Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: TijnOnlijn
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. T

    Schuuropruiming: diverse CB550/CB400 twin spullen

    Schuuropruiming: - onderblok voor CB400N: 25 euro - korte open uitlaatjes 20 euro - handvatverwarmingsetje 25 euro - zgan nokkenaskettingspanner voor CB400N 25 euro - koni achterveren cb550 25 euro - remschijven cb400n set 25 euro - erg mooie veerpoten CB250T (voor 1 schijf) 50 euro...
  2. T

    Belasting / kilometerdeclaraties motor bij leaseauto

    Topics genoeg over leasemotoren, maar niet over deze situatie: ik heb een leaseauto en daarnaast ga ik ook zo nu en dan met de motor naar m'n werk. Enerzijds omdat het leuk is maar het is ook gewoon ontzettend veel sneller want door de files scheelt het een half uur. Daarnaast is het lastig om...
  3. T

    Diverse onderdelen CB250/CB400 twin

    Onderstaande motor gaat uit elkaar '( Alles van de motor is te koop, en daarnaast heb ik nog veel reserveonderdelen (ook van een CB550 trouwens). Een paar dingen uitgelicht: Motorblok. Ik heb hem een paar jaar geleden opnieuw opgebouwd met ca. 800 euro aan nieuwe onderdelen...
  4. T

    Bijna nieuw: Revit winterhandschoenen XL

    Aangeboden: Winterhandschoenen van Revit type Scarab H2O. Maat is XL. Ik heb ze maar 2x gedragen maar ze gaan weg omdat wat dunnere herfst/lentehandschoenen toch prettiger vind. Ze waren 60 en mogen weg voor 35. (sittard)
  5. T

    Setje BT045's op CB550 wielen

    Aangeboden: een setje BT045's. Voor 4 mm, achter 5 mm en ze zijn een jaar of 5 oud. de roest in de trommel ziet op de foto dramatisch uit, maar is in het echt maar oppervlakkig Bandenmaat kijk ik morgen even na. In ieder geval voor 19" en achter 18"
  6. T

    .. en weer terug :)

    Hoi! Ik ben TijnOnlijn uit sittard. Een aantal jaar geleden heb regelmatig gepost met onze CB400t en CB550's. Daarnaast heb ik nog korte tijd een CB450s, een diversion en een CM400 gehad. Maar toen kwam de klad erin. -O- Aan motorrijden kwam ik niet meer toe omdat ik voor m'n werk...
  7. T

    CB400 twin comstar achterwielen

    Mogen gratis weg: 2 stuks honda comstar achterwielen van een CB400N. Ze zijn 18" als ik me niet vergis.
  8. T

    [GEZOCHT] Schokbrekers van ca. 18 cm

    Hoi, voor een knutselprojectje zoek ik schokbrekers van ongeveer 18 cm hart tot hart. Heeft iemand nog iets liggen? het wordt voor een karretje dus het hoeven geen superdeluxe raceschokbrekers te zijn
  9. T

    Benzinetank omg limburg/brabant, type & staat onbelangrijk

    Hoi, ik zoek een benzinetank incl dop en kraantje. Het is voor een project en de staat, merk en type zijn niet belangrijk. Wel wil ik er ivm het knutselgehalte niet al te veel aan uitgeven. Heb je nog iets in een hoekje liggen dan hoor ik het graag! Groet, TijnOnlijn
  10. T

    Getik uit cilinderkop, maar kleppenspeling ok

    M'n CB400n tikt uit de cilinderkop :/ Het is een redelijk ritmisch geluid, en het is meer tikken dan rammelen. Het blok is helemaal uit elkaar geweest en de cilinderkop is door een revisiebedrijf nagekeken en voorzien van nieuwe klepgeleiders. Klepspeling is in orde maar ik heb wel gemerkt...
  11. T

    CX remmen op een CB

    Om wat meer remkracht te krijgen wil ik graag de remmen van een CX op m'n CB550 zetten. Ik heb er al wel eens vaker mensen over horen praten, maar nog nooit een duidelijk voorbeeld ervan gezien. Het lijkt me het handigst om de hele voorvork van de CX om te bouwen. Dit omdat de bevestiging op...
  12. T

    Flybar/dragbar stuur

    Hoi, ik zoek een dergelijk stuur, 22mm: Foto is om het model aan te geven, het maakt niet uit als het iets anders uitziet. Liever geen dure merken. Ik wil vooral eens zien hoe de zithouding op m'n motor gaat worden. Kabels hoeven er dus ook niet perse doorheen te lopen.
  13. T

    Alternatief voor Honda zuigers?

    Ik heb een CB400N (twin) uit 1979 waarvan de cilinders gehoond moeten worden en nieuwe zuigers in moeten. Nu vertelde het revisiecentrum dat ze alleen originele zuigers konden krijgen, alleen zijn die dingen nogal aan de prijs; ongeveer 300 euro voor een setje van twee (zuiger, pistonpen...
  14. T

    Honda CM400T 1981 oldtimer

    Te koop aangeboden: Goed onderhouden Honda CM400T, het oude broertje van de nighthawk. Recente werkzaamheden: Vloeistoffen en filters vernieuwd, kop/voetpakking vernieuwd, carburateurs gesynchroniseerd en kleppen gesteld. Verder zijn de beide banden, voorremblokken, voorvorkkeeringen...
  15. T

    Rempedaalveertje oude CB twin

    Ik zoek een rempedaalveertje voor een oude CB twin. Die zijn helaas niet meer nieuw te krijgen en m'n motor staat zonder. Hij komt op een CB250T uit 1978, alle twins tussen 250 en 450 cc van 1976-1985 hebben grofweg dezelfde remconstructie dus waar hij precies uit komt maakt niet zoveel uit...
  16. T

    CM400 1982 - vreemd probleem, loopt niet lekker

    Er is iets mis met de CM400 (voorganger van nighthawk) van m'n vriendin. Als je het gas loslaat hoor je allemaal geknal en gesis uit de uitlaat komen. Ik dacht dus dat de onsteking kapot was. Daarnaast valt hij vaak niet goed in toeren terug als je het gas loslaat. Het gaat heel langzaam en...
  17. T

    Hoe werkt motoronderhoud in de derde wereld?

    Je ziet in de derde wereld heel wat oud russisch en japans spul op twee wielen rondrijden, en eigenlijk geldt hetzelfde voor oude auto's daar. Maar hoe houden ze die dingen nu eigenlijk precies op de weg? Dat ze bv een dekselpakking wel uit een sappak zullen maken, of niet malen om een bar meer...
  18. T

    Oliepomp CB400n

    Hoi, ik zoek een oliepomp voor een cb400 twin. Het gaat om een pomp van het oude type, voor motornr's lager dan 2010775. Links is het oude type, rechts het nieuwe.
  19. T

    Oliepomp met pitting: ziet een druksensor te weinig druk?

    Hoi, ik ben een cb400n blok in elkaar aan het zetten. Ik heb de oliepomp opgemeten en alles ligt ruim binnen de toleranties, maar er zit wel pitting en een kras op de rotor. Wat moet ik hiermee? En wat zie de oliedruksensor precies: alleen of er wel of geen druk is, of ook of er voldoende...
  20. T

    Tank zandstralen; verschil zandsoorten?

    Ik wil graag m'n tank gaan spuiten. Nu gaan ze toevallig volgende week de gevel hier stralen. Kan ik vragen of ze m'n tank er gelijk bij mee willen stralen? Of wordt dat een puinzooi omdat het zand te grof is?
  21. T

    Hoe lekvrij moeten kleppen afdichten?

    Ik ben op dit moment aan een cilinderkop van een cb400 tweecilinder bezig. Alle kleppen op een na dichten perfect af als ik wasbenzine via de in- en uitlaatkanalen er in doe. Maar dan die ene. Het duurt een halve minuut, maar dan sijpelt er een minieme hoeveelheid benzine doorheen. Het is...
  22. T

    Motorrevisie CB400n

    Nadat ik al eerder in het CB Twintopic wat genoemd had open ik nu een eigen topic voor de revisie omdat ik volgens mij wel wat goede tips kan gaan gebruiken en het zo ook aandacht van niet-twinners krijgt. :) Fiets: in 1978 begonnen als cb250t, ondertussen een cb400n Ik had het blok...
  23. T

    CB400n, diverse onderdelen of complete motor

    In verband met een ombouwproject zoek ik een en ander van een CB400n. Uiteindelijke doel: De CB250 van mw. TijnOnlijn voorzien van een 400 blok en gelijk van de remmen van een 400. Ik denk dat ze er erg blij mee zal zijn om als ze een vrachtwagen wil inhalen minder dan 10km aanloop nodig te...
  24. T

    De CB550 met het groene chokeknopje

    Hoi, na een tijdje meegelurkt te hebben en her en der wat los gepost te hebben vond ik het tijd voor een topic voor m'n eigen motor: Het begon allemaal hiermee: De CB250 van m'n vriendin. Bouwjaar 1978 (edit: de motor dus :$ )en binnenkort de trotse bezitter van een CB400 blok. Ik...
  25. T

    Remklauw CB550

    Hoi, M'n remklauw is na een afgebroken ontluchtingsnippel en vervolgens een afgebroken linkse tap onherstelbaar beschadigd. Wie o wie heeft nog zo'n ding liggen?
Terug
Bovenaan Onderaan