Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: CB400F
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. CB400F

    20 April ride out tegen pesten

    Naar aanleiding van een bericht op gezichtenboek bij ons in de buurt even dit topic Originele post: Ik ben op zoek naar een paar stoere Bikers voor woensdagavond 20 April die een jonge heldin van 16 jaar als examenstunt naar een examenfeestje te brengen. Deze heldin wordt al 4 jaar structureel...
  2. CB400F

    Omgeving Delft: Gestolen NX650 Dominator MX-07-SK

    Gisteravond (13 op 14 augustus 2016) gestolen omgeving Delft de Dominator van een kennis van me: Dominator by simmerstyle ~ Gele kappen en opvallende rode skidplate. Kenteken is MX-07-SK
  3. CB400F

    achtergrond verlichting snelheidsmeter BMW R1200GSa

    Hallo allemaal, ik heb even een vraag: de achtergrond verlichting van mijn snelheidsmeter doet het niet meer. De lichtsensor lijkt wel gewoon te functioneren, want de toerenteller komt wel op, maar alleen die van de snelheids naald dus niet. Heb de teller nu open gemaakt, daar ik...
  4. CB400F

    Rembekrachtiging BMW R1200GS '06

    Hallo allemaal, ik loop tegen het volgende aan: bij mijn GS komt momenteel de rembekrachtiger niet in, de reden hiervoor is dat ergens een kromme volt zit. Wat me opvalt is dat mijn remlicht blijft branden, zelfs als ik de remschakelaars helemaal los koppel (circuit onderbroken, dus zou...
  5. CB400F

    Hee een OBT nummer 30 wie doet er mee?

    Na een rijke historie van OBT's is het de laatste tijd toch wel erg stil op het Oude Brikken Toer gebied. Waar we altijd meerdere OBT's per jaar reden, is de laatste (OBTT 29a (die niet zo KauweKlaueRit)) toch alweer even geleden. Even de historische topics: obt1: Ouwebrikkentour...
  6. CB400F

    OBT nummertje 28 - Cornelis Lely had gelijk

    Het is wel weer eens tijd voor een OBT. Dit jaar is er bij mijn weten nog geen OBT geweest en daarmee dreigt een mooie traditie die terug gaat tot 2002 doorbroken te worden. Uiteraard mag dat niet gebeuren, dus toch wel een een OBT voor dit jaar. Route en alles moet ik nog regelen, maar...
  7. CB400F

    CB va Side-bike

    Zoals ik in Per heden, ook op drie wielen al schreef, heb ik het CB span: verruilt voor een Side-bike van dezelfde leverancier :P Na een aantal jaren erg leuk kennis gemaakt te hebben met het rijden op 3 wielen op de CB heb ik inmiddels het gevoel dat ik een beetje kan rijden met een...
  8. CB400F

    K1100lt span

    goed, laat ik maar een nieuw topic beginnen voor mijn plannen om een bak aan mijn oude trouwe witte dame te hangen. Mijn idee is om de volle toerkuip die erop zit te laten zitten en er dus een volledig toer/winterspan van te maken. Voor het cruisen door de buurt heb ik het CB span, wat nog...
  9. CB400F

    De reanimatie van een CB

    Na jaren van verwaarlozing, ben ik afgelopen weekend, weer begonnen aan het reanimeren van "de Zwarte". Wat moet er zoal gebeuren: andere draadboom, de huidige gaf al een tijdje storing en ik heb een nieuwe liggen Tank opnieuw spuiten, de verf ziet er nu niet uit poetsen poetsen en nog een...
  10. CB400F

    SDHC card in TomTom Rider 2

    Hallo allemaal, ik zit met een vraag, ik heb een TomTom rider V2, die ik zowel in de auto als op de motor gebruik. Nu wil ik daar een kaart van Europa op, maar die 1950mb groot en past dus niet op de normale SD card, want die gaat tot max 2gig, dus ik heb geprobeerd om er een 4 gig SDHC card...
  11. CB400F

    Las inverters

    Hallo allemaal, hoewel dit waarschijnlijk helemaal verkeerd staat toch even een vraag. Ik heb weer een nieuw speeltje gekregen voor in de schuur een las inverter. Erg handzaam ding op 220, dus overal te gebruiken. Kan ik mooi buiten de schuur lassen zeg maar. Nu ben ik alleen op zoek...
  12. CB400F

    K1100 vrijloop koppeling

    Vorige week wilde mijn K1100 ineens niet meer starten (het vroor lekker) Het enige wat het volgens mij kan zijn is de vrijloop koppeling van het startcircuit (aangrijpen als de startmotor draait en daarna loslaten, anders fikt de startmotor door) deze grijpt niet aan, jammer genoeg kreeg ik...
  13. CB400F

    Te Koop: BMW K100RT

    conditie: gebruikt basiskleur: rood bouwjaar: 1986 aantal cilinders: 4-cilinder kilometerstand: 95000 soort: toermotor Wegens tijd gebrek aangeboden: complete K100RT (ex afgebeelde kofferset) Doordat ik nog een aantal motor projecten heb staan is deze motor in een hoek komen te...
  14. CB400F

    een brik in de hooiberg vinden

    Nou echt eens een brikwaardig verhaal, krijg gister toch een geinig telefoontje, mijn ouders hebben 2 jaar geleden een 2e huis gekocht in Frankrijk (ja je moet wat als je bijna met pensioen gaat) en hebben daarbij gekozen voor een oude boerderij die toen net een jaar uit bedrijf was...
  15. CB400F

    OBT 17 de Kennemerland editie

    Na de OBT in Drente kreeg ik weer ideeetjes voor een tocht bij mij in de buurt. Hoewel Noord holland eigenlijk wel over vertegenwoordigd is in het rijtje OBT's, dus weer 1 in deze buurt :P Als vertrekpunt wil ik de Macdo in de Velserbroek maar gaan gebruiken en het wordt een rondje met een...
  16. CB400F

    K100 koel/olieprobleem

    Ik heb een probleem met mijn K100RT uit 1986. Het verhaal begint bij een winterbeurt die de motor vorig jar december heeft gehad, bij die beurt zijn er een aantal zaken naar voren gekomen oa dat mijn koelsysteem niet helemaal goed werkt. Dat is aangepakt en opgelost, maar hierna kwam er...
  17. CB400F

    CB goes CBR

    Hallo allemaal, jaja, weer een brikker besmet met het fighter virus, even het hele verhaal. Het blok van mijn K100 was na 20 jaar aan het einde van zijn latijn en hevig aan vervanging toe. Dus ander blok gehaald en dat eronder gezet. De dealer waar ik het blok kocht, verzekerde me dat het blok...
  18. CB400F

    Hoe clean jij je carbs

    Ja ja, hierbij dan een nieuw topic over het schoonmaken van je carbarateurs. De aanleiding voor dit verhaal is de discussie die begon in dit topic. Maar dat liep door omstandigheden spaak. Dus hierbij een vers topic. Tria melde in dat oude topic dat hij zijn carbs in een bak schoonmaak azijn...
  19. CB400F

    De grote oude BRIKKERS galerij - revisited

    Omdat Grote OuweBRIKKERS fotogalerij! een beetje onoverzichtelijk werd, hierbij een nieuw topic A Amazone @nne B B4Ron BachusRust zacht Bams bierelier (links) Biker Beertje bikos Billy the kid bluesfreak The bom C...
  20. CB400F

    K100 middenbok

    Ff een vraagje, de middenbok van mijn K100 is van het weekend overleden. Nu staat zo'n K toch het liefst op die bok (als ie op de jiffie staat gaat ie zo roken met het starten) Dus nu de vraag, wie heeft er nog zo'n ding liggen voor een leuke prijs? grtz. Cb400f
  21. CB400F

    probleem K100

    Hallo, ik heb een probleem met mijn K100 Ik was vandaag aan het rijden (klein stukje kilometer of 4) Starten was geen probleem maar na een kilometer begon de fiets te horten en te stootten. Begon te pingelen op het gas en dat hield niet op. Ook niet met Choke erbij of hoger in de toeren...
  22. CB400F

    help mijn K100 trekt naar rechts

    Hallo allemaal, ik zit met een probleempje. Mijn K100 trekt iets naar rechts als ik zonder handen rij. nu weet ik ook wel dat je dat eigenlijk niet zou moeten doen, maar goed. Zijn er meer mensen met dit "probleem"?? grtz. CB
  23. CB400F

    banden vraagje voor de winter

    Ik was gister en vandaag weer even lekker op de K100 naar mijn stage gereden, maar gister met name voelde ik dat mijn band de kou niet zo fijn vond en niet echt lekker op temperatuur wilde komen. Ik miste het contact met de weg een beetje. Nu zou dat natuurlijk wel eens aan mijn band kunnen...
  24. CB400F

    Ghallo Tourders

    Hallo hier, ik dacht laat ik hier ook maar eens posten. Heb immers ook 2 zware tourbuffels, maar ja het zijn ook brikken natuurlijk :P Dit zijn mijn tour buffels: Allereerst mijn oudste buffel een GS1100GK uit 1982 Jammer genoeg rijdt deze nu niet, ik mis namelijk 7 van de 8 kleppen en...
  25. CB400F

    banden klassieker

    Even een vraag voor een collega, die is bezig om een excelsior 90 op te knappen. Nu is ie alleen op zoek naar banden en dat schijnt geen reguliere maat te zijn. Het is maar net iets breder dan een fietsband (bouwjaar van de fiets is vermoedelijk 20-er jaren) Heeft iemand enig idee waar er hier...
Terug
Bovenaan Onderaan