Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Grolleman
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Grolleman

    Suzuki GN250

    Hey MF! Ik speur al een tijdje rond Markplaats en motorreview sites, en m'n oog is gevallen op de Suzuki GN250. Wat een mooi licht ding! Ik hoef absoluut niks snels, want daarom heb ik juist m'n CBR600RR weggedaan. Liefst een grote brommer, zegmaar. Heeft iemand ervaring met die Suzuki GN250...
  2. Grolleman

    Kopen vs huren

    Heya MF, Ik heb onlangs m'n 600RR verkocht omdat ik (vooral met passagier) iets rustigers wil. Nou heb ik afgelopen week een Intruder gehuurd (en is dat wel het tegenovergestelde van een 600RR), maar toen dacht ik; wat als ik helemaal geen nieuwe motor koop, en telkens eentje huur...
  3. Grolleman

    Sparen jullie bij een tankstation?

    Hey MF! Ieder groot benzinemerk, Shell, Total of BP, heeft wel een spaarprogramma. Nou verbruikt m'n motor niet zoveel, maar toch iets. Sparen jullie bij een vast tankstation? Welke heeft nut voor motorrijders die geen duizenden liters per jaar tanken? -J
  4. Grolleman

    M'n nieuwe kentekenplaat (en waarom)

    Ik reed zaterdag naar m'n ouders (Amsterdam-Hattem), en de passagier van een auto hield een A4tje omhoog met 'KENTEKEN'. Toen dacht ik al, 'ay, die zal ik wel kwijt zijn', want op m'n CBR600RR zit die maar met één schroefje vast. Ik stoppen, ja hoor, kentekenplaat weg. Ik hoefde nog maar tien...
  5. Grolleman

    Overgevoelig, bang, of gewoon klaar met motorrijden?

    Hey MF, Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne kerst gehad! Eerste kerstdag was het 12 graden, dus hop - mijn 600RR uit de berging en voor het eerst in maanden weer gereden: de gebruikelijke weg naar m'n ouders, van Amsterdam naar Zwolle. Ik heb daar al een paar keer gevaarlijke...
  6. Grolleman

    Circuitrijden: 600 of 125 cc, of maakt 't niet uit?

    Hey allemaal, Ik heb nu een Honda CBR600RR, en hoewel ik me er prima op voel, denk ik erover om mijn circuit lessen te beginnen op een kleinere machine, zoals een Aprillia RS125 (die ik nog moet kopen). Ik vraag me af: is dat de juiste beslissing? Ik denk namelijk dat de RS125 een stuk...
  7. Grolleman

    Waar draai ik? (Achtervering instellen 2006CBR600RR) met fot

    Hey Motor Forum! Ik ga zo met een passagier rijden (circa 80kg), en ik wil m'n achtervering daarop instellen. Maar waar draai ik? Ik vermoed dat gouden gedeelde, maar ik wil niet dat m'n motor straks los zit :P En... welke kant draai ik op, en hoeveel? Hoor het graag en alvast...
  8. Grolleman

    nieuwe Large Alpinestars Nucleon KR-1i Back Protector Insert

    Large Alpinestars Nucleon KR-1i Back Protector Insert, nieuw in verpakking én in plastic, met prijskaartje erop (€ 64,95). Doe een goed bod. Voorkeur aan afhalen, centrum Amsterdam (of aan de ring).
  9. Grolleman

    Mag je vooraan stoppen bij een stoplicht?

    Heya Motor-Forum! Soms staat er een mega lange rij bij een stoplicht en zet ik m'n motor vooraan. Ik ben toch weg voordat die auto achter me doorheeft dat 't licht op groen staat, en het verbetert de doorvoer van verkeer. Natuurlijk rijdt ik rustig tussen de rijen auto's door én doe ik dit...
  10. Grolleman

    Instagram - wat is jouw account met motorfoto's uit NL?

    Hey Motor-Forummers, Ik heb sinds een maand een motor, en sindsdien moet ik m'n best doen om niet constant aan motorrijden te denken. Maar toch, ik heb nu één Instagram bericht en het lijkt me leuk om wat Motor-forummers te volgen. Hoor 't graag! hier de mijne: Jaap Grolleman...
  11. Grolleman

    Wegenbelasting: registreren of krijg je vanzelf bericht?

    Hey motor-forum, Ik heb 30 juli een motor gekocht, kenteken dezelfde dag laten registreren en verzekering genomen. Die middag nog gereden, net als vorige weekenden. Maar... ik vraag me af: moet ik mijn motor registreren bij de Belastingdienst? Ik kan dat nergens op hun site vinden, per...
  12. Grolleman

    Worden we allemaal onze vaders?

    Wie heeft er een vergelijkbaar verhaal? Ik zou het graag lezen, want afgelopen weekend was voor mij heel bijzonder. Het jaar dat ik geboren werd, 1989, haalde m'n pa z'n motorrijbewijs en zolang als ik kan herinneren had hij een Yamaha FZR400, een lichte racemotor die hij flink liet janken op...
  13. Grolleman

    Even voorstellen, vanuit Amsterdam

    Hey motor-forum! Ik heb m'n rijbewijs gehaald, een paar motoren gehuurd om te proberen en ga binnenkort m'n eerste motor kopen. Hopelijk ontmoet ik een boel van jullie op de weg, en wellicht rij ik mee in wat tochten of events die hier worden georganiseerd. Yay!
  14. Grolleman

    Yamaha

    Hey Motor-forum! Na een paar weekenden een motor te huren ben ik klaar om een motor te huren! Ik wil wel iets sportiefs, met een windscherm. Ik heb al op een Thundercat gereden en zou zoiets supergraag willen. Ik heb zelf niet per se heel veel verstand van een goede motor, maar wat me...
Terug
Bovenaan Onderaan