Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Jurrien
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. J

    Uitlaatverbindingen afdichten en pakkingsoorten

    Hallo, De uitlaat van mijn Derbi Mulhacen lekte bij een verbinding tussen uitlaatbocht en rest van de uitlaat. De pakking poepte er tussenuit: Inmiddels weet ik dat dat een pakkingbus van grafiet is. Deze is gelukkig gemakkelijk universeel te vinden. Bij een tweede verbinding verderop op de...
  2. J

    Universele onderdelen en kwaliteit

    Hallo, Ik heb een aantal onderdelen nodig voor mijn motor. Het is een best nette motor maar de spiegels zijn roestig, de knipperlichten afgebroken en de kentekenplaathouder is door een vorige eigenaar zelf gemaakt en valt uit elkaar. Dit zijn precies die onderdelen die in grote getale...
  3. J

    Acculader springt altijd op 'recovering' programma

    Een vraagje over mijn acculader. Ik heb een wat oudere Optimate 3 en ik vertrouw hem soms niet. Bij elke accu die ik aansluit gaat het lampje rechtsonder branden. Dit lampje staat volgens de handleiding voor "battery badly discharged/slightly sulphated" Eerst dacht ik dat m'n accu's slecht...
  4. J

    Route data logging app?

    Hallo, Voor fietsers heb je hele leuke apps waarbij je ontelbare gegevens kunt bij houden. Strava om maar een populaire te noemen. Ik gebruik het zelf ook en het is erg leuk. Het competitieve aspect vind ik minder interessant, maar om te zien waar je overal geweest bent vind ik erg leuk. Ik zou...
  5. J

    Goed onderhouden accu toch snel kapot

    Hallo, Ik heb een Fazer 600 wiens accu de geest heeft gegeven. Nadat de accu een dag aan de druppellader aangesloten is geweest gaat de startmotor na een paar omwentelingen alweer langzamer, branden de lampen zwakker en meet ik nog maar 8 volt op de polen. Wat ik vreemd vind: ik heb deze accu...
  6. J

    Carburateur-Fazer beter laten starten na stilstand

    Hallo, Ik heb een Yamaha FZS600 (Fazer) die soms langere tijd stilstaat (een aantal weken of maanden) en dan moeite heeft om weer te starten. Bij andere carburateurmotorfietsen heb ik geleerd dat het wil helpen door de motor met z'n carburateur(s) leeg weg te zetten. Meestal simpel te bereiken...
  7. J

    Draadboom maken, waarmee omwikkelen?

    Hallo, Ik wil een draadboom gaan maken voor een projectmotor. Het moet netjes worden. Alle spullen zijn te bestellen op rdae.nl, ideale webshop hiervoor. Ik vraag me alleen af waar je de kabels het beste in kunt wegwerken. Ik wil niet van die tape die na een tijdje aan de buitenkant...
  8. J

    Ontstekingstijdstip bepalen zonder info over het motorblok

    Hallo, Geen vraag over een motorfiets, wel een hele interessante. Ik hoop dat het hier mag want er zit vaak hele bruikbare technische kennis hier op motor-forum. En ik weet niet precies waar ik hem wel zou kunnen stellen. In geval is: een maatje van mij heeft een oude brandweerbus, een...
  9. J

    Uden / Veghel

    Hallo, Sinds een maand of twee ben ik inwoner van Uden. Ik vroeg me af of er ook motorforummers uit de Uden-Veghel-regio actief zijn hier. Kan wat betreft topics niet veel vinden, niet recent in elk geval. Het lijkt mij wel leuk om wat motorminded mensen te leren kennen hier en ik ben ook...
  10. J

    Elektrische motor van de zaak

    Hallo, Ik vraag me af of iemand mij de goede kant op kan adviseren. Het zit zo: ik zou graag een Zero willen. Ik begreep dat ze voor bedrijven een stuk voordeliger zijn dan voor particulieren. Ik heb totaal geen verstand van die regels. Nu ga ik verhuizen waardoor mijn woonwerkafstand van...
  11. J

    Krachtstroomcompressor op enkele fase laten werken?

    Hallo, Ik heb hier een fijne compressor van Kaeser staan, bedoeld voor krachtstroom. Ik heb alleen helaas geen krachtstroom meer. Kan ik hem ook op enkele fase laten werken? Ik heb me een beetje ingelezen, ik heb geleerd dat je een elektromotor wel kan 'ombouwen' met een condensator. Maar is...
  12. J

    Voortandwiel losgekomen, schroefdraad op as kapot

    Hallo, Gisteren schoot m'n Yamaha Fazer op de snelweg ineens in de toeren en ik had geen aandrijving meer. Ik dacht eerst aan een geknapte ketting, maar die lag er nog gewoon op. Het voortandwiel bleek er af te zijn gelopen. Het draad van de as is weg. Het draad van de moer, die in...
  13. J

    Bouwverslag aluminium koffers

    Hallo, Voor m'n vakantiemotor, een Yamaha Fazer, wilde ik graag aluminium koffers maken. Na jarenlang gesleep met alle tassen en bagage zou ik het wel mooi vinden om de motor op vakantie ergens neer te kunnen zetten er gewoon bij weg te lopen, zonder alles wat waardevol is te moeten meenemen...
  14. J

    Stofmasker / adembescherming

    Hallo, Ik wil overgaan tot de aanschaf van een stofmasker. Ik heb vandaag verf gespoten in de buitenlucht met zo'n wegwerpmondkapje op, maar ik geloof niet dat dat erg veel helpt. Nu heb ik zitten googlen, maar ik kom vooral veel tegen over normen en verschillende filters. Normen zijn...
  15. J

    Remtrommel ovaal na inspaken

    Edit: Vraag niet meer van toepassing, volgens de eigenaar van de motor in kwestie was het probleem er voor het spaken ook al. Hallo, Ik heb onlangs een achterwiel van een Honda XL500 opnieuw laten spaken bij Haan Wheels. Nou is de remtrommel ovaal geworden. Je voelt het rempedaal gewoon...
  16. J

    Gezocht, boutje van een Ventura rekje

    1 vd 2 verloren tijdens vakantie, daarom gezocht. Zo'n boutje plus moer: Heeft iemand het toevallig liggen?
  17. J

    Kleinere accu in motor?

    Hallo, ik heb hier een cb750f2 staan die een beetje verbouwd is. De startmotor is niet meer aangesloten en er zit een kleinere accu in dan origineel (8 Ah ipv de originele 14 Ah). Hij is verkocht en de nieuwe eigenaar wil de startmotor graag weer werkend hebben. Nu vraag ik me af, kan die...
  18. J

    Sleutelclub/hobbywerkplaats Arnhem en omgeving?

    Ha, ik vroeg me af of er misschien motorfiets-sleutelruimtes zijn in Arnhem en omgeving. Ik denk dan aan iets van een sleutelclubje, een werkplaats waar door meerdere mensen gehobbiet wordt, zoiets. Voor auto's vind ik ze wel op internet, motorfietsen niet echt. Maar dat ik het niet op...
  19. J

    Honda cb125s

    Hallo, Sinds een paar dagen ben ik eigenaar van een cb125s eencilinder uit 1977. Leuk ding, moet hem alleen nog wel aan het lopen maken. Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn met zo'n fiets? Ik kan er weinig over vinden namelijk. De meeste cb125-topics gaan over de tweecilinder...
  20. J

    Elektrakastje ophangen in rubbers

    Hallo, ik ben met een SR500 bezig en ga een mooi metalen doosje maken om onder het zadel alle elektra uit het zicht weg te werken. Nou leek het me wel verstandig om dat doosje en misschien zelfs de componenten in het doosje in rubbers te monteren, ipv star aan het frame. Maar hoe? Iemand een...
  21. J

    Compressor afstellen

    Hallo, Onlangs heb ik een compressor gekocht. Ik heb eerst hier wat over compressoren gelezen, er is in diverse topics veel info over te vinden. Het heeft me geholpen wat gevoel te krijgen voor getallen als liters per minuut en was verder erg nuttig in het beslissen wat je nu nodig hebt of...
  22. J

    Remontluchter op perslucht; bubbels blijven maar komen

    Hallo, Na jarenlang alles ontlucht te hebben met de hand heb ik mezelf maar eens getrakteerd op een mooie ontluchter op perslucht. Het is niets meer dan een potje met bovenop een venturi waar lucht doorheen geblazen wordt en wat weer voor onderdruk in het potje zorgt. M'n eerste...
  23. J

    Vloeibare pakking

    Hallo, Zoekend op het forum hier kom ik over vloeibare pakking eigenlijk alleen topics tegen over paniekoplossingen en vervanging van en toevoeging aan papieren pakkingen. Maar, ik wil nu een motorblokdeksel dichten (een dynamodeksel van een ducati 916 om precies te zijn) waar vloeibare...
  24. J

    Ervaring merk-lagers via ebay; echt of China?

    Hallo, Ik vraag me af, heeft iemand ervaring met merklagers die je via ebay koopt? Prijzen zijn gunstig (uiteraard) maar ik heb ook al vaak gehoord dat er ook erg veel kopieën uit China op de markt zijn. Iemand ervaring hiermee? Bijvoorbeeld een handelaar als dit...
  25. J

    Gelijmd rubber van kunststof kap verwijderen

    Hallo, De airbox (boks, tik em aan) van mijn Ducati 916 bestaat uit de kunststoffen kast zelf en de benzinetank. De bodem van de benzinetank is de bovenkant van de airbox. Hiertussen zit een rubberen seal om het geheel luchtdicht te maken. Deze seal heeft bij mij wat scheurtjes dus ik ben...
Terug
Bovenaan Onderaan