Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Poike
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Poike

    Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

    Honda bevestigt vandaag de productie van de nieuwe Africa Twin. De legendarische Africa Twin had al jaren geen opvolger meer tot Honda vorig jaar het prototype voorstelde op de Eicma. Waarschijnlijk te koop eind van het najaar 2015. Ik maakte alvast een kleine compulatie van het nieuwe speeltje
  2. Poike

    Motortrailer, waar op letten

    Ik zou een motortrailer willen aanschaffen om met mijn Transalp door Europa te scheuren. Waar let je op wanneer je zo'n ding wil aanschaffen. Ik durf wel eens zeer snel te rijden, kan dat met bepaalde types of maakt het allemaal niet veel uit ? Mijn wagen is een automaat met meer dan 200...
  3. Poike

    Motorrijden in de Ardennen

    In 1993 begon ik mijn videocarriere. Het was toen nog het analoge tijdperk. De film werd in het analoge Hi-8 formaat opgenomen en gemonteerd in het toenmalige analoge broadcastformaat Betacam. Hij werd uitgegeven op VHS (DVD bestond nog niet) en verdeeld in Vlaanderen en Nederland. Er werden...
  4. Poike

    Terug uit de marche en Abbruzze

    Vandaag was het 3 weken geleden dat we het huis achter lieten voor 3 weken midden-Italië. Veel tijd was er niet geweest voor een degelijke voorbereiding. Het nieuwe opzet-ruitje van MRA was me toegestuurd door de invoerder en mijn boezem-Alp-vriend Ad in Etten-Leur had het deskundig als een...
  5. Poike

    Touren in Catalonie... Bésalu

    In april had ik op dit forum de vraag gesteld hoe ik mijn Alpje in Noord-Spanje kon krijgen. Dat is uiteindelijk gelukt met "Bike-to-Beach" En wij met het vliegtuig naar Girona. Catalonië (Catalunya) is een paradijs voor motorrijders. Je hebt de kust en de Pyreneeën. We zijn tot het...
  6. Poike

    Van Zuid naar Noord

    Naar aanleiding van een vraag op 'motorpraatjes' naar een weg van Breda naar Amsterdam, kreeg ik geen antwoord. (Thread RAI parking) Misschien zit ik hier op een beter forum, aangezien 'toeren' hier ook beschreven wordt. Zondag rij ik vanuit België binnendoor naar Amsterdam... dat was alvast...
  7. Poike

    Parking aan de RAI

    Ik moet volgende week 2 dagen op de RAI in Amsterdam zijn. Ik ben er al een paar maal geweest met de wagen maar zou nu graag met de motor gaan. Iemand een idee waar je daar je motor kwijt kan, zonder in die peperdure parkings te moeten ? Is de baan Breda Utrecht Amsterdam overdag bereidbaar...
  8. Poike

    Transalp - ruitjes

    Ik heb het oude model Alp (model 1993 met de rechte koplamp) en had tot voor kort er het standaard ruitje opstaan. Enkele weken geleden kocht ik het verhoogde ruitje van Givi en in feite ben ik er ontevreden over. Je krijgt dan op de autobaan wel minder wind op je bovenste delen, maar ik wordt...
  9. Poike

    Mark De Reuver "champignon"

    Eindelijk nog eens nen Hollander die de 125 cc cross wint :?
  10. Poike

    jethelm versus integraalhelm

    Ik ben een op leeftijd rustige Transalprijder (heropstapper). Vroeger (voor 15 jaar) reed ik off-the-road ook met open helm. Bij de aankoop van mijn nieuwe helm voor een paar maanden probeerde ik een aantal integraalhelmen en voelde me er claustrofobisch in. Met mijn huidige jethelm (een Airow...
  11. Poike

    eerste motor voor kleine vrouw

    Mijn vrouw neemt in overweging om voor de eerste maal in haar leven een motor te kopen. :] Ze wil graag met mee toeren liever dan als duopassagier mee te rijden. Ze is een eind in de veertig en 1,59 m groot en weegt een goede 50 kg. Ze zal dan ook indien de koop doorgaat, lessen gaan...
  12. Poike

    Toeren en/of trailen

    Zwaardere trails dan mijn Transalpje worden vaak gebruikt om te toeren, juist omdat ze vandaag meer asfalt-gericht zijn dan offroad. Een uitzondering hierop is de nieuwe KTM 950 Adventure, die beter dan de Varadero, TDM Caponord, V-Strom of Navigator de gravel en stenen paden beheerst. Zou je...
  13. Poike

    RUBBERS

    Zoals reeds gezegd heb ik mijn TA (1994) slechts enkele weken. En het spiksplinternieuwe ding had slechts 6020 km en alle onderdelen zijn zo goed als nieuw, inclusief de rubber-schoenen. Het type dat erop staat is Dunlop K750B 130/80-17 65S achter en voor de aangepaste zelfde reeks. Met mijn...
  14. Poike

    Transalpjes

    Ik was eens gaan neuzen op de thread "welke is je motor" Ik zag geen enkele trail staan. Zelf rijd ik een TA XL600 V en ben als meer dan een halve eeuw oude vent best tevreden *D Ik lees dit forum sinds een paar weken en heb de indruk dat trails niet echt "in" zijn in Nederland, trouwens ook...
  15. Poike

    Transalp XL600 en XL650

    Indien ik het goed begrijp, is de XL650 de opvolger van de XL600, sinds het jaar 2000. De nieuwe tweepitter van 650 cc en 57 PK zou dezelfde motor zijn als die van de Deauville en 5 PK meer hebben dan de XL600. heeft er iemand ervaring met de verschillen in motor, rijgedrag enz. ? Dank voor uw...
  16. Poike

    Deauville, V-Strom, Diversion 900

    Ik ben 50-plusser en heb sinds 15 jaar niet meer gereden. Daarvoor reed ik enkel met Trial (Honda 125TL) en daarna met off-the-road (Honda 250 XL), de eerste Pro-Link Ik ben vrijdag naar het tweejaarlijks motosalon in Brussel geweest en heb mijn ogen de kost gegeven. De laatste weken lees ik...
Terug
Bovenaan Onderaan