Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: GJC
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. G

    Te koop: gelzadel Kawasaki Z1000 sx

    Het zadel is ongebruikt en verkeerd dus ook in een nieuwstaat. Betreft een origineel Kawasaki gelzadel (met logo). Kleur zwart. Vraagprijs: Euro 250 (nieuwprijs bij de dealer Euro 434,95). P.s. gelzadel bestaat uit twee gedeeltes: berijdersgedeelte en buddyseat. Iemand interesse?
  2. G

    Bandenspanning

    Hallo allemaal, Ik heb een Kawasaki Z1000sx (2015). Vraagje omtrent bandenspanning. Ik heb eind juni de bandenspanning voorband op 2.53 gezet en achterband op 2.95. Ik heb helaas helemaal niet meer gereden, en ging vandaag (8 augustus) de bandenspanning meten. Vandaag meting: voorband...
  3. G

    Hitte (warm weer) slecht voor motor?

    Komende week gaat de temperatuur boven de 30 graden. Waar dien je rekening mee te houden motorisch gezien? Is dit eigenlijk slecht voor de motor wanneer je lange tochten maakt met temperatuur boven de 30 graden? Bedankt voor jullie tips alvast ;-)
  4. G

    Motorbok een must of niet?

    Beste allemaal, Ik heb sinds april jl. een nieuwe Kawasaki Z1000sx. Deze heeft geen middenstandaard en staat dus altijd op de zijstandaard geparkeerd. Jammer dat de motor geen middenstandaard heeft (is ook niet mogelijk). Is het verstandig om een motorbok te kopen? Zodat de motor recht...
  5. G

    Starten nieuwe motor

    Vraagje omtrent starten van mijn nieuwe motor (Kawasaki Z1000sx model 2015). Ik heb mijn Z1000sx nu 1 week en heb ruim 600 km gereden. Bij de koude start druk ik het knopje heel eventjes in en de motor start. Wanneer ik een tijd gereden heb en de motor dus warm is (en ik bijvoorbeeld even ga...
  6. G

    Yamaha FJR1300 AS of A versie

    Ik ben voornemens om een nieuwe Yamaha FJR1300 te kopen. De vraag is: moet ik een AS (automatische koppeling) nemen of juist niet? Graag jullie ervaringen / advies. Bedankt.
  7. G

    Onroute motorkaart 2013/2014 kent plaatsnaam niet

    Hallo allemaal, Sinds een maand ongeveer heb ik de Onroute motorkaart midden Europa 2013/2014 in mijn Garmin 350lm. Nu was ik dit weekend in de Eifel en toetste ik de plaatsnaam "Kronenburg" in. Deze plaatsnaam kent hij niet wanneer ik de Onroute kaarten heb geselecteerd (CN kaart uit)...
  8. G

    Werkelijke snelheid (motor vs navi)

    Snelheidsmeter vs navigatie (Garmin 350LM): Wat mij opvalt is dat de snelheidsmeter van de motor standaard (ca. 8%) een hogere snelheid aangeeft dan de navi: Motor 100 - op navi 92 km per uur; Motor 80 - op navi 74 km per uur. Is dat normaal? Wat ik terugvind op internet moet dit...
  9. G

    Bij hogere toeren misschakelen

    Schakelprobleem: na 3.250 km op de teller van mijn nieuwe Honda Crosstourer (manueel schakelen) blijft het schakelprobleem af en toe naar voren komen. Soms en alleen wanneer ik opschakel in hogere toerental (boven 4.500 toeren) van 4 naar 5 en/of van 5 naar 6. Wanneer ik opschakel in lagere...
  10. G

    Koelvloeistof niveau nieuwe motor

    Sinds 2 weken heb ik een nieuwe Honda Crosstourer en vandaag de 1.400 km bereikt. Het koelvloeistof niveau stond bij een koude motor net ietsjes boven het minimum streepje. Ik heb het door de dealer laten bijvullen en het niveau staat nu bij een koude motor net iets onder het maximum...
  11. G

    Schakelprobleem nieuwe motor

    Vorige week vrijdag een geheel nieuwe motor gekocht en opgehaald. Ik heb nu in 5 dagen een 900 km mogen rijden. De Crosstourer VFR1200X is heerlijk. Zeer comfortabel en wendbaar en vermogen in alle situaties! Ik wil alleen maar blijven rijden ;-) Schakelprobleempje (soms). Soms wil de motor...
  12. G

    Nieuwe motor besteld

    Blij :) Zojuist nieuwe motor besteld: Honda VFR1200X Crosstourer, actiemodel 2013 Galibier! Verwacht eind volgende week al te kunnen rijden! Kijk overigens met veel plezier terug op mijn huidige motor, Honda CBF 1000 ABS. Groet GJC
  13. G

    Scheur in kuip (Honda CBF 1000)

    Advies / ervaringen gevraagd omtrent volgende euvel: Ik heb in 2007 (juni) een nieuwe CBF 1000 ABS gekocht. Nu, na 5000 km op de teller (ik rijd helaas erg weinig), zit er een scheur in de kuip. De scheur is ontstaan onder een schroef. Wellicht te hard door fabriek ofzo aangedraaid. Wanneer...
  14. G

    Tips voor tourtocht Eifel

    Ik wil eind mei ('09) voor 4 dagen naar de Eifel een tourtocht maken. Vraagjes: 1. Waar vind ik goede informatie omtrent dit gebied (gericht op motor)? 2. Welke hotels zijn aan te raden (met overdekte parkeerplaats voor motor)? 3. Overige tips van harte welkom Alvast bedankt voor jullie...
  15. G

    Jaarlijkse onderhoudsbeurt (bij heel weinig km's verstandig)

    Onderhoudsbeurt Ik rijd (helaas!) te weinig motor. Op dit moment heb ik pas 3.000 km gereden in 1 jaar en wat maanden. Ik heb wel een onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij 1 jaar (olie verversen e.d.). Is het altijd aan te raden om 1x per jaar een beurt te laten uitvoeren? Ook al rijd je...
  16. G

    Motor starten (tijdens winterperiode/stalling)

    Ik heb mijn Honda CBF 1000 (2007) nu (winterperiode) in de garage staan, aan de druppelaar. Is het verstandig om de motor af en toe van de druppelaar af te halen en een keer te starten, warm laten draaien? Of kan ik de motor het beste van november tot april aan de druppelaar laten staan?
  17. G

    Acculader / Druppelaar / Optimate III SP

    Ik heb mijn Optimate III SP nu al een paar maanden aan mijn motor hangen. Prima, want er verschijnen groene lampjes. Vraagje. Toen ik mijn sleuteltje even in het contact deed, omdraaide, om even de km-stand te bekijken, heb ik de druppelaar niet losgekoppeld. De druppelaar liet toen het rode...
  18. G

    Optimate III (Hoe lang mag je de oplader gebruiken?)

    Ik heb een nieuwe motor (juni 2007). Nu heb ik ook een nieuwe acculader (Optimate III) aangeschaft. Mijn vraag: Hoe lang mag je de motor (accu) aangesloten laten op de Optimate III? Kan het kwaad om bijvoorbeeld in de wintermaanden (November tot/met Maart) de Optimate aan de motoraccu...
  19. G

    Wat moet nieuwe Honda (3 maanden jong) opleveren?

    Ik heb in juni van dit jaar (2007) een nieuwe Honda CBF 1000 met ABS gekocht (incl. zijkoffers). Kleur: Zwart. Wegens omstandigheden, ga ik wellicht de motor verkopen. De motor kost nieuw (zonder zijkoffers) ca. Euro 10.200, --. Er staat ca. 2.000 km op de teller / schadevrij. Wat moet...
  20. G

    Tank verwisselen (nieuwe motor), veel werk?????

    Mijn nieuwe CBF1000 heeft lakschade op de tank, nieuwe motor. Dus wordt onder garantie vervangen door de dealer. Vraagje: Is het demonteren van de huidige tank en het monteren van een nieuwe tank veel werk? Of is dit voor de monteur een werkje dat zo is gepiept?
  21. G

    Kwaliteit lak (nieuwe Honda)

    Ik hoor al meerdere malen dat de lak van nieuwe motoren niet best is. Ik heb sinds een maand een Honda CBF 1000 (nieuw). Nu zag ik na 1 week een klein plekje op de tank (sinaasappelhuidje, klein vlekje). Mijn vrouw zei: Een blinde zou blij zijn als ie het kon zien..... Maar ja..... Dealer...
  22. G

    Oliepeil......?!

    Ik rijd net een nieuwe CBF1000, als ik net gereden heb en ik kijk in het olieniveau-glaasje....dan zie ik geen olie zitten. Kan dit kloppen? Wellicht een beginners vraag.....oeps.
  23. G

    Motorhelm.......Shark (RSF 2i, race)....vraagje!!!

    Heb een Shark helm gekocht (RSF 2i race). Heeft 2 knoppen aan de zijkant waarmee je het vizier makkelijk kunt verwijderen. Wanneer je het vizier eruit haalt, zie je in de rondingen 2 grijze (sier)cirkels zitten. Deze zijn erg broos vind ik. Je kunt deze grijze cirkels er ook uit halen, de...
  24. G

    Bandenspanning......haaks ventiel (verloopstuk)???

    Ik heb een Honda cbf 1000, en veel moeite om de spanning van de banden te meten en te vullen bij de pomp. Omdat het ventiel wat onhandig zit. Wanneer ik met mijn digitale bandenspanningsmeter de spanning meet, ontsnapt er lucht omdat ik niet altijd in 1x goed op het ventiel kan komen...... Nu...
  25. G

    Bandenspanning.....haaks verloopstuk ventiel.....

    Ik heb een Honda cbf 1000, en veel moeite om de spanning van de banden te meten en te vullen bij de pomp. Omdat ventiel wat onhandig zit. Wanneer ik met mijn digitale bandenspanningsmeter de spanning meet, ontsnapt er lucht omdat ik niet altijd in 1x goed op het ventiel kan komen...... Nu heb...
Terug
Bovenaan Onderaan