Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: kndw
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. kndw

    GSX400E wil niet blijven lopen

    Beste lezer, Afgelopen weekend tijdens een langere rit op de GSX400E van m'n vriendin viel plotseling het vermogen weg, en toen ik tot stilstand was gekomen sloeg de motor af. Een paar minuten later startte de motor prima, en liep vervolgens ook zo'n 100 meter normaal -daarna trad hetzelfde...
  2. kndw

    Dompende voorsteven op een oude goldwing

    Heren/dames, Mijn slagschip, een '76 Honda GL1000, heeft de afgelopen maanden een nare rijeigenschap ontwikkeld: rond de 60 (+/- 10) kilometer per uur hobbelt de voorzijde op-en-neer. Het is een trilling van een paar Hz, met een amplitude van een centimeter, schat ik zo. Ik zie de trilling...
  3. kndw

    compatibiliteit remmerij 1993 GPZ400

    Here, dames, van het motorforum, De voorrem van mijn kawasaki GPZ400 uit 1993 moet volledig gereviseerd worden. Op ebay e.d. kan ik voor specifiek dit type geen pakkingen/zuiger vinden. Weet iemand of de remmen overeenkomen met een andere motor, zoals bijvoorbeeld een 1985 gpz400, die wel...
  4. kndw

    Suzuki GSX400e gek geluid

    Beste forummers, Mijn vriendin heeft een GSX400e. Het is een hele fijne motor, rijdt prima en heeft nog maar zo'n 18k gedraaid. Wanneer je er echter op rijdt en van hoge toeren terugzakt naar lagere toeren ontstaat er een gek geluid: een constante, vrij hoge toon. Het klinkt een beetje...
  5. kndw

    Wiebelende voorvork in de bocht - GL1000

    Als ik met m'n 1976 GL1000 een bocht in stuur, maar soms ook wanneer ik op rechte stukken het stuur loslaat, begint de voorvork wat te deinen en te wiebelen. Ik kan de oorzaak niet vinden, dus hoop op advies. Er zitten lucht-geassisteerde vorkpoten in en ik heb clip-ons gemonteerd. Momenteel...
  6. kndw

    gashendel werkt als aan/uit knop - hoe verhelpen?

    Beste mede-forummers, De gashendel van mijn '76 GL1000 reageert min of meer als een aan/uit knop; als ik gas geef is er aanvankelijk een 'dode zone', maar als het gas eenmaal pakt is het gelijk een hele dot. Op deze manier is er niet te doseren, wat vooral in bochten erg vervelend is...
  7. kndw

    Arduino telemetriek

    Sleutelen aan motoren doe ik ondertussen al jaren, maar telkens als er een elektronisch probleem was negeerde ik dat liever; de dradenbende en mysterieuze gegoten plastic blokken waren voor mij altijd abracadabra. Onlangs heb ik besloten dat dat maar eens afgelopen moest zijn en heb ik me er...
  8. kndw

    Hypothesen gezocht: GL1000 loopt soms op twee pitten

    Beste forummers, Mijn '76 GL1000 liep tijdens een ritje een week geleden plotseling op twee cilinders. Even later was het weer in orde. Gisteren had ik ineens hetzelfde probleem en toen hield het langer aan (op de snelweg, héél vervelend), maar verdween ook weer. Net heb ik hem weer even...
  9. kndw

    Tweetakt (IWL Berlin) gaat niet uit

    Beste forummers, Ik heb een IWL Berlin die tot voorkort heel moeilijk startte; ik moest er een 50 meter mee rennen voordat 'ie aan wilde slaan. Daarna liep het ding altijd prima, maar die 50 meter is geen pretje. Ik had geen verklaring voor het moeilijk starten: de uitlaat is nieuw dus die...
  10. kndw

    weerstanden bobines en bougiedoppen bepalen

    Ik kamp al enige tijd met een excessief zuipende Goldwing. Na diverse suggesties van mede-forummers in de praktijk te hebben gebracht wilde ik graag testen of het verbruik nu ook verbeterd was, dus ben ik gisteren een stuk gaan rijden. Het regende ontzettend, waarbij de motor af en toe bokte...
  11. kndw

    Nog een: "Wat is dit voor motor?"

    Zeer gewaardeerde kenners, Mijn vader liep onlangs een oude motor tegen het lijf in een schuur. Hij schoot er een aantal plaatjes van en stuurde die naar me op. Waarschijnlijk kan ik de motor krijgen om op te knappen :9~ Dat is natuurlijk altijd leuk, maar nu de vraag: wat is het?
  12. kndw

    Goldwing GL1000 afstellen

    Omdat ik het topic "Bakbeest revival" liever niet verder vervuil, hier een eigen topic. Mijn GL1000 rijdt, met een rustig polsje, ongeveer 1:10. Dat lijkt me niet in orde, zeker omdat ik elektronische ontsteking (dyna S) heb geinstalleerd en gesteld, nieuwe distributieriemen heb...
  13. kndw

    GL1000 Dynatek ontsteking statisch afstellen

    Beste forummers, Ik heb onlangs een dynatek elektronische ontsteking geinstalleerd op mijn goldwing (Gl1000). Deze liep direct toen het systeem erop zat en zelfs zonder afstellen niet onaardig. Nu wil ik de ontsteking precies afstellen, maar loop hierbij tegen wat problemen aan. Dynamisch...
  14. kndw

    Accu in 6 volt systeem bouwen

    Ik heb een oude motor waar alle elektra op 6volt is. Ik zou graag een accu inbouwen, om knipperlichten te kunnen aansluiten, maar ik begrijp dat een accu niet zomaar op de dynamo aan kan worden gesloten. Kan iemand me uitleggen wat voor delen daarvoor moeten worden geplaatst, en waarom...
  15. kndw

    Warmtewaarde Bougie

    Ik zoek een bougie voor een oude scooter uit de DDR. 't is een IWL Berlin met een 150cc MZ-blok. De bougie die er volgens het boekje in hoort is een 'Isolator M14-240', maar die is natuurlijk nergens meer te krijgen. Nu heb ik er geen verstand van en ik heb me een NGK BR9HS door de lokale...
  16. kndw

    White wall banden: maat en waar te koop

    Ik zoek voor een IWL Berlin uit de voormalige DDR whitewall-banden. De maat is blijkbaar onconventioneel, daar ik ze niet op mijn gebruikelijke adressen kan krijgen. de maat is 3.50-12. Ik weet niet precies wat dit in de andere notering moet zijn; kan iemand me daarbij helpen? Daarnaast zoek...
  17. kndw

    balanspijp plaatsen CB350f

    Ik wil een balanspijpje plaatsen op een CB350f om de flow van uitlaatgassen wat te verbeteren. Er zitten nu vier afzonderlijke pijpen op, die nergens verbonden zijn. Helaas heb ik geen tijd om me in de materie te verdiepen, vandaar deze vraag: de dempers zijn ter hoogte van de voetsteunen...
  18. kndw

    Afstelling carbs bij geflowede kop CB400f

    Heeft iemand ervaring met het afstellen van de carburatie na het flowen van de kop? Ik heb dat dus niet, en wel nodig! Na wat zoeken op internet heb ik wel iets meer begrip van de werking van 't geheel, maar het afstellen lukt me maar niet. De topsnelheid bij de huidige afstelling is...
  19. kndw

    Geen uitslag synchroommeters

    Ik heb een probleem met het synchroom stellen van de carburateurs op een 400f. De vacuümmeters slaan niet uit, ze zouden tussen de 16 en 24 cm kwikkolom moeten zitten en er gebeurt dus niets. Nu heb ik er wat over zitten filosoferen. Als er geen uitslag is, betekent dat dat er geen onderdruk...
  20. kndw

    Koperen tank

    Hallo, Ik ben niet echt thuis tussen de choppers, maar toen mijn oog dit weekend op de bigtwin viel was ik gelijk verkocht. :9~ Ik meen me te herinneren dat er een hele poos geleden ook een ding met een boel koper voorop de BigTwin stond, toen heb ik het blad niet gekocht, dat heb ik...
  21. kndw

    Gek ontstekingsprobleempje CB 400

    Ik heb mijn hele motor uit elkaar gehaald en zo goed als ik dat kan opgeknapt. (plaatjes zal ik snel maken, dat is natuurlijk het meest interessant) Alles is onderhand in elkaar gezet en opgepompt, volgegooid met olieën e.d., maar ik heb een probleempje. De ontsteking van cilinder 1&4 staat...
  22. kndw

    Welke CB brikker helpt mij aan parts?

    Omdat iedereen zijn brommer in de revival gooit, wil ik niet achterblijven en op een lelijk eendje rijden. Daarom zoek ik iemand die een setje mooie spaakwielen (CB350) heeft met/zonder banden, dat maakt niet uit én een goed droog CB 400 blok. In dit brikkersparadise moet toch wel iemand zijn...
  23. kndw

    Honen/Flexhonen

    Mijn CB-tje (400) heeft de laatste tijd wat problemen om op snelheid te komen; tot 120 trekt ie rustig door, maar de max. snelheid is gedaald van 160 naar 140 km/u (wind mee). Ook het olieverbruik is toegenomen en af en toe puft ie wat rook uit de uitlaat van cilinder 1. De ontluchtingsslang die...
  24. kndw

    waterpijp op CB350

    Ik heb vandaag heerlijk getoured, maar net toen ik thuis kwam, merkte ik iets vreemds op; uit een slang die aan de cilinderkop zit- komt rook! Ik vraag me af of het komt omdat ik haar vandaag erg 'to her limits' gepushed heb (moest een duc zien bij te houden) of dat er iets mis is. :? Ze...
  25. kndw

    Prijzige Bandjes

    Afgelopen donderdag heb ik mijn rijbewijs gehaald, en wilde natuurlijk gelijk veel gaan rijden. Jammergenoeg was de achterband van m'n motor al geruime tijd aan vervanging toe, en dus ben ik gisteren naar Nijkerk gereden teneinde een nieuw bandje aan te schaffen. Ik dacht dat ik voor ongeveer €...
Terug
Bovenaan Onderaan