Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: PART 66
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. PART 66

    Garmin Zumo 590 doet maar wat?

    Hoi Hoi, Wij reizen met een Garmin Zumo 590 maar ik krijg enkele dingen niet voor elkaar: 1. De Garmin heeft d.m.v. Garmin Smartphone Link toegang tot vertraging/fileinformatie en ontvangt deze ook. Vervolgens wordt er echter niets met deze info gedaan?! Zo worden wij alsnog doodleuk passen...
  2. PART 66

    Milde spoed: Pan European gezocht voor meting omg. Amsterdam

    Hoi, Ik ben op zoek naar een Pan European ST1100 van voor 1996 (oud type dynamo). Hiervan wil ik graag de ohmse waarde van de dynamo (zwart-witte draden) weten. Mijn bronnen spreken elkaar een beetje tegen: Één zegt 0 tot 0,4 ohm, de ander zegt 0 tot 4,0 ohm (typfout?) en weer een ander zegt 5...
  3. PART 66

    Advies gevraagd: Welk kenteken moet ik aanvragen?

    Hey jongens, Ik heb naast de dikke duizend nu een Honda Motocompo! Een 50cc tweetact uit de jaren 80. Topsnelheid een dikke dertig kilometer per uur. Ik weet alleen niet welk kenteken ik er het beste voor kan aanvragen. -Een snorfiets mag op de meer geschikte fietspaden maar je loopt kans dat...
  4. PART 66

    Ontsteking meten met een stroboscoop niet te doen.

    Ik wil bij m'n oude XRV de ontsteking/vervroeging controleren. Handleiding dicteert: (Motorfiets moet op bedrijfstemperatuur zijn) 1. Zet motorfiets op zijstandaard. 2. Draai dop uit inspectiegat. 3. Sluit stroboscoop aan. 4. Controleer de plek van het merkteken bij 1200 toeren en bij 5500...
  5. PART 66

    Ebay aankoop. Verkoper vraagt om E-mail en telefoonnummer?

    Willen jullie even met mij meekijken naar een Ebay handelaar? Voor een Honda ben ik op zoek naar een stickerset en de enige die een zeer nette en volledige set heeft is dit bedrijf. Suabecool is lid sinds mei 2012 en bied een paar dingetjes aan, stickers voornamelijk. Geen wereldbedrag, dus als...
  6. PART 66

    2002 VFR800 Vtec ABS met een lage kilometerstand en vloekende kofferset.

    Gekocht voor een vakantie. beurt gegeven, kofferset gekocht, uitlaatpakking vervangen, NAKS vervangen, lekstroom verholpen en vervolgens nooit mee op vakantie gegaan ¯\_(ツ)_/¯ -Banden uit 2017 met aardig profiel. -Vloeistoffen (rem, olie, koel.... benzine) 1 jaar oud. -Klepspeling...
  7. PART 66

    "Wij kunnen je niet verzekeren omdat er te weinig op ons prijslaartje staat."

    Na een aantal jaar met veel overuren, vele liters plat water en heel veel rijstwafels, staat er dan eindelijk een fiets die ik wil verzekeren tegen diefstal. Krijg ik telefonisch het volgende te horen: "Wij willen je niet WA+ verzekeren omdat jouw premie (€22) niet in verhouding staat tot het...
  8. PART 66

    2002 VFR800 VTEC ABS

    2002 VFR800 VTEC mét ABS in zeer goede en originele staat. Aangeschaft als upgrade van een 400cc en om mee op vakantie te gaan. Helaas krijg ik er geen klik mee. Groot onderhoud is gedaan inc. olie/filter, filters, vloeistoffen en een nieuwe accu. Ook de klepspeling is afgesteld. Banden, remmen...
  9. PART 66

    Originele keerringen lek na twee jaar, door ATF?

    Twee jaar geleden heb ik bij het herstellen van de voorvork o.a. voorvorkkeerringen vervangen. Omdat de maat zeer exotisch was, zijn hier uiteindelijk de (vier) originele keerringen ingegaan (€72 B| ), i.c.m. de voorgeschreven olie: "ATF" , ofwel automatische transmissie olie. Ik heb zelfs nog...
  10. PART 66

    75W90 in wasmachine - help..

    Na een lumineus idee stinkt mijn wasmachine (kleding - niet de vaatwasser) naar afgewerkte 75W-90. Hoe krijg ik deze lucht er uit? -O- .
  11. PART 66

    1988 VFR400r vast in 5e/6e

    Na het wisselen van mijn dynamo ben ik een proefrit gaan maken. Dit ging in eerste instantie erg voorspoedig;geen lekken, bijgeluiden, e.d. Na een stuk snelweg wilde de motor echter niet uit de zesde versnelling. In eerste instantie kon ik nog net tanden poetsen met de vijfde, maar...
  12. PART 66

    Lagerspeling

    Het lager van de uitgaande as van mijn Honda Africa Twin is overleden. Bij demontage kwam ik er achter dat deze ook is vastgeslagen, waardoor de buitenste lagerschaal is gaan draaien in de alu behuizing. Het nieuwe lager heeft geen voelbare speling, maar is met de hand te (de)monteren. Na...
  13. PART 66

    Tweedehands accu te koop!!! (oké, twee maanden oude YTX9-BS)

    Eind Juni is deze gekocht, gevuld, en aan een druppellader gehangen. Hij heeft dienst gedaan als UPS voor een (zelfbouw) alarmeringssysteem voor mijn oma. Deze heeft hem niet meer nodig. Wie oh wie komt hem voor vier tientjes ophalen? Hij staat in Amsterdam.
  14. PART 66

    VFR400R voorvork binnenpoot (NC21 & NC24)

    Bij het herstellen van mijn kat-in-de-zak heb ik een nieuwe voorvork mogen aanschaffen. Deze delen zijn nu overcompleet, dus heeft jouw voorvork last gehad van roest, stenen muren of amateurs met waterpomptangen? Sla je slag! De buitenpoot past enkel onder een NC21 (i.v.m. afmetingen...
  15. PART 66

    Africa Twin 90-92 Carburateur kit (Ruud Frederiks RF1156)

    Heeft ong. 1 week gemonteerd gezeten, maar hij was mij niet zuinig genoeg. De kit past fisiek in meerdere motoren: Honda NTV, Revere, Honda Hawk, Transalp, etc. Genoeg ruimte om te experimenteren. Marktplaats link voor de liefhebbers.
  16. PART 66

    Carburateurs , inlaatrubbers & luchtfilter GSX600F 1998>

    Omdat mijn project helaas niet van de grond is gekomen mogen deze GSX-600F carburateurs weer de weide wereld in. De boel ziet er super uit! is droog bewaard, compleet en onversleuteld. Gaat in één koop weg. Ruilen tegen éénzelfde soort setup van een Yamaha FZR400R of Kawasaki ZX400R kan...
  17. PART 66

    Diefstalpoging AMS-Noord

    Et voila: Men heeft ook gepoogd mijn motor te jatten. Ik kreeg een belletje dat een vriend m'n motor zag staan, verderop in de straat. Dus een waarschuwing voor hen die een beetje laks waren geworden met sloten om doen: doen.
  18. PART 66

    Anti diefstal d.m.v. GSM? FM?

    Iedereen klaar voor een BenjaminDG idee? Het is algemeen bekend dat op GPS gebasseerde Track/trace systemen ( [1.] ) niet feilloos zijn bij een diefstal: Heeft de dief zichzelf niet ingedekt met een GPS-Jammer? kans is groot dat hij je motor niet buiten de deur bewaard, en je GPS nutteloos...
  19. PART 66

    vervoer van Amsterdam > Intermot deze Zondag

    Omdat twee keer drie uur alleen in een auto zitten ook niet alles is, en ik de brandstofkosten geweldige ervaring met meer mensen wil delen, kunnen mensen in Amsterdam/omstreken die morgen naar de Intermot willen gaan, contact zoeken met mij via 06-27168613. Allicht tot morgen! Dennis
  20. PART 66

    Elektra vraagje: Omvormer issues

    Indien ik in een dolle bui een omvormer aan zou sluiten die 1000 watt kan leveren, dan is dit 4.5 ampere wat uit de omvormer komt stromen, want 1000/220 = 4.5 Reken ik nu goed dat de dynamo/accu, nu dik 80 ampere moet leveren aan de omvormer? Immers, 1000/12=83> Of maak ik een denkfout?
  21. PART 66

    stage 1 carburatie kit: compleet verkeerde uitgepakt, wat nu

    Een maand of wat terug heb ik een carburatiekit van Merk X in mijn 1991-er Africa Twin gemonteerd. Het was nummer zoveel in een lijst waarin ik altijd erg goede resultaten heb geboekt met onder andere GSX-F's, Blackbirds, en andere motoren. Reden van het monteren was om 90 000 kilometer...
  22. PART 66

    Oppervlaktebehandeling van remzuigers

    Hoi daar. In onderstaande afbeelding zien we een huis-tuin en keuken remzuiger, goudkleurig (gecadmeerd waarschijnlijk?), en heeft door het slijten van de goudkleurige laag, ook niet het eeuwige leven. Daaronder zien we een zuiger uit een crossmotor (1989 Honda XR600R). Deze is grijs. De...
  23. PART 66

    Vraagje omtrent blusdiode

    Luitjes, De brandstofpomp is een zwak onderdeel van mijn motorfiets door vonkvorming bij de schakeling. het is een pomp die op erg veel motorfietsen (Honda, Kawasaki, Yamaha) zit. en vaak nog voor de ton stuk gaat. Bij veel motorfietsen is de zwaartekracht voldoende om alle brandstof uit de...
  24. PART 66

    Gescheurde remschijf: weersinvloeden?

    Al enkele weken had ik het gevoel dat er steeds een stukje vastgevroren sneeuw van m'n remschijf af brak als ik weg reed. Toen ik gisteren even de achterrem er bij pakte en een rare piep/"screech" hoorde, ben ik toch maar even gaan kijken: OEM remschijf gescheurd; overal scheurtjes vanaf...
  25. PART 66

    Hoe koop jij je motor het liefst?

    Ik vraag mijzelf echt af waar de gemiddelde motorrijder op zoek is bij het kopen van een tweedehands motor voor dagelijks gebruik. Het liefst zou ik mijn motor van de hand doen met een beurtje, nieuwe voorband (waar de haartjes nog op zitten), en afgetankt. kortom: 12 000 kilometer zonder gezeur...
Terug
Bovenaan Onderaan