Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: JorisK
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. JorisK

    Motorvakanties het komend jaar gaan hot worden!

    Ik liep vanochtend naar mijn fiets, idee was mijn ouwe moeder te helpen met wat toestanden met de ING bank, wat koffie, wat gezelligheid. En toen trof ik dit aan: Het bizarre is dat ik me even waande in de verkeerde garage en dacht echt dat dit niet mijn bike was, ik checkte zelfs het...
  2. JorisK

    Accu weer stuk?

    Ha luitjes, Twee vragen: 1. Mijn motor start moeilijk, als ik mijn multimeter op mijn accu zet meet ik 12.2V, als ik hem start duikt de spanning richting de 8V en komt daarna weer omhoog naar 14.2V. Istie stuk? 2. Dit is de 2e accu in vrij korte tijd, ik denk 3 jaar. Nu moet ik erbij zeggen...
  3. JorisK

    Natte helm in topkoffer laten zitten, hoe stank weg te krijgen?

    Ik heb een weekje niet gereden en na mijn laatste rit mijn helm in mijn topkoffer gestopt, deze is meer luchtdicht dan ik dacht. En daarna heb ik mijn fiets een week lang niet meer aangeraakt. I.a.w. alles is gaan stikken en die helm stinkt nu een uur in de wind. Heeft iemand hier een tip om...
  4. JorisK

    Garmin geheugen 99% vol, wat te doen?

    Ik heb mijn BMW Navigator 5 (Garmin Zumo) bijgewerkt naar de laatste versie met de laatste kaarten van Europa, en merk nu dat de interne SD kaart zo goed als vol zit: Ik heb letterlijk nog maar 90MB vrij op de interne kaart waar ook het besturingssysteem op staat. Iemand enig idee of ik nog...
  5. JorisK

    Weekje Denenmarken/Zweden

    Ha luitjes, De meeste van jullie zal het weer van volgende week wel zijn opgevallen, en in Denemarken / Zweden is het ook mooi, dus zat te denken een weekje die richting in te gaan. Het idee is op dag 1 de snelweg te pakken naar de Deense grens, daarna de rest van de week rondtouren, ik had...
  6. JorisK

    Rider 550 vs XT

    Het is 2023, ik heb een oude Garmin en vraag me af of het de moeite is te upgraden naar een nieuwe XT of Rider 550. Een hoop van jullie hebben inmiddels ervaring met deze GPSsen, misschien wel zelfs met beide. Welke zouden jullie nu kopen als je GPS nu kapot zou gaan? Alvast bedankt!
  7. JorisK

    Achterband vind het allemaal wel best, advies gevraagd

    Mijne Damen en Heren :) In april nieuwe banden onder mijn bike laten zetten, al die maanden niet veel gereden en vorige week ondekte ik dat mijn achterband 1 bar verloren had in al die tijd. Ik heb hem terug opgepompt naar 2.9 bar. Twee dagen geleden kreeg ik een waarschuwingslampje dat de druk...
  8. JorisK

    Balkan 2022

    Ik ben drie jaar geen kant uit gegaan vanwege medische redenen, maar nu kan het weer :) Ik heb heel lang al mijn zinnen gezet op de Balkan, en ik gok dat er een hoop mensen hier al zijn geweest. Zijn er mensen die mij wat tips kunnen geven waar wat te zien? Ik heb inmiddels dit al bij elkaar...
  9. JorisK

    BMW GS --> N --> John Deere

    Als ik voor een stoplicht stilsta en mijn koppeling heb ingetrokken klinkt mijn motor rustig en normaal, maar zodra ik hem in zijn vrij zet en de koppeling loslaat lijkt het net een tractor. Is dit iets om zorgen over te maken of is het gewoon iets normaals? Het gaat om een BMW R1200 GSA uit...
  10. JorisK

    Uitvalbasis kopen?

    Ha luitjes, Iemand hier ooit gedacht aan een vakantiehuisje te kopen in noord Zweden? Ik was laatst gewoon een beetje aan het zoeken en schrok vervolgens hoe goedkoop dat is, vooral in het noorden (waar het zo mooi is). https://www.hemnet.se/bostader?item_types%5B%5D=fritidshus Voor een paar...
  11. JorisK

    Action camera, welke zijn nu hot?

    Ha luitjes, Ik heb altijd gereden met een Sony AS200V maar dat ding is naar de @#$^#!^ dus ik dacht: laat ik alvast wat oriënteren. Het eerste wat me opvalt is dat Sony op dit gebied helemaal niks meer heeft gedaan de afgelopen ~2 jaar. Nu kennen we allemaal GoPro, maar zijn er geen outsiders...
  12. JorisK

    Met de ferry van Groningen naar Noorwegen

    Dit is volgend jaar vanaf april mogelijk, van Groningen naar Kristiansand. Om 15:00 opstappen en 9:00 aankomst in Kristiansand, rit duurt totaal 18 uur. https/hollandnorwaylines.com
  13. JorisK

    Gierende inflatie, knotsgekke prijzen voor je fiets?

    Is het mensen al opgevallen wat voor knotsgekke prijzen men tegenwoordig neer wil tellen voor jouw motor? :) Ik kocht mijn fiets in 2016 voor 11K. Ik ben inmiddels 60.000 kilometers en 4 jaar verder en men bood 9K :+ Jullie al opgevallen?
  14. JorisK

    YOLO rit Q4, wie heeft zin?

    Gelijk een disclaimer: Ik ging burnout januari 2020 en veranderde toen in een kasplantje, inmiddels ben ik aan weer flink aan de betere hand (en 20 kilo zwaarder zucht...) en zoek nu een uitdaging. Mijn slaap is nog niet fantastisch, maar ik ben serieus aan de betere hand en energie verbanden is...
  15. JorisK

    Welke accu voor een BMW r1200 GSA uit 2008?

    Ha luitjes, Ik twijfelde al een tijdje over mijn accu en gisterenavond heb ik hem geprobeerd op te laden maar de lader geeft aan dat de accu de lading niet kan vasthouden en aan vervanging toe is. De vorige in mijn Yamaha ging 13 jaar mee, deze 1,5 jaar. Ik ben naar Accudienst gegaan en mijn...
  16. JorisK

    Dusssssss.... hoe zit het na 16 jaar gezelligheid en gekheid op MF?

    Iets meer dan 15 jaar geleden startte ik dit topic: https://www.motor-forum.nl/threads/forumproblemen-tijd-om-donateur-te-worden.135235/ @Duderuud stapt af van ads omwille onze privacy en gedoe wat ik ENORM respecteer, maar geeft daarmee de toekomst van MF in jullie handen. Disclaimer: ik ben...
  17. JorisK

    Zweden, tips?

    Ha luitjes, Het spookt in mijn hoofd om volgend jaar via Kopenhagen naar Zweden te gaan en daar het land van zuid naar Noord te gaan bezoeken, een combinatie van enkele steden bezoeken, camping/tent en hyttes. Een Zweden topic kon ik zo snel niet vinden dus hierbij een nieuwe post. Mijn...
  18. JorisK

    'Donker' thema

    Vraag: tegenwoordig is alles op 'donkere modus' te zetten, bijvoorbeeld Twitter, Youtube of Whatsapp. Bij mij staat alles op donkere modus, en iedere keer als ik dan weer swich naar MF heb ik een zonnebril nodig :+ Ik heb de optie niet gezien bij instellingen maar wellicht heb ik niet goed...
  19. JorisK

    Oren uitspuiten

    :W Mijn broer is timmerman en ging voor de gein eens langs de dokter om zijn oren te laten uitspuiten, er kwam zowat 4 kuub bagger uit en hij hoort nu veel beter. Nu zat ik te denken: met al dat motorrijden en oorstoppen in je oren proppen kan ik me voorstellen dat mijn gehoorgangen ook niet...
  20. JorisK

    Accu langzaam leeg / stroom lek?

    Ha luitjes, Tijdje geleden mijn accu laten vervangen want oud en kreeg kuren. Nieuwe AGM accu er in, opladen en rijden maar. Maar een paar weekjes terug merkte ik dat hij steeds moeilijker begon te starten. Een paar dagen later durfde ik er niet meer op weg te rijden omdat ik bang was dat hij...
  21. JorisK

    Twee Zumo 590 problemen

    Ha luitjes, Een tijdje geleden koppelde ik mijn mobiel op met mijn GPS en sindsdien stottert het afspelen van muziek. Alsof de Zumo het ineens ontzettend druk heeft? Ik heb die koppeling tussen telefoon en zumo maar weggehaald maar nu blijft het geluid stotteren. [conspiracy modus] Garmin...
  22. JorisK

    Waarom zo schakelen?

    Ha luitjes, Zat tijdens het rijden ineens te denken: waarom eigenlijk 1 naar beneden en de rest omhoog? Waarom niet gewoon 6x omhoog? Of 6x naar beneden? :) Ik gok dat het een technische reden heeft, maar wij mensen hebben wel vaker vreemde logica toegepast. Kijk bijvoorbeeld naar de sport...
  23. JorisK

    Simpele accu vraag van een n00b

    Ha luitjes, Ik wilde gisteren even de fiets pakken voor boodschappen en tot mijn verbazing startte hij niet, accu leeg. Nu heb ik hem aan de lader gegooid (die inderdaad meldde dat hij leeg is) maar toch vraag ik me dan af: - Die accu is hagelnieuw, dit voorjaar gekocht - Type is AGM - Motor...
  24. JorisK

    Ik staak de rit, blijf hier 3 weken

    Geen Wi-Fi en bier maar boeiend
  25. JorisK

    Hitte, bezichtigen en motorkleding

    Ha luitjes, De situatie: - Ergens in zuid Europa kom je halverwege de dag een heel leuk plaatsje tegen. - Het is 30/35 graden. - Je bent niet van plan om daar de nacht door te brengen, enkel even een uurtje bezichtigen/eten/drinken/rondlopen/fotootje schieten en weer verder (waarbij je voor de...
Terug
Bovenaan Onderaan