Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: reinhoud
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. reinhoud

    Color tune

    Heren; Ik heb nu ruim 20 jaar een ouwe GS1000, en dat ding heeft eigenlijk nooit echt lekker stationair gelopen.. Hij blijft wel stationair lopen, maar als ik andere oudere motoren hoor, dan klinkt dat veel beter. Klepspeling is goed, synchroon is goed, AFR is goed. Voor de AFR heb je een...
  2. reinhoud

    Koppeling slave cilinder seal

    Heren, Zelf gemaakte hydraulische koppeling op een Suzuki GS1000 De seal van een koppelings slave cilinder, moet dat echt de vorm hebben van wat er normaal gesproken in zit? De seal van een rem is gewoon lekker simpel vierkant, zou dit werken? Het probleem; ik moet eigenlijk een seal hebben...
  3. reinhoud

    Waterafschijder compressor

    Ik ben opzoek naar een water afscheider / water trap voor mijn compressor. Ik wil binnenkort wat spuitwerk doen. Nu vind ik er genoeg, maar ze zijn allemaal verdacht goedkoop. Iemand hier die ervaring heeft met het een of het ander? Dank u.
  4. reinhoud

    Remmen ontluchten syphon

    Ik heb geloof ik, per ongeluk, een makkelijke manier ontdekt om de voorremmen te ontluchten. Ik ben bezig met de remmen van mijn motor, ik doe dit meestal met een vacuum pompje. Nou had ik de boel aangesloten, reservoir gevuld, en werd weggeroepen, toen ik terug kwam was de slang van de nippel...
  5. reinhoud

    Rake

    Heren; Ik heb een ongeluk gehad met mijn GS1000, frame krom. Ben bezig met een ander frame.. Ik heb geen idee of ik er wat aan ga doen, maar be toch nieuwsgierig ;) Maar... nu ik toch opnieuw moet beginnen.. Die ouwe GS1000 had een geweldige rechtuit stabiliteit, ik had er een USD voorvork en...
  6. reinhoud

    Frame checken, toleranties

    Jongens en meisjes, Ik heb laatst een ongeluk gehad, voorvork helemaal kapot. De voorvork heeft een deuk in het frame geslagen, maar daar achter zat een buis, dus dat zal een groot deel van de klap hebben opgevangen. Ik wil toch wel zeker weten of het frame nog recht is, daarom heb ik net wat...
  7. reinhoud

    Norton electronica

    Ik ben met een Norton Commando bezig uit 1972, nu wil de eigenaar daar een electronische ontsteking op hebben. Standaard zit daar een ballast something op, volgens mij is dat zo'n ding dat alles boven 12 volt weg vreet / omzet in warmte, als ik terug denk aan mijn brommer tijd. Is een moderne...
  8. reinhoud

    Kleppen stellen, hoe zit dit?

    Ik had ineens een tik in het blok die wat meer hoorbaar was dan eerder, dus het kleppendeksel er even af om te kijken of ik wat kan vinden, dus ook even de klepspeling meten. '79 Suzuki GS1000; klepspeling hoort 0.15mm te zijn (Webcams) Nu meet ik bij een klep 0.20mm speling, zit een 2.45 shim...
  9. reinhoud

    Carburateur keuze

    Heren, Ik ben bezig met een Norton Commando 750 uit 1972 van een maat, ding heeft 25 jaar in onderdelen in een schuur gelegen, en ik mag een poging doen om hem weer in elkaar te krijgen. De carburateurs moeten vervangen worden, en nu zijn we aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Er zijn...
  10. reinhoud

    Achterrem Bandit 1200

    Mijn motor is een Frankenstein creatie, GS1000 met een achterbrug van een Bandit 1200 uit '98, en een voorvork van een ZXR750 uit '91. Achterremklauw is ook van een Bandit 1200, de master cilinder is van de GS1000. De achterrem werkt wel, maar remt niet erg goed, dacht dat de blokken niet...
  11. reinhoud

    Floating remschijven

    Ik heb floating remschijven op mijn motor (1991 Kawasaki ZXR750r), die hebben altijd al lawaai gemaakt, maar het wordt steeds erger, laatste keer kwamen ze nog wel door de keuring heen. Ik ga nieuwe schijven bestellen, maar kan ik er nog mee rijden? Eerlijk gezegd durf ik niet, alles werkt wel...
  12. reinhoud

    Speedo, hall effect sensor

    Ik heb een electronische snelheidsmeter op mn motor geinstalleerd, ik had het eerst aangesloten met een hall effect sensor, en 1 stukje staal wat de sensor triggert. Nu wilde ik wat meer opname punten gebruiken, de bouten in de remschijven, daarom had ik een andere hall effect sensor gekocht...
  13. reinhoud

    Nokkenas kettin geleiders

    Suzuki GS1000 (1979) Ik heb eigenlijk al jaren een tik/ratel in mijn motor, niet hard, en als ik het gas los laat is het weg, als ik meer gas geef wordt het een stuk minder. Er zit een handmatig afstelbare NAKS in, ketting is zo'n 16000 km oud. De ratel/tik zit er in met verschillende...
  14. reinhoud

    Handmatige NAKS

    Jongens en meisjes, Suzuki GS1000 uit 1979 Ik rij al jaren met een zelf gemaakte NAKS, ik denk dat ik er geen problemen mee heb gehad. Mijn motor heeft altijd een tikker gehad als het blok goed op temperatuur is, zodra ik gas geef, of het gas los laat is het weg (andere kop of cilinders heeft...
  15. reinhoud

    Van welke motor komt dit?

    Iemand een idee van wat merk/model motor het kontje van de motor in de foto komt? Dank U.
  16. reinhoud

    Motorrijles in andere Europese landen

    Gewoon nieuwsgierig.. Ik woon in Australie / Tasmanie en er vallen hier nogal wat doden in het verkeer, n.a.v. dit is er een beetje een discussie gaande op de Motorcycle riders Tasmania group op FB. Nu krijg ik van vrienden en collegas ongeveer mee hoe je hier je rijbewijs haalt, en dat is...
  17. reinhoud

    Project dat nooit af is, wie ook?

    Ik heb een Suzuki GS1000, die heb ik nu zo'n 20 jaar, zo'n 15 jaar geleden heb ik hem verbouwd, een jaar of 5 later wat meer vermogen gegeven, daarna nog wat veranderd, toen ook dingen in het frame veranderd, en toen het frame weer laen poedercoaten. Nu dacht ik dat het tijd was om eens serieus...
  18. reinhoud

    Koppelings slave seal 25 / 26 mm

    Heren, Ik heb een nieuwe koppelings master cilinder gekocht, deze heeft een kleinere diameter zuiger (was niets groter verkrijgbaar), maar de zuiger legt ook minder afstand af. De drukplaat van de koppeling verplaatst zich nu maar de helft van wat het eerst deed. Nu moet ik dus een nieuwe...
  19. reinhoud

    Koppeling en rem master cylinders, ideeen nodig

    Jongens en meisjes, Ik ben er eindelijk aan toe om upgrade voor de rem en koppelingspomp, die ik nu heb zijn niet gelijk, en vrij groot (komen van een Suzuki Bandit) Ik heb aardig wat rond gekeken op het www, ik kwam wat leuks tegen, maar onbetaalbaar. Nu was ik nieuwschierig of er iemand is...
  20. reinhoud

    Hoe werkt dit? Moment"sleutelt"

    Ik kreeg dit net. Mijn maat zei dat het iets is om iets op moment te zetten. Die dunne pen met hoek er in kan in en uit geschoven worden. Er zit een grotere haak aan waar je een sleutel aan kunt haken. Ik kan niet echt iets vinden wat kan klikken als je bij een bepaald punt bent Ik heb geen...
  21. reinhoud

    Stroom, hoe zit het nou?

    Heren, Ik red me prima met het aanleggen van de bedrading van mijn motor, en simpele zaken met een auto red ik me soms ook wel mee, daarna gaat het gauw boven mijn pet. Ik zou eigenlijk wel willen weten hoe het nou eigenlijk zit met wisselstroom en met krachtstroom (3 fasen)... Hoe zit het...
  22. reinhoud

    Levensduur helm

    Ik was vanmiddag op zoek naar een nieuw vizier voor mijn helm, ik had dus mijn helm mee, ik werd nog net niet uitgelachen. Schijnbaar vonden ze mijn helm bijzonder oud, heb ik geloof ik zo'n 11 jaar geleden gekocht. Vizier was niet meer verkrijgbaar (ik heb er 1 op Ebay kunnen vinden),. Nu had...
  23. reinhoud

    Honda waarschuwings lampjes

    Heren; Ik heb een nieuwe/andere kilometer besteld, maar deze teller heeft geen waarschuwingslampjes ingebouwd. Nu zat ik mij te bedenken dat de oude Honda CB's dat op een mooie manier heeft opgelost, ik zat er aan te denken om zoiets aan te schaffen, maar weet iemand de hartafstand van de...
  24. reinhoud

    Koperen VS aluminium ring

    Heren, ik heb een banjobout in een aluminium huis, zitten (dunne) koperen ringen tussen, maar lekt een beetje. Ik heb ook aluminium ringen liggen. Wat werkt beter? Koper of aluminium. Dit zit op een plek waar ik echt geen zin heb om er mee te gaan experimenteren.. Dank u
  25. reinhoud

    Bougiekabels doormeten

    Heren, ik zit wat met mijn motor te kloten, kijken of alles een beetje gelijk is, weerstanden en zo. Ik heb hier niet echt verstand van.. GS1000 met een Dyna 2000 ontsteking, twin spark, 2 bobines op de standaard plek, 2 bobines ergens achter in. hier door verschillende (lengtes)...
Terug
Bovenaan Onderaan