Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Chevalric
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Chevalric

    Doffe kappen oppoetsen

    Door het gebruik van zadeltassen is de lak op mijn achterkuipdeel dof geworden: Nu kan ik het kuipdeel vervangen door een slooponderdeel, maar een goedkopere optie is misschien om het gewoon met een licht polijstmiddel op te poetsen. Ik lees her en der dat Commandant 4 of 5 een goed...
  2. Chevalric

    Motor overleden in winterslaap?

    Sinds vorig jaar september heb ik niet meer gereden op mijn Suzuki GSX750F en hij heeft al die tijd in de garagebox gestaan. Aangezien de box niet heel dicht bij mijn woning staat en ik er verder niks heb staan, ben ik tot een paar weken geleden niet meer geweest. Toen ik er binnenkwam bleek in...
  3. Chevalric

    welke motor is goed voor een passagier?

    Ik zit met het volgende probleem: bij mijn huidige motor zit mijn vriendin niet lekker achterop, ze moet met haar lengte van 1.80m te veel haar benen vouwen om op de stepjes te steunen, waardoor ze na een half uur al last krijgt van kramp e.d. Nu ben ik mij dus aan het orienteren naar een...
  4. Chevalric

    Bergrijvaardigheidstraining

    Ik ben van plan om voor mijn vakantie naar Noorwegen eerst nog een bergrijvaardigheidstrainingsweekend (Scrabble woord!) te gaan doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben benieuwd of het de moeite waard is. Ik ben op zich nog geen extreme bochtenheld (heb ten slotte alleen nog maar in...
  5. Chevalric

    Linkerkuipdeel voor Suzuki GSX750F 2003

    Ik heb een paar weken geleden een schuivertje gemaakt met m'n motor en daarbij is de kuip links beschadigd geraakt. Het embleem is er zowat afgeschuurd en er zit een barst in de kuip zelf (en hier en daar nog een krasje). Iemand toevallig iets in de aanbieding? Kleur is even minder belangrijk...
  6. Chevalric

    Noorwegen: Trondheim-Oslo of Trondheim-Kristiansand

    Ik ben bezig om voor volgend jaar een route te plannen in Scandinavie. Omhoog via Zweden naar de Noordkaap en dan weer rustig via de Noorse kust terug naar Nederland. Nou heb ik de route globaal gepland tot Trondheim, maar ik twijfel of ik naar Oslo/Stavern ga, of naar Kristiansand. Iemand...
  7. Chevalric

    Motoren vergelijkbaar met BMW 1150/1200GS

    Ik heb besloten dat ik volgend jaar dan toch echt de reis naar de Noordkaap ga doen, maar wil daarvoor eigenlijk een ander type motor, omdat ik het niet zie zitten om dat op mijn huidige motor te doen. Nou denk ik zelf dat een type a la de BMW 1150/1200 GS wel heel relaxed rijdt voor zoveel...
  8. Chevalric

    automatisch in de verdediging schieten

    Een collega van me heeft vanochtend een aanrijding gehad met een motorrijder. Er werd direct geroepen (door andere collega's) dat het de schuld van de motorrijder was "want die reed veel te snel overal tussendoor". Natuurlijk kan dat het geval zijn, maar ik schoot automatisch in de verdediging...
  9. Chevalric

    roestplekjes bij remschijf

    Ik heb bij mijn remschijven wat last van roestvorming. De roest zit niet op de schijf zelf, maar bij de "verbindingsringen" tussen de schijf en het binnenste deel. Als voorbeeld een plaatje van een remschijf. De roest zit dan bij mij op het gele deel, en een beetje op de ringen tussen het gele...
  10. Chevalric

    Minder te hard met ander type motor?

    Misschien een rare vraag, maar heeft het type motor invloed op je rijsnelheid? Ik heb nu 'n gsx750f, en ik merk dat ik heel gemakkelijk over de snelheidslimiet ga. Heb nu ook net m'n eerste boete binnen, en ik vermoed dat 'n tweede onderweg is |(. Ik vraag me af of ik met 'n naked bike of 'n...
  11. Chevalric

    Garantie op gereden kilometers?

    Ik heb eerder dit jaar m'n motor (GSX750F uit 2003) gekocht bij Motoport Echt. Ik kreeg die motor met 6 maanden BOVAG-garantie. Nou heb ik 't idee dat er wat dingen niet helemaal in orde zijn, en dat die niet ontstaan zijn in de periode dat ik mijn motor heb (±4 maanden). Toen ik daar over belde...
  12. Chevalric

    Weer iemand die besmet is met het motor virus

    Hoi allemaal, Ik ben afgelopen woensdag begonnen met lessen en heb sindsdien het forum een beetje zitten doorkijken. Heb met name 't topic over opmerkingen van koekblikkers gelezen, en kwam daar de uitspraak "Ik rij mezelf hardstikke dood op zo'n ding" tegen. Ik heb die uitspraak zelf ook...
Terug
Bovenaan Onderaan