Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: barrelrider
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. B

    Dichten klein lek in tank Kawasaki Z1000

    Ik heb twee weken geleden een Kawasaki Z1000 uit 1983 gekocht. Gevaarte had enige tijd stil gestaan. Na wat kleine werkzaamheden rijdt het gevaarte weer als de brandweer. Op de tank bij het rechterembleem zat een lelijke roestvlek. Ik heb het embleem weggehaald en de plek opgeschuurd tot alle...
  2. B

    Kabels contactslot cb450

    Ik ben bezig om van alle restanten die ik heb liggen een honda cb450 k5 op te bouwen die niet gaat voor het predicaat origineel. Ik heb nog een contactslot (waarschijnlijk voor een vierkante stekker) liggen met de volgende kleuren draad: - bruin - zwart - oranje - zwart wit Op dit...
  3. B

    Club honda cb450 rijders?

    Hallo allemaal, Weet iemand of er een club is van honda cb450 (de modellen jaren 60, begin jaren 70) rijders? Ik heb het een en ander afgezocht op internet maar niets kunnen vinden. Ik zou het leuk vinden om wat liefhebbers te treffen voor de uitwisseling van kennis, onderdelen etc...
  4. B

    Onderhoudsvrije (gel) accu in brik

    Heeft er iemand ervaringen met het plaatsen van moderne onderhoudsvrije (gel) accu's in een brik. Ik ben het zat om elke twee jaar een nieuwe accu in mijn brikken te moeten doen. Betreft in mijn geval een cb450K1. Gevaarte doet het overigens ook zonder accu, zou niet moeten kunnen, maar dat...
  5. B

    Tips Altes Elefantentreffen 2013

    Februari 2013 ga ik met een vriend naar het Altes Elefantentreffen. Wij gaan beiden met een Hercules (K125 BW en een K180 BW). Het moet een barre tocht worden. We hebben er veel zin in. Zijn er forumleden die wel eens naar het Altes Elefantentreffen geweest zijn. Hebben jullie tips voor ons...
  6. B

    Achterhalen kenteken

    Hallo allemaal, Ik heb gisteren een cb350 gekocht met volgens eigenaar geldig kenteken. Ik heb er papieren bij gekregen. Echter op de site van het rdw is het kenteken niet bekend. Ik heb hier wel eens gelezen dat er een site is waar je kunt achterhalen wat er met een kenteken is gebeurd. Weet...
  7. B

    Inhouden Honda cb750 na tijd je rijden

    Ik heb enige tijd geleden een niet rijdende cb750 gekocht (K4). Het gevaarte had ik redelijk snel aan de gang. Vanaf mijn eerste kilometers met het gevaarte doet hij het in het begin erg goed en na verloop van tijd (circa 15 minuten) begint hij te stotteren en in te houden. Soms kapt hij er dan...
  8. B

    Stijfheid/gammel frame cb 450 K1

    Hallo allemaal, Ik heb een Honda cb 450 K1 en een cb 450 K5. Als ik op de K5 ga zitten dan is de motor zo strak en niet gammel. Als ik op de K1 ga zitten voelt alles licht gammel aan. De kilometerstand van de k5 is 33.000 en de k1 is 68.000. Kan het zijn dat bepaalde onderdelen van de K1...
  9. B

    Hercules K180 BW

    Ik heb sinds kort een Hercules K180 BW. Erg leuk speelgoed. Ik heb echter totaal geen sleutelervaring met dat soort gevaarten en al helemaal niet met 2 takt motoren. Is er iemand die tips voor me heeft of een werkplaatshandboek? Ik wil de motor om te beginnen een grondige beurt geven. Foto's...
  10. B

    Honda cb500T 1978

    Te koop: Honda cb 500T uit 1978. Motor rijdt, dient nog wel afgesteld te worden (pakt niet goed op als motor warm is). Voorrem loopt ook aan (schoonmaken, is een standaard cb kwaaltje). Kickstarteras is afgebroken, start echter op de startmotor (startkoppeling gereviseerd en startmotor voorzien...
  11. B

    Hercules K125 BW / K180 BW

    Ik ben op zoek naar een Hercules K125 BW of K180 BW. Graag alles aanbieden (wel complete motor met kenteken). Groeten, Geurt
  12. B

    Slippende startkoppeling honda cb500t

    Hallo allemaal, Ik heb enige tijd geleden een honda cb 500t gekocht met afgebroken kickstarteras. Later bleek dat ook de startmotor was kapotgedraaid en de startkoppeling ernstig slipte. De startmotor heb ik inmiddels gemaakt. Ook heb ik een startkoppeling van een cb 450 geplaatst. Deze slipt...
  13. B

    Uitlaat honda cb 450 dempen

    Na lang tobben heeft mijn honda cb 450 k3 vandaag voor het eerst tekenen van leven getoond. Op de vehikel heb ik enige tijd terug leuke korte dempers gekocht. Alleen nu blijkt dat deze een gruwelijk kabaal maken. Heeft er iemand tips om deze te dempen zonder het uiterlijk van de uitlaat te...
  14. B

    Vastzittende koppeling cb 350 four

    Enige tijd geleden heb ik een cb 350 die verbouwd is tot ragbak gekocht. De motor staat al jaren stil i.v.m. niet werkende electra. Dit heb ik inmiddels verholpen. De motor is start en rijklaar alleen werkt de koppeling niet. Deze blijft "vastzitten". Iemand een tip om deze los te krijgen zonder...
  15. B

    Klepdeksel honda cb 750 k6

    Hallo allemaal, De pakking tussen de cilinderkop en klepdeksel van mijn honda cb 750 k6 is lek. Heeft iemand een oplossing om deze te vervangen zonder het blok eruit te hoeven halen (is dit mogelijk)? Heb ik namelijk niet zo'n zin in. Groeten, Geurt
  16. B

    Remhendel vast

    Ik ben bezig om een extra remschijf op mijn honda cb 750 k6 te monteren. Ik mijn berg met zooi kwam ik nog een remhendel die bestemd is voor twee remmen. Echter het geval zit muurvast. Is niet in te knijpen. Ik heb het goedje al in warmwater met diverse schoonmaakmiddelen van de vrouw des huizes...
  17. B

    cb 72 honda dream gekocht

    Hallo allemaal, Ik heb vorige week een honda cb72 gekocht die niet geheel compleet is. Is er iemand die weet waar je onderdelen voor dit type motor kan krijgen (bij voorkeur in Nederland)? Ik heb nogal wat nodig. Groeten, Geurt
  18. B

    Knielappen op tank honda cb 450 k1

    Hallo allemaal, Ik ben al lange tijd op zoek naar de rubberen knielappen die op de zijschilden van de tank van een honda cb 450 k1 horen. Is er iemand die deze heeft en aan mij wil verkopen? Groeten, Geurt
  19. B

    Opladen accu kawasaki er5

    Hallo, In verband met de kou heb ik de accu (een skido ytx12-bs, MF battery) uit de kawasaki er5 van mijn vriendin gehaald en aangesloten op een optimate oplader (druppellader). Nu geeft de de optimate aan dat er geen tekenen meer van leven zijn in de accu (rood lampje, dat de accu kapot is)...
  20. B

    Storing/problemen cb 550 k3

    Hallo, Ik heb de volgende storing/problemen met een cb 550 k3: - de motor wil slecht starten - wil alleen bij hoge toeren starten - onder de 2000 toeren valt de motor uit - knallen uit de uitlaat - het lijk alsof de motor te weinig benzine krijgt, dit zou volgens mij niet moeten kunnen...
  21. B

    Uitlaat cb 750 k2-k6 op een cb 750 f2

    Kan iemand mij vertellen of dit te realiseren is. Het betreft een marshall uitlaat. Groeten, Geurt
  22. B

    Kilometerteller wiel Yamaha srx 600 op een cb 750 1976

    Hallo allemaal, Ik heb voor de boodschappen en om een beetje rond de deur te sporten een honda cb 750 uit 1976 erbij gekocht. De motor is voorzien van wielen van een yamaha srx 600 en heeft van die motor ook de voorpoten. De motor rijdt geweldig! Alleen zit er geen kilometerteller en...
  23. B

    Carburateurs cb 550 k3

    Hallo, Heeft er iemand een tekening uit een werkplaatshandboek van deze carburateurs? Ik heb alleen het handboek voor de 550f en 550 k1. Groeten, Geurt
  24. B

    opboren cilinders cb 750 f2 naar 900cc

    Hallo allemaal, Heeft iemand ervaring met het opboren van de cilinders van een cb 750 f2 naar 900cc? Welke aanpassingen dienen er allemaal gedaan te worden indien dit mogelijk is? Groeten, Geurt
  25. B

    bol d'or blok onder f2

    Weet iemand of een blok van een bol d'or (750 cc of 900 cc) onder een honda cb 750 f2 past? En zo ja welke aanpassingen er allemaal gedaan moeten worden? Groeten, Geurt
Terug
Bovenaan Onderaan