Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Charliefox
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Charliefox

    Tijdje gevolgd door een blauwe of zwarte Golf - Politie met video?

    Ik zal mensen voor zijn: Ja, dom, dom, dom. En ook: Ik betaal de boete als een vent, mocht die binnenkort in de postbus belanden. En ja, ik heb me misschien op laten naaien, uitgaande van 1. Dat gezegd hebbende: Gister op de ring Amsterdam. Ik reed zo’n 110-120 km/u. Komt er zo’n blauw/zwart...
  2. Charliefox

    Distinguished Gentleman's Ride 2018 (zondag 30 september)

    Zag er (nog) geen topic over hier? Niemand hier aangemeld voor die tour? Wél in pak, maar ja, hooguit brommersnelheid met zoveel motoren.
  3. Charliefox

    Yamaha XJR-ride zondag 18 juni vanaf 09:00 uur Limmen NH

    Vooraf aanmelden via FB en ja, XJR-riders only :] XJR Owners Nederland
  4. Charliefox

    Openingsrit 2017 XJR Owners Nederland vanuit Zeist

    Wat op de valreep, want het is morgen al. Zie onderstaand topic. Prachtige dag, prachtige route door het groene hart en minimaal 22 XJR piloten. Er is nog plek. Verzamelen vanaf 09:00 uur en vertrek om 10:30 uur. Wees welkom :] Charliefox in "XJR topic #9"
  5. Charliefox

    KM STAND 1/1/2017 - 31/12/2017

    Voorgaande edities: 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 Mijn beginstand op 1 januari 2017: 55774 km Tags: kmstand jaartotaal kilometerstand jaargemiddelde km-stand kilometers kilometerteller
  6. Charliefox

    Wie rijdt er met een H&B Lockit rek op zijn/haar XJR1300?

    Ik heb hier namelijk 3 van die lelijke maar oh zo handige hardschalen H&B koffers ongebruikt liggen. Ze komen van mijn vorige motor af en dacht er tweedehands wel even een rekje voor te scoren. Blijkt zoeken naar een speld in een hooiberg, dus ga nu voor nieuw. Er bestaan 2 soorten rekken; de...
  7. Charliefox

    KM stand 1/1/2016 - 31/12/2016

    Voorgaande edities: 2015 2014 2013 2012 2011 2010 Hoewel bij lange na nog geen 1 januari, misschien ook wel leuk om tussentijds wat kilometers te turfen. Want terecht van enkelen de opmerking dat het lastig te achterhalen is wat je km-stand op 1 januari was. Tenzij je aan dit topic...
  8. Charliefox

    Nooit-meer-poetsen, oplossing gezocht voor uitlaatbochten

    Sinds 2 jaar motorrijden kom ik er allengs achter dat poetsen niet mijn ding is. Ik kijk altijd met vol respect naar bijvoorbeeld het "Motor in de woonkamer" topic en zie dan de meest waanzinnig opgepoetste machines staan. Prachtig om te zien! *O* Echter ben ik meer van "het moet...
  9. Charliefox

    Gevraagd: Garmin Zumo 350LM (evt 340)

    Rij sinds een jaar motor en heb intussen al gemerkt hoe lastig het is de weg te vragen met je integraalhelm op. Ook kun je niet effe snel op een briefje kijken die in je jaszak zit en afstappen om naar zo'n I-zuil te lopen (die er steeds minder komen) is ook zo'n gedoe. Daarom de knoop...
  10. Charliefox

    Gebruik en invloed van voeten op de steps in bochten

    Ik dacht, ik zet dit topic bij de cracks. Mocht het hier niet passen, kan een mod 'm dan verplaatsen naar de juiste plek? Zoals de meesten onder ons vind ik het rijden van perfecte bochten een uitdaging waar ik maar geen genoeg van krijg. Heb me de afgelopen maanden verdiept in en getraind op...
  11. Charliefox

    Nog ergens een (last minute) ride of meet vandaag?

    Zit de kalender te bekijken en 'Waar is wat te doen' maar lijkt erop van niet. Ideaal motorrijweer. Droog en een lekkere temperatuur. Dat er geen zon is boeit me niet, want bruin worden doe je toch niet in je uitrusting ... ;)
  12. Charliefox

    Wat heb jij onlangs geleerd op de motorfiets?

    Zelf ben ik, qua motorrijden, nog behoorlijk groen, dus mijn leercurve loopt nog vrij steil omhoog. Gaandeweg het kilometers opbouwen, zal ie steeds vlakker worden met soms hier en daar een piek. Zo werkt het immers in allerlei disciplines. Natuurlijk zullen er ook altijd goden zijn, die...
  13. Charliefox

    KM stand 1/1/2015 - 31/12/2015

    Voor zover ik weet, is er nog geen KM stand topic van dit jaar. Voorgaande jaren: 2014 2013 2012 2011 2010 Omdat we ongemerkt opeens al in september zitten, is de opzet nu even wat anders. Gewoon de gereden kilometers tot op de dag van vandaag maar eerst vermelden. Eind december kan...
  14. Charliefox

    Mijn machine stuitert wat met remmen. Tips?

    Zie ook dit topic. Vandaag weer even wat trainingsrondjes hier gedaan na op de A2 en A12 bijna in slaap gevallen te zijn op weg naar de MFMM. Wegdek is asfalt. Toestand: Droog. Motor: XJR1300 1993 build 2003 (*). Ik rem dus voor de bochten vrij laat af, maar niet abrupt uiteraard. Ja, forum...
  15. Charliefox

    Yezzzz, vandaag (bewust) steppies aan de grond gekregen!

    Rijdend, wel te verstaan ... ;) Vandaag naar de MFMM geweest. Op de heenweg over de A2 en de A12. Man, man, wat werd ik daar ongelukkig van. Op de A2 100 km/u (ivm trajectdinges) en op de A12 soms naar 140 of zo. Ben toch altijd bang voor pliezie in burger of mobiele flitsers. Snelweg...
  16. Charliefox

    Motorrijden een kostbare hobby?

    Rij sinds begin dit jaar motor en met heel veel plezier! Kan namelijk nogal fanatiek zijn, zo ook met deze 'nieuwe' hobby. Hoewel, nieuw. In de jaren zeventig al kennis mee gemaakt, vervolgens laten varen, maar de drang bleef. Ik zoek alles uit, lees veel, met andere ervaren motorrijders...
  17. Charliefox

    Diverse onderdelen Honda CBR1000F RC21 build 1987

    Zie deze post in het CBR1000F topic. Voor de response lijkt het me beter dat ik deze oproep in "Onderdelen te koop" zet. Bij interesse kan ik het 06 nr pb'en van de eigenaar. Ben ik dus niet ...
  18. Charliefox

    Hepco&Becker kofferrek Yamaha XJR1300 (2003)

    Wie heeft zo'n rek te koop voor mij? Zie foto's. Is geen Yamaha rek, maar meer voor het idee.
  19. Charliefox

    "Oortjes" voor muziek en tevens bescherming. Bestaan die?

    Ben erop aan het googlen, maar kom niet op de juiste zoekwoorden. Ik rij altijd met oorpluggen als gehoorbescherming. Nu wil ik in één oor een "geluidsoortje" in doen om bijvoorbeeld signalen van Flitsmeister op mijn telefoon of mijn TomTom te kunnen horen. Muziek zou ook kunnen. Bestaan er...
  20. Charliefox

    Hoe kom ik aan sleuteltjes voor mijn Hepco&Becker kofferset?

    Heb een prachtig complete set, heel handig. Rij weliswaar 90% van de tijd zonder (staan een beetje duf) maar soms heb ik ze nodig. De sleuteltjes zijn bij de aankoop (van de motorfiets) echter niet bijgeleverd, kwijt. Ik dacht, regel ik tzt wel even, maar ben intussen wat uitgepist. Onderzocht...
  21. Charliefox

    Koppelingshendel Honda Sevenfifty 1992

    Ik ben op zoek naar de oem versie, dus geen third party spul. Motor is uit 1992 en type is CB750 RC42.
  22. Charliefox

    Een splinternieuwe XJR1300 huren voor slechts €60,- per dag!

    Gelijk maar even de kleine lettertjes kenbaar maken: Is wel in Girona (Spanje). Ik was 2 weekjes in Begur (Costa Brava) met de auto overigens. Via rentalmotorbike.com kwam ik terecht bij Motos Trafach in Girona, een gerenomeerd Yamaha dealer. Voor €59,95 een hele dag op een XJR gereden met...
  23. Charliefox

    Van welke rijtechnische capriolen krijg jij een big smile?

    Motorrijden is ook van het landschap genieten, zegt men. Ik merk echter dat ik meer (rij-) technisch ben ingesteld. Kan ook zijn dat het wisselt met de jaren en ik nu in een beginnersfase zit. Hoe dan ook, ik ben altijd bezig met allerlei stuurtechnische zaken waar ik een glimlach van oor tot...
  24. Charliefox

    Iets tegen het glijden? Tankpad, sidepads, grippers?

    Ik draag sinds het voorjaar jeans op de motor. Weliswaar een gewone jeans (met leren motorbroek eronder) maar ben op zoek naar een gebruikte met Kevlar of Armalith. Heb inmiddels wel al gemerkt dat het niet zo comfortabel rijdt als met leer. Zal straks met een eenmaal aangeschafte motorjeans...
  25. Charliefox

    Kabel-connector uit behuizing. Hoe simpel terug te krijgen?

    De precieze benaming weet ik effe niet, maar zie foto. Van die metalen bochtjes waar de kabels doorheen gaan. Die op de foto is van de choke en ligt helemaal uit het schroefdraadgat en hangt er wat bij. Contramoer heeft nu ook geen enkele functie meer. Ik vrees dat ik de chokekabel in z'n geheel...
Terug
Bovenaan Onderaan