Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: JHW
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. JHW

    Toch weer een echte motor?

    Vorig jaar zomer heb ik mijn motorfiets verkocht en een motorscooter teruggekocht: Van zware motor naar lichte motorscooter? Bijna een jaar later kom ik toch een beetje terug op dit besluit. De SH300 is een prima scooter, maar het is geen motorfiets. Op een of andere manier zit ik er niet heel...
  2. JHW

    Van zware motor naar lichte motorscooter?

    Door verschillende ontwikkelingen heeft motorrijden voor mij steeds minder prioriteit. En dat zal komende jaren niet snel anders worden. Ik heb de mentale knoop eigenlijk al doorgehakt om de motor in het najaar of komend voorjaar te verkopen. Naast de motor hebben mijn vrouw en ik ook allebei...
  3. JHW

    Benzineslang onder spanning

    Gisteren heb ik de tank van m'n B12 gehaald om het luchtfilter uit te blazen. De benzineslang zat echter zo vast op de nippel, dat ik hem vlak voor de nippel heb afgeknipt. Vorig jaar had de anwb ook al een stukje afgeknipt omdat de slang op de uiteinden begon te rafelen, waardoor een...
  4. JHW

    Vreemd geval motor startte niet/ sloeg af

    Vreemd incidentje vandaag. Na een tijdje stilstand heb ik de B12 weer gestart, gewassen, rondje gereden, enz. Niks aan de hand. Toen ik na het wassen en rijden stilstond op een parkeerplaats, zette ik de motor zoals gewoonlijk uit met de killswitch. Toen ik weer wilde starten, gebeurde er...
  5. JHW

    Stuur risers '06 Bandit 1200

    Sinds m'n zadel opnieuw gevuld is wil ik ook het stuur wat verhogen om rechterop te zitten. Nu verkoopt LSL risers in de maten 15mm, 25mm en 30mm. Heeft iemand ervaring hoeveel mm je het stuur van een Bandit 1200 kan verhogen met de originele kabels/slangen?
  6. JHW

    Kracht startmotor vs Ah accu

    Ik heb een Kymco Aglity met 72cc cilinder. Je merkt dat de startmotor moeite heeft om hem aan te slingeren. Ik dacht dat dit aan de accu lag. Voor de grap heb ik toen de oude accu van m'n Bandit (10Ah) aangekoppeld en daarmee startte hij moeiteloos. Daaropvolgend heb ik een 8,6 Ah accu gekocht...
  7. JHW

    Hoe houden jullie het een beetje leuk?

    Wellicht voor anderen hier ook een herkenbaar thema. Sinds 2015 heb ik m'n A, en in de afgelopen jaren heb ik behoorlijk veel gereden. Bijna alleen plezierritjes, geen woon-werk. Maar nu ik bijna 6 jaar motor rijd, is de nieuw er wel een beetje af en heb ik alles in de omgeving zo'n beetje...
  8. JHW

    Back to basic?

    Meestal gaan motorrijders steeds zwaarder rijden. Tot nu toe heb ik dat ook gedaan. Ik ben begonnen op een Bandit 600 en nu rijd ik alweer een tijdje op een Bandit 1200. Een hele fijne motor, maar wel van de oude stempel. Zwaar, veel vermogen en hij wil het liefste een beetje doorrijden. Maar...
  9. JHW

    Schokbreker en spiegels Bandit 600 95-99

    Zowel schokbreker als spiegelset zijn in keurige staat. Vraagprijzen: Schokbreker: € 45 Spiegels: € 15
  10. JHW

    4x ledknipperlicht universeel

    Universele ledknipperlichten. Werkend van mijn vorige Suzuki Bandit gehaald. Prijs: € 5
  11. JHW

    Bridgestone helmkoffer

    Aangeboden: Bridgestone helmkoffer om je mooie helm in te vervoeren of op te bergen. Een integraalhelm maat L past probleemloos. Richtprijs: € 20
  12. JHW

    Motorhoes XL nieuw in doos

    Ongebruikte motorhoes aangeboden. Voor de afmetingen zie foto. Vraagprijs: € 15 Op te halen in Zoetermeer. Eventuele verzendkosten zijn voor de koper.
  13. JHW

    Hoe lang kunnen we nog op deze manier motorrijden?

    Na de eerste lentedag in het weekend was het meteen weer raak: motorrijdend Nederland heeft lekker lopen scheuren en niet-motorrijdend Nederland klaagt steen en been. Ik vraag me daarom echt af hoe lang we nog op deze manier motor kunnen rijden. Motorrijden wordt steeds populairder, maar er...
  14. JHW

    Investeren of oprijden?

    Beste mensen, Ik heb een Bandit 1200 uit 2006 met bijna 76.000 km op de klok. Na bijna twee jaar rijden heeft de motor nu wel groot onderhoud nodig, waaronder een nieuwe kettingset. Dat is nog te overzien. Maar eigenlijk vind ik de vering (vooral de voorvork) erg week en daar zou ik ook wat aan...
  15. JHW

    Motor warm wassen?

    Een vraag die ik al een tijdje heb: stel, je gaat 100 km rijden en besluit daarna direct je motor te wassen in de wasbox. Kan dat op enige manier kwaad?
  16. JHW

    Osco geeft geen olie

    Goedenavond, Er stroomt geen olie meer uit het slangetje van mijn Osco kettingsmeersysteem. Er zit voldoende olie in het reservoir. Het pompje lijkt ook te werken. Een verstopping lijkt mij het meest voor de hand liggende probleem. Heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe is het toen opgelost?
  17. JHW

    Lekkage oliekoeler Bandit 1200 '06

    Goedenavond, Mijn Bandit 1200 vertoont een kleine lekkage op de koppeling van de olieleiding en de oliekoeler. Ik heb gelezen dat dan waarschijnlijk de flens van de oliekoeler gescheurd is en dat de koeler dan vervangen moet worden. Daarbij heb ik de volgende vragen: - Moeten daarbij ook de...
  18. JHW

    Superbikestuur op Bandit: heeft het zin?

    Mijn vorige motor, een Bandit 600N '96, had een superbikestuur en dat ding stuurde echt als een scheermes. Nu heb ik sinds kort een Bandit 1200S '06. Die stuurt ook lekker, maar voor m'n gevoel net een tikje minder scherp dan de B6. Zou de B12 ook kunnen profiteren van een superbikestuur, of...
  19. JHW

    Moeilijk starten en rijden na wassen: schadelijk?

    Als ik mijn motor was, komt er altijd water bij de bougies waardoor de motor moeilijk start en een paar minuten slecht rijdt. Als het water verdampt is, zijn de problemen weer weg. Is dit schadelijk voor de motor of maakt het niets uit? En is hier misschien nog wat aan te doen?
  20. JHW

    Stroef contactslot

    Goedemorgen, Het contactslot van mijn Bandit uit '96 gaat wat moeilijk. Ik heb er een klein beetje olie in gespoten (niet slim begreep ik achteraf...) en nu is het slot redelijk gangbaar. Als ik de sleutel uit het contact haal, komt er wat zwarte smurrie mee (olie + vuil). Is er iets wat...
  21. JHW

    Topsnelheid met topkoffer

    Goedemorgen, Ik heb een Bandit 600 met topkoffer. Als ik op de snelweg het gas open trek, vraag ik me wel eens af of er een snelheidslimiet bestaat voor een topkoffer. Het zou natuurlijk nogal vervelend zijn als dat ding eraf waait op hoge snelheid... Bij 170 km/h blijft hij nog wel zitten...
  22. JHW

    Dipje bij 5k Bandit 600

    Goedemiddag, Wanneer ik vanuit lage toeren snel wil optrekken met mijn motor, heeft hij een dipje rond de 5k. Voorbij de 6k trekt 'ie als een lier door. Bij warmer weer lijkt de motor er minder last van te hebben. Houdt dit in dat de motor wat te arm staat afgesteld?
  23. JHW

    LED-richtingaanwijzers 4x universeel

    Aangeboden: vier universele LED-richtingaanwijzers voor op de motor. In goed werkende toestand van mijn motor afgehaald. Deze knipperlichten geven geel licht en aan de achterkant van de richtingaanwijzer zit een blauw ledje, dat een leuk effect geeft in het donker. Lengte: 8,5 cm excl...
  24. JHW

    Koppeling werkt niet meer

    Goedemiddag, Sinds enige tijd heb ik problemen met de koppeling van mijn Bandit 600 uit '96. De gebeurtenissen op een rijtje: - Na het loshalen en terugzetten van de tandwielkap wilde de motor niet meer schakelen. - Daarop is het bedieningsmechanisme van de koppeling vervangen. - Hierna...
  25. JHW

    Hard rijden of je aan te regels houden?

    Iedereen hier kent die momenten wel: het is prachtig weer, het is rustig op de weg, en je besluit de gashendel van je motor eens flink open te draaien. Heerlijk, maar voor dat je het weet rij je flink te hard. En als ik de prijslijsten van het OM eens bekijk, kan dat hardrijden een hele dure...
Terug
Bovenaan Onderaan