Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Frazer
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Frazer

    Reisverslag 2023: 4 maanden door Canada&Alaska

    Ik heb al een hoop prachtige motorreizen kunnen en mogen maken, maar al jaren loop ik met het idee om eens echt lang weg te gaan. Door de reisbeperkingen van de afgelopen jaren kwam het er niet van, maar begin vorig jaar besloot ik dat 2023 toch echt het jaar moest worden. Omdat ik vrijwel alle...
  2. Frazer

    Reisverslag 2022: 7 weken zwerven door Europa

    Reisverslag 2022: 7 weken zwerven door Europa: Omdat mijn plannen voor een lange reis buiten Europa al twee jaar niet door kunnen gaan, blijft het ook in 2022 bij een rondje binnen Europa. Achteraf gezien was het in 2022 op zich wel weer mogelijk geweest, maar aan het begin van het jaar was het...
  3. Frazer

    Lekstroom meten

    Een aantal weken geleden heb ik mijn FJR uit 2004 weggebracht voor het stellen van de kleppen, de kilometerstand was 120k. De rest van het onderhoud doe ik zelf, maar kleppen stellen gaat me een beetje boven de pet dus daarvoor breng ik hem weg. Monteur belde dat het wat langer ging duren, want...
  4. Frazer

    FJR1300 start slecht

    Beste techneuten, ik zit met het volgende probleem: FJR 1300 Abs, 2003 75k Sinds een tijdje start de motor slecht, en het wordt steeds slechter. Zie filmpje: Zodra de motor eenmaal draait loopt hij eigenlijk als een zonnetje. Het filmpje is bij koude start, als de motor warm is dan is het...
  5. Frazer

    Reisverslag 2016: Noorwegen

    Ja je ziet het goed, een “nieuw” verslag uit 2016. Vorig jaar wilde ik het al plaatsen, maar toen liepen er net meerdere reisverslagen door Noorwegen en vond ik het een beetje overkill worden. Waarom ik het verslag voor die tijd nooit geplaatst heb weet ik eigenlijk niet, blijkbaar is het er bij...
  6. Frazer

    Reisverslag 2021: Frans/Italiaanse Alpen

    Na het rondje Bretagne in juni, wat gelukkig prima verliep, durfde ik de volgende ook wel weer aan. Ook dit keer ga ik weer naar de door mij zo geliefde Frans/Italiaanse Alpen. Het is al het zoveelste verslag, dus het wordt misschien wat eentonig, maar er zitten toch weer wat stukken in waar ik...
  7. Frazer

    Reisverslag 2021: Bretagne/Normandië

    2021 was voor mij nogal een klotejaar, dus om het nieuwe jaar goed te beginnen maar gelijk een reisverslagje. Ik zal er geen uitgebreid verhaal van maken, maar het het jaar stond voor mij helaas in het teken van een mix van depressie en burnout, en daar bovenop in april het plotselinge verlies...
  8. Frazer

    Kmstand 1/1/2021 - 31/12/2021

    Over een paar dagen zit het jaar er weer op, dus in het kader van de nutteloze statistieken, hoeveel kilometer reed je dit jaar? De mijne volgen nog, ik moet morgen nog een keertje naar de zaak Voorgaande edities: Kilometers gereden in 2020 KMstand 1/1/2019 - 31/12/2019 KMstand 1/1/2018 -...
  9. Frazer

    Garagebox zonder stroom beveiligen

    Binnenkort ga ik verhuizen, alleen heb ik afgezien van het huis dat stukken beter en groter is dan mijn huidige woning wel een kleinere schuur. Ik kan er één motor kwijt, maar ik heb er meer. Je moet ergens concessies doen in deze tijd. Ik heb een garagebox kunnen huren, maar deze is niet aan...
  10. Frazer

    Project XT500

    Ik heb al een aantal jaar een XT500 uit 1978 in de garage staan. Omdat er eigenlijk iedere keer wel weer iets aan mankeerde en de motor daardoor ook al een paar jaar stil staat, heb ik onlangs besloten om hem maar eens grondig aan te pakken. Om de vorderingen een beetje bij te houden, en eerlijk...
  11. Frazer

    Diversion 900 tank zwart. Gratis af te halen

    Diversion 900 tank zwart. Heeft wat gebruikssporen en kleine roestplekjes, maar geen deuken. Zonder slot. Vlotter werkt niet meer. Alleen afhalen, wordt niet verzonden! Gratis af te halen, of doe een donatie aan MF: Motor-Forum
  12. Frazer

    XT500 frame poedercoaten

    Beste techneuten, Ik overweeg het frame en achterbrug van mijn XT500 te laten stralen en poedercoaten, heeft iemand een goed adres in Noord-Holland, omgeving Amsterdam/Zaanstad? (Iets verder weg mag ook wel hoor, maar liever niet aan de andere kant van het land). Het is voor mij voor het eerst...
  13. Frazer

    Reisverslag 2020: Plan B, Zweden

    Reisverslag 2020: Zweden Dat ook mijn vakantie dit jaar anders liep hoef ik vast niemand uit te leggen, maar ook al werd het Plan B, ik kon tenminste weg en dat kan lang niet iedereen zeggen. Toen we in de eerste golf zaten leek het me het beste om de vakantie uit te stellen tot zo laat...
  14. Frazer

    Viton O-ringen

    Voor een benzinebrander zoek ik een aantal Viton O-ringen. Heeft iemand een adresje waar ik ze niet gelijk per 100 hoef te kopen, of de verzendkosten 10x zo hoog dan de prijs van die paar ringetjes zijn? De oude ringen zijn gescheurd en half vergaan waardoor ik de originele maat niet goed kan...
  15. Frazer

    Spanje/portugal op de motor

    September heb ik nog een paar weken vrij, en heb ik eigenlijk het plan om richting Spanje en Portugal te gaan. Of de corona het toelaat gaan we tegen die tijd wel zien (vertrek pas half september) en zo niet dan schuiven we het lekker door naar volgend jaar. Gaat het wel door, dan wil ik toch...
  16. Frazer

    Reisverslag: Rondje Alpen in Coronatijd

    Zoals bij iedereen hier, was ook mijn vakantie dit jaar één groot vraagteken. Ik had twee losse weken in de planning staan. Half juni zou ik als begeleider mee gaan op een georganiseerde reis naar de Franse Alpen, en de tweede week van juli stond mijn jaarlijkse Stella Alpina tripje in de...
  17. Frazer

    Reisverslag 2015: Onverhard door de Alpen

    Wederom een verslag uit de oude doos, dit keer uit 2015. Het verslag heb ik destijds al gemaakt, alleen nooit op MF geplaatst. Ik heb alles nog even doorgelezen en hier en daar wat aangepast om het wat beter lopend te maken. Ik las het met gemengde gevoelens, en zo plaats ik het hier ook. Aan de...
  18. Frazer

    Schroefdraad (binnendraad) herstellen

    Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig. Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad: Merk: Yamaha Type: Tenere 700 Bouwjaar: 2020 Kmstand: 500 Probleem: Schroefdraad motorsteun...
  19. Frazer

    Reisverslag 2014, Rondje Oostzee

    Ja je leest het goed in de titel, en nee het is geen oud omhoog gekickt topic. Een nieuw verslag van een oude reis. Ik heb nog wat oude verslagen die ik nooit heb geplaatst, dus om de deprimerende dagen van deze winter herfst een beetje door te komen zal ik een begin maken ze hier te plaatsen...
  20. Frazer

    Gratis af te halen: Diverse motorbladen

    Ik heb nog een stapel motorbladen liggen waar ik niks mee doe. Ik kan ze in de papiercontainer gooien maar misschien heeft iemand er hier nog wat aan. Het zijn geen complete jaargangen, sommige heb ik in de tussentijd weggegooid of bewaard voor interessante artikelen. Ongeveer 30 stuks...
  21. Frazer

    KMstand 1/1/2019 - 31/12/2019

    Nog een paar dagen tot het einde van het jaar, dus het wordt weer tijd om de balans op te maken. Hoeveel kilometers maakte je dit jaar? Voorgaande delen: KMstand 1/1/2018 - 31/12/2018 KM STAND 1/1/2017 - 31/12/2017 KM stand 1/1/2016 - 31/12/2016 KM stand 1/1/2015 - 31/12/2015 KM stand 1/1/2014...
  22. Frazer

    Reisvloggers, welke volg jij?

    Tegenwoordig stikt het op YouTube van de reisvloggers, altijd leuk om in de donkere wintermaanden wat inspiratie op te doen voor een nieuwe reis, of te dromen over die reis de je "ooit later" gaat maken. Om het topic van @HayeOpReis niet verder te kapen maar een eigen topic. Kan zijn dat er al...
  23. Frazer

    Reisverslag: Stella Alpina 2019, we gaan nog effe een keer!

    Het tweede weekend van juli stond voor mij weer in het teken van het Stella Alpina treffen op de Col du Sommeiller. Voor mij alweer de vijfde keer op rij, en ook dit keer weer samen met mijn collega Jelmer die voor de derde keer meegaat. Het wagenpark bestaat net als voorgaande jaren weer uit de...
  24. Frazer

    Te koop: Kofferset Diversion 900

    Te koop aangeboden: Origineel Yamaha (Krauser) zijkofferset inclusief alle bevestigingsmaterialen en 2 sleutels. Normale gebruikssporen. Tevens FDK topkofferrek met Givi 45L topkoffer. Is wel al wat ouder en vertoont wat roestplekjes, maar zeker nog bruikbaar. Koffer heeft één sleutel. Past...
  25. Frazer

    Reisverslag 2019: Rondje Balkan tot in Griekenland

    Een nieuw reisverslag van mijn reis door de Balkan en voormalig Joegoslavië dit voorjaar, maar eerst een kleine introductie : Voor mijn werk moest ik van begin mei tot eind augustus een opleiding volgen, waardoor ik in die periode geen vrij kon krijgen. Omdat ik geen zin had om tot september te...
Terug
Bovenaan Onderaan