  15. Edoll

    Overblijven speling ketting met belasting

    Ik heb net evengekeken of de ketting nog goed staat als ik erop zit en nou is er van de voorgeschreven 35-40mm speling op de bok niet veel meer over zodra ik erop ga zitten, ik gok dat er zo'n 5 - 10mm speling overblijft, nou is dit mijn eerste kettingfiets en heb ik dus geen idee of dit te...
  16. Edoll

    Borgpin asmoer losmaken?

    Na het drama van koelvloeistof verversen, remolie vervangen en ketting schoonmaken en invetten komt nu het kettingspannen. Ik dacht al dat deze te losjes hing maar hij hing dus wel ERG losjes, zo'n 55mm wat maximaal 40mm mag zijn.. dus tijd om dat ding te spannen. Maaaar, hoe krijg ik dat...
  17. Edoll

    Waar zit de radiateur vuldop op de ZZR600?

    Vandaag bezig geweest de koelvloeistof te vervangen en tot nu toe kan ik niet zeggen dat ik me vermaak :) wat een klere klus, kappen eraf, uitzoeken hoe je die vloeistof eruit krijgt etc. Uiteindelijk is het me toch gelukt er zo'n naar schatting 2l uit te krijgen via de aftap plug bij de...
  18. Edoll

    Hoe te strakke schroeven zonder schade losmaken?

    Ik wilde zonet even de koelvloeistof verwisselen en om dit te doen wilde ik eerst de onderkap verwijderen, echter zitten die schroeven zo vast dat ik met mijn schroevedraaiers de schroef aan het verneuken ben, volgens mij is de gebruikte schroevedraaier geen rotzooi, maar er moet gewoon zoveel...
  19. Edoll

    nieuwe aanwinst + fotos! (kom ik door de keuring?)

    Ik heb sinds 2 week deze motor uit Duitsland gehaald omdat het tijd was voor een 25kw+ en eens een iets ander model, de Kawasaki zxr leek me een te extreme zit hebben dus is de keuze op deze schoonheid gevallen! Een Duitse Kawasaki met bouwjaar: 1999, met een idioot lage km stand van nog geen...
  20. Edoll

    import uit Duitsland -> alléén fahrzeugbrief

    Ik heb reeds een motor uit Duitsland gekocht (dit topic met fotos komt ook binnenkort ) en nu heb ik de Duitser de motor laten "afmelden" en mij de fahrzeugbrief laten opsturen, deze heb ik inmiddels zoals afgesproken ontvangen. Echter nu het probleem: Ik las op een andere site dat ik ook nog...
  21. Edoll

    Motor exporteren naar Denemarken -> belasting

    Ik ben sinds maandag de eigenaar van 2 motorfietsen, waar 1 toch eigenlijk echt genoeg is, nu wil het lot dat ik zaterdag met de motor naar Denemarken op vakantie ga en heb voor de gein eens gekeken voor hoeveel kronen de motoren daar over de toonbank gaan.. en tot mijn verbazing betalen de...
  22. Edoll

    voorband versleten bij 9000km, ken da?

    Ik ben van plan binnenkort naar Duitsland te gaan om te kijken naar een motorfiets die 9 duizend km gereden zou moeten hebben waarvan alles nog goed zou moeten zijn maar de voorband zou aan vervanging toe moeten zijn, is dit geloofwaardig? Of is dit een gigantische aanwijzing voor stoppie...
  23. Edoll

    CBR 600 / ZZR 600 - wanneer kleppenstellen?

    Na de zoekfunctie even uitgebreid getest te hebben :) - niks kunnen vinden over bepaalde kilometerstanden en kleppenstellen, dus hier mijn vraag: In verband met het importeren van een motor uit duitsland zou ik graag willen weten bij wat voor kilometerstanden deze motoren de kleppen gesteld...
  24. Edoll

    Hoe test ik of de benzinekraan naar behoren werkt?

    Het is me een tijd geleden weer eens gebeurd, benzine op op de snelweg, dus ik schakel dat ding over naar reserve... gebeurt er niks! Dus ik heb nu de benzinekraan er maar weer afliggen, en wilde het eigenlijk even testen of de standen wel werkten, Ik heb geprobeerd om bij 2( =plaatje...
  25. Edoll

    binnenkort 25kw+ hoe testen of sportmotor wat is

    Is er een (goedkopere :) ) manier om eens een stuk op een sportmotor te rijden dan er een te huren voor een weekend? ik zat er aan te denken om dit te doen maar als ik er over na denk is het al gauw een behoorlijk percentage van het aanschaffen van één, en dan is het eigenlijk best weggegooid...
Terug
Bovenaan Onderaan