Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: jkoehorst
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. jkoehorst

    Exup

    Als er iemand een exup-klep of ander type uitlaatklep over heeft laat maar horen! Volledige uitlaat mag ook, dan zaag ik hem er wel tussen uit :+. Alvast bedankt.
  2. jkoehorst

    Turbobrik!

    Ha medebrikkers, Bij deze een topic over mijn project: Een suzuki GS850 met turbo en brandstofinjectie. Het plan was om er een topic over aan te maken zodra het rijdbaar was en dat is nu *O*. Plaatje: (gele draadje is van de temperatuurmeter voor de inlaatlucht in mijn tanktas, dekseltje...
  3. jkoehorst

    Het ligt er aan waar je hem voor wilt gebruiken. W

    Het ligt er aan waar je hem voor wilt gebruiken. Wil je alleen veel pk's op een rollerbank drukken of wil je er ook goed mee op straat kunnen rijden? Wat lokaal leesvoer: let's talk about turbo's
  4. jkoehorst

    Balancering krukas

    Ik wil graag een tandschijf op mijn krukas monteren voor een inductieopnemer (HAL sensor). De tandschijf word gemaakt van 5mm staalplaat en krijgt een diameter van ongeveer 60mm. In hoeverre is het belangrijk dat zoiets goed gebalanceerd word. Kan ik volstaan met een handmatige manier...
  5. jkoehorst

    Datalogger 2: MAP + open filters

    Omdat ik me altijd al afvraag waarom de open filters op mijn brik veel laagtoerig koppel opleveren maar weinig bijdragen bovenin ben ik eens gaan meten. Wat heb ik gedaan: Luchtdruksensor geplaatst op 1 inlaatkanaal van mijn brik (GS550 '79 met 4 gasschuifcarbs en 4 konische filters). De...
  6. jkoehorst

    Remschijven + regen = glijden?

    Hallo allemaal, Ik heb een nogal gevaarlijk probleem met de voorrem van mijn suzuki GS550 ('79). Na een lange tijd in de regen te hebben gereden (>15min.) werkt de voorrem niet meer. Door zo'n 5 sec. hard aan de rem te trekken is de remwerking weer terug. Het lijkt wel alsof de schijven eerst...
  7. jkoehorst

    Generator dood, reparatievraagjes

    1 spoel van mijn 3 fasen generator (GS850 '80) heeft het dus begeven. Deze is doorgebrand en nu vraag ik me af of ik dit zo kan solderen en met 2 componentenlijm kan afwerken. Ik kan er verder goed bij maar voordat ik begin wil ik graag weten of alles opnieuw gewikkeld moet worden of dat een...
  8. jkoehorst

    OBT6/KK vanaf het oosten

    Hallo koude brikkers, hier een topic voor diegenen die in een groep naar de OBT6 rijden vanaf hengelo (ov.). We vertrekken om 8:15 vanaf de texaco hengelo (bij van der valk) en houden een tussenstop bij apeldoorn zuid om mee te rijden met nog een meute brikkers. Deelnemers: - Ikke (zwarte...
  9. jkoehorst

    Turbovraagjes

    Ik zit met 2 vragen over turbo's op motorfietsen waar ik geen antwoord op kan vinden, iemand? 1: Waarom kan een turbo niet onder het olienivo van het carter geplaatst worden zonder een afvoerpomp te gebruiken? De oliedruk van ~2 bar aan de olieinlaat moet toch ook de olie wel weg kunnen voeren...
  10. jkoehorst

    Nieuw Brik! :)

    Hoi brikkers/briksters, dit is de aankondiging van mijn 2e brik. Het is een GS850 uit '80 met 28Mm op de teller :) (dat die nog bestaan met zo weinig kilometers?). Gekocht bij de motoport hengelo en helemaal in top-staat, echt zo'n altijd-binnen-gestaan-ding. Alles is nog orgineel op het...
  11. jkoehorst

    Brikprijzen in '79

    Speciaal voor de brikker die wat nieuwprijzen wil vergelijken van brikken :) . Vind het wel vermakelijk om te lezen dat een Dnepr met zijspan toen even duur was als mijn GS550 :+ (en dat een CBX1000 een stuk goedkoper was dan de BMW R100). (sorry voor het formaat maar ik was te lui om deze...
  12. jkoehorst

    Trillende koppeling

    Hoi MF'ers, Naar aanleiding van een slippende koppeling heb ik het zooitje uit elkaar gehaald en nagemeten. Het bleek dat de platen nog dik genoeg waren maar dat de veren van de drukgroep te kort waren geworden (1,5mm...2mm korter dan nieuw, ouderdom?). Dit probleem heb ik verholpen door onder...
  13. jkoehorst

    Voorvorkpoten vervangen bij slijtage?

    De laatste tijd was er bij mijn brik een duidelijke tik te horen bij het aanremmen met de voorrem. Eerst dacht ik aan de balhoofdlagers maar deze zijn nu uit elkaar geweest, schoon gemaakt en zitten zeker goed in elkaar. Hierna heb ik de vorkpoten uit elkaar gehaald en het blijkt dat er speling...
  14. jkoehorst

    Plaatsen sensor voor elektronische ontsteking

    De contactpuntjes op mijn brik ben ik onderhand redelijk zat en nu wil ik er elektronische ontsteking op bouwen. Het grootste probleem dat ik tegenkom is de plaatsing van de sensor voor het meten van de stand van de krukas. Ik wil een hall-sensor (magnetisme detectie) gaan gebruiken maar dan...
  15. jkoehorst

    Waarde v. condensator GS550

    Is er iemand die weet wat voor waarde de condensatoren bij de contactpuntjes moeten hebben? Ik kan het nergens op het net vinden en de imitatie van 16,- per stuk vind ik schandalig duur.
  16. jkoehorst

    Vervangen oliekeerring van schakelpook GS550

    Weet er toevallig iemand wat ik allemaal moet doen om de oliekeerring van de schakelas te vervangen? Waar deze as het blok in gaat (schuin onder het voorste tandwiel) lekt de motor nl. olie. Weet ook iemand de oorzaak hiervan? Gewoon uithardend rubber? Alvast bedankt.
  17. jkoehorst

    vraag over klepstelplaatje

    Ik heb hier twee klepstelplaatjes (shimmetjes), "2,65" en "2,70x". Wat betekend die 'x' achter het getal 2,70? De reden voor deze vraag is dat 1 klep nl. het plaatje 2,65 er op heeft liggen en een speling heeft van 0,1mm. Leg ik de 2,70x daarvoor in de plaats dan is er geen speling meer :? (in...
  18. jkoehorst

    Waarvoor dient de "mixture control valve"

    Ik ben aan het sleutelen aan een Yamaha XV920RH ('84 dacht ik). Deze heeft een mixture control valve waar twee vacuum slangen op zijn aangesloten. In het handboek staat wel hoe je kunt testen of het ding nog werkt maar er staat niet vermeld wat het ding nu precies doet, dus: 1 Wat doet zo'n...
  19. jkoehorst

    Gezocht: exploded view GS550/GS750

    Ik zoek dus uitgewerkte tekeningen van een suzuki GS550 en een GS750 blok (incl. versn. bak en het liefst met maten). "www.motofiches.com" heeft niks en "www.ronnies.com" ook niet. Wie weet er nog wat? via google vind ik ook niets.
  20. jkoehorst

    nokkenassen aan het afsterven?

    Naar aanleiding van ratelende geluiden uit de kop bij een koude start heb ik het kleppendeksel maar gelicht om even te kijken ter controle (Suzuki GS550 '79, 4 cyl., 8klepper, 85Mm gelopen). Alle acht nokken van de twee nokkenasses zien eruit alsof er hele kleine gaten in zitten, maar het is...
  21. jkoehorst

    Draad in bougiegat kapot

    Mijn motor heeft het schroefdraad kapot van het bougiegat van cyl. nr. 3. Mag dit gerepareerd worden met een helicoil of word daar normaal iets anders voor gebruikt?
  22. jkoehorst

    temp omhoog door andere olie?

    Laatst was m'n olie op en heb het maar gelijk ververst met 10W40 (shell) i.p.v. de 20W50 (bel-ray) die er in zat (op aanraden van Paul). Wat me opviel was dat de motor veel warmer werd met de nieuwe (10W40) olie :? Normaal werd de uitlaatdemper een beetje warm, je kon je handen er makkelijk...
  23. jkoehorst

    normaal vacuum?

    Laats heb ik een vacuummeter op mijn motor gehad en deze gaf het volgende aan bij stationair draaien: cylnr.....kwikkolom(cm) 1..............18 2..............12 3..............12 4..............18 Weet iemand hoeveel cm kwikkolom een normale motor ongeveer op zou moeten zuigen :? (Zoals je...
  24. jkoehorst

    Voor de echte die-hard..

    TIE WRAP GUN This is a low cost cable tie wrap gun which can be used to quickly apply tie wraps. All Steel material, adjustable tension form 18 to 50 lbs Ties. Cuts off wire ties cleanly. Hiermee kan je motor weer 5 jaar mee :9~
  25. jkoehorst

    Zwellende remleidingen???

    Ik heb laatst een GS550 \'78 *D ;) gekocht die 2 jaar heeft stilgestaan. De remleidingen heb ik ontlucht maar de vloeistof niet ververst. De remhendel kan ik totaan het stuur intrekken en dan remt het redelijk :? . Wat me opvalt hierbij is dat je de remleidingen kan voelen opzwellen bij het...
Terug
Bovenaan Onderaan