Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Tobberloth
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Tobberloth

    Te koop: duo zit GSX-R 600/750

    Hallo beste mensen ik heb nog over een duozit van een GSXR 600/750 van 2006/2007. Mijn motor is verkocht maar deze ligt nog netjes in de kast... Mijn vrouw heeft er zeker 5 keer op gezeten... |( En ja de dou-afdekkap was ook veel mooier... anyways, ik heb deze nog liggen voor de...
  2. Tobberloth

    Te koop: 2 sets SBS Remblokken 806HS voor Suzuki / Kawasaki

    Te koop 2 sets remblokken van SBS. Dit zijn gesinterde remblokken uit de Street Excel line, perfect geschikt voor gebruik op sportieve en zware motoren. Vriendelijk voor de schijven en perfecte remvertraging. Ze zijn geschikt voor de volgende modellen van Kawasaki en Suzuki: Geen...
  3. Tobberloth

    FZ 750

    Wegens interesse in een woon-werk scooter bied ik mijn Yamaha aan. Hij verkeert niet in showroomstaat want hij gaat natuurlijk alweer wat jaren mee, maar hij heeft mij gedurende 20.000 km nog nooit in de steek gelaten. Op de voorvorkkeerringen na dan, die zijn vervangen. Toen ik hem heb...
  4. Tobberloth

    '97er Kawasaki ZZR600

    Niet mijn eigen motor, maar van familielid. Ik zet hem hier op MF omdat hij dat heeft gevraagd... Het gaat om een Kawasaki ZZR600 uit 1997 Kleur: zwart/zilver Km-stand: 40600 Banden en ketting zijn in orde. Op de foto's zie je dat het er allemaal netjes uitziet. Het enige dat hij dan...
  5. Tobberloth

    Plotseling wegvallen van remdruk!

    Het verhaal: Ik rij bijna iedere dag met de desbetreffende motor van en naar het werk. Omstreeks kerst rij ik hem de garage uit en merkte op dat ik mijn rem iets verder kon inknijpen dan ik gewend was. Verders functioneerde alle naar behoren. Dus ik naar mijn werk, wat een kleine 20 km is...
  6. Tobberloth

    Tobberloth's VRO-1 (movie)

    Hee luitjes, 9 juli j.l. had ik mijn lang verwachte VRO cursus van de KNMV. Iets wat trouwens iedereen zou moeten doen want het is hardstikke leuk en nog leerzaam ook. Die dag voor het eerst mijn slijtbouten "gebruikt" 8-) Hoor je trouwens goed op de film. Buiten dat wordt er ook een stukje...
  7. Tobberloth

    Wij worden genaaid!?

    Dit las ik op http://www.motoren-toerisme.be/infoart.asp?artikel=2473 Nou heb ik bijna een jaar geleden mijn RBW gehaald, en mocht voor theorie alleen al € 30 aftikken. En ik geloof dat AVD rond de 200 euro kostte. Is dit niet te absurd voor woorden?! {huuuuhhh, een Europa, bla bla bla bent...
  8. Tobberloth

    Boter als glijmiddel?

    Kijk zulke topictitels trekken tenminste de aandacht 8-) Het gaat om het volgende: Ik heb mijn achterremklauw gereviseerd. Ik heb echter gisteravond de klauw mee naar huis genomen voor verdere reiniging en montage. Cilinder polijsten, zuiger polijsten, nieuwe ringetjes erin en monteren maar...
  9. Tobberloth

    GEEN klepspeling!

    Hideho people! Gister is mijn FZ 750 20 klepper uit elkaar gegaan om eens naar de klepspeling te kijken. Beginnnende met de uitlaatkleppen was ik eigenlijk aangenaam verrast: Alle 8 de uitlaatkleppen lagen netjes binnen de specificatie (0,2 - 0,3). 0,25 paste nog net wel maar 0,30 niet meer...
  10. Tobberloth

    lekke tank maken/lassen

    Ik zat laatst met een lekke tank aan de onderkant (geen idee warom, maar was al zo sinds dat ik hem heb). Bij een zaakje laten maken (2x, eerste keer was niet helemaal goed) met epoxy meuk volgens mij. Alles goed en wel, geen problemen meer. Tot afgelopen woensdag. Donderdag kreeg ik namelijk...
  11. Tobberloth

    Bandenspanning in de winter

    Zoals de titel zegt: Is het verstandig om je bandenspanning te verlagen in de winter? De reden waarom ik dat wil is: - Door de lagere spanning meer (interne?)wrijving en dus de band is sneller op een hogere temperatuur. Dit dus om te corrigeren voor de koude. - Iets meer rubber op het asfalt...
  12. Tobberloth

    pekel afspuiten

    Ik vraag mij wat af: Van de winter ontkom je er niet aan (als je geen winterstop doet tenminste) om je motor af te spuiten, en dan met name vanwege de verwoestende pekel. Maar is het nou niet slecht voor je blok als je daar met die koude straal op gaat? Geeft wel een leuk stoomeffect, maar kan...
  13. Tobberloth

    Dure of goedkope kleding

    Ik heb mijn meisje en mailtje gestuurd, en wil graag van jullie ook wat feedback: wat moet ik doen... - Een dure Kushitani combi kopen van 800 euro en zeker weten dat ik droog en warm blijf. Het voordeel is evident. het nadeel is dat als het na verloop van tijd minder prettig zit of om een...
  14. Tobberloth

    Wil iemand met mij naar een FZ750 kijken?

    Okee ik heb hem ook hier: www.motor-forum.nl/forum/topic.php/109059/last gepost, maar ik denk dat nu meer mense het zien.. Als het niet mag dan hoor ik het wel!! :P De vrouw heeft een goed idee!!: Is er iemand in de buurt van Rijen, Oosterhout e.d. die een goede kijk en / of ervaring met...
  15. Tobberloth

    Is dit wat voor mij? (FZR 750 Genesis)

    Halee mensen, ik kreeg net een mail van de schoonzus waarin stond dat een kennis/vriend van me (ik zie hem niet veel meer) 2 motoren verkoopt. (Zal er wel helemaal mee stoppen denk ik?) Nummer een is een gixxer, dus die valt al af. :+ Ja die valt af ja, das niks voor mij als rugpatiën en...
  16. Tobberloth

    Technische vragen bij examen?

    Donderdag is mijn examen... Nou moest ik een aantal jaar geleden bij de auto weten waar ik de olie moest bijvullen en waar de remvloeistof zat enzo. Allemaal vrij basaal en logisch. Maar kan ik donderdag nou ook technische vragen verwachten? Daar heeft de instructeur nog niks over gezegd...
  17. Tobberloth

    Verschillen in onderhoud 1, 2, 4 cilinders?

    Hallo mensen. :W Ik heb al een aantal keer gelezen dat 2 en vooral 1 cilinders meer onderhoud vragen dan 4 cilinders. Alleen wordt er niet verteld (of ik zie het niet...) waarom dat zo is en wat er slijt. Ben ik benieuwd naar want ik dacht altijd "hoe minder onderdelen, hoe minder slijtage en...
  18. Tobberloth

    Tobberloth

    Hallo mede forummers Ik ben Danny en ik kom uit Oosterhout (ouderlijk huis) en Rijen (vriendin). Ik ben 23 jaar oud/jong en ben nu aan het afstuderen in de richting Life Sciences op de Avans Hogeschool in Breda. Ik heb nog geen motor helaas want ik ben nog aan het lessen op een Kawasaki GPZ...
Terug
Bovenaan Onderaan