Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: menner
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. M

    VERKOCHT Honda NTV 650 Revere ('90, 3 jaar stilgestaan) €150,- in Rotterdam

    Beste MF'ers, ik verkoop met wat pijn in het hart mijn zeer geliefde Honda NTV, die inmiddels 3 jaar stil heeft gestaan buiten. Dit omdat ik vrijwel geen motor meer heb gereden de afgelopen jaren en deze motor meerdere keren lekke keerringen heeft gehad in de +- 10 jaar dat ik hem heb gehad. Op...
  2. M

    VERKOCHT Honda NX250 (1991) in Rotterdam

    Beste MF'ers, Ik heb een Honda NX250 motor te koop, met een vraagprijs van euro 550,- (edit: staat in Rotterdam) Ik heb hem in April 2017 gekocht, vervolgens er nauwelijks mee gereden (hooguit <100km) en heeft sindsdien - op enkele korte ritjes na - stilgestaan. Ik heb er destijds: - een...
  3. M

    Voortandwiel zit los?

    Een tijd terug heb ik voor het eerst een motor met ketting aandrijving gekocht (Honda NX250). Voorheen altijd cardan gehad. Nu ben ik bezig de ketting te vervangen, en zie ik dat het voortandwiel helemaal kan wiebelen, ook als het helemaal vast zit met de bouten en borg ringetjes. Dit lijkt me...
  4. M

    KNMV verzekering rond 2014 - herinner ik het me verkeerd?

    Misschien een vreemde vraag, maar wil hem hier toch neerleggen, misschien dat iemand het ook nog weet. Aangezien volgens de KNMV zo'n actie niet bekend is geweest. In 2014 ben ik met mijn auto en motor verzekering overgestapt op de KNMV. Dit met name omdat er destijds een actie was waarbij je...
  5. M

    Tips Marokko route (5/7 dagen, juni)

    EDIT UPDATE: inmiddels wordt het oktober, zie post verderop. Ik ben van plan om begin juni samen met mijn vriendin een motortocht van 5 á 7 dagen te maken door Marokko startend vanuit Marrakesh met 2 gehuurde Honda XR250's. We hebben eerder soortgelijke trips gedaan in Laos en Thailand...
  6. M

    Nieuwe accu / lang stilstaande motor

    Mijn motor heeft al een hele poos stilgestaan (+- 1 jaar of meer). Ik ga er een nieuwe accu inzetten omdat de vorige al 5 jaar oud is en volledig leeg was gelopen toen ik een aantal maanden op reis was. Nu lees ik bij de beschrijving van de nieuwe accu: Blijkbaar is het niet goed een nieuwe...
  7. M

    1 knipperlicht doet het niet (geen defect peertje)

    Bij de motor van m'n vriendin doet alleen het knipperlicht rechtsachter niet meer (transalp uit 1996). We hebben twee nieuwe reserve peertjes erin gedaan, maar het probleem blijft. We hebben ook alle bekabeling met het oog geïnspecteerd, waarbij er geen breuken of iets te vinden zijn. In het...
  8. M

    Honda NTV brandstof tank (rood)

    Ik heb een brandstof tank voor de Honda NTV te koop. Gebruikte staat, zie foto's voor een impressie. Liefst afhalen (Den Haag), maar verzenden is eventueel in overleg ook mogelijk. Ik heb deze ooit via Ebay UK gekocht met het idee om hem grijs te spuiten (mijn NTV kleur), maar uiteindelijk...
  9. M

    Hepco & Becker koffers met Honda rek

    Ik had gelezen dat Honda voor de NTV650 ooit onder de naam Honda een eigen kofferrek heeft ontwikkeld waarbij zogenaamde "Honda" koffers gemonteerd konden worden die in weze eigenlijk rebranded koffers waren van Hepco & Becker. Ik wil zo'n oud los rek tweedehands kopen en dan ergens anders...
  10. M

    GPS houder (tas) voor aan het stuur van Givi

    Ik rijdt al een tijdje met een zelf geknutseld waterdicht tasje voor mijn gewone niet waterdichte GPS systeem wat ik op de motor gebruik (zo'n ding van 100e). Nu kwam ik vandaag een speciaal tasje tegen wat je aan je stuur kunt bevestigen waarin een GPS gestopt kan worden. Aangezien mijn systeem...
  11. M

    accu leeg (onderhoudsvrij)

    Hallo allen, laatst was opeens mijn accu leeg (2 dagen ervoor nog prima mee gereden). Nou heb ik al wat topics gevonden maar die gingen over te weinig vloeistof als oorzaak. Ik heb mijn accu er net uitgehaald en het blijkt een onderhoudsvrije te zijn (helemaal ondoorzichtig zwart) type...
  12. M

    montage 12v aansluiting (louis)

    Ik heb een tijdje terug een 12v 'aansteker' stekker bij Louis besteld en wil hem nu gaan monteren. In het pakketje zitten nog wat vreemde stekkertjes (blauw en rood) en aangezien mijn Duits nogal slecht is kom ik er niet helemaal uit wat er in de handleiding staat. Volgens mij gaat het over een...
  13. M

    remblokken gemonteerd, vraagje (aanlopen)

    Ik heb zojuist nieuwe remblokken op de achterkant van de NTV gezet (ook zuiger schoongemaakt, nieuwe ringen in de remklauw enz) en het ging wonderbaarlijk soepel allemaal. Het enige is dat als ik het achterwiel nu draai de remmen een klein beetje aanlopen (constant, dus niet een scheve schijf)...
  14. M

    Medion GoPal 4425 bij Aldi (149,-)

    Ik zag dat a.s. zaterdag de Aldi als aanbieding de Medion GoPal 4425 voor 149,- heeft. Ik heb al een beetje zitten googlen en hier gekeken (op MF alleen oudere 2xxx versies gevonden). Iemand ervaring met dit apparaat? Heeft in ieder geval wel een mooi groot beeldscherm van 4.3 inch en...
  15. M

    Wegvallen vermogen 5000+ toeren alleen op reserve stand

    Ik heb weer een vraag :') Als ik mijn NTV Revere op reserve zet dan valt het vermogen weg bij hoge toeren (zo rond de 5,000 en hoger). Het lijkt alsof ie geen benzine meer krijgt of juist teveel(?). Als ik het kraantje op normaal zet dan is er niks aan de hand. Ik heb een tijdje terug de...
  16. M

    Accu opladen

    Ik moet even m'n accu opladen omdat ik start problemen heb, en nu is dus de accu op. Ik heb vorig jaar zo'n lader bij de Lidl of Aldi gekocht, van Tronic. Ik kom er alleen niet uit of het nou een gewone lader is of een druppel lader. In mijn WPHB staat ook dat Honda aanraadt om niet meer dan 0.9...
  17. M

    Benzinedop afschermen tegen regenwater

    Ik ben momenteel bezig met het bedenken van manieren om de benzinedop van mijn motor af te schermen voor regenwater (dit in verband met een lek in het buisje dat normaal gesproken regenwater afvoerd, dit komt nu in de benzinetank terecht). Als ik het goed begrijp moet er nog wel lucht/damp...
  18. M

    Teflon tape benzine (gele verpakking)

    Ik ben op zoek naar Teflon tape gemaakt voor benzine toepassing. Ik heb op internet gelezen dat er een speciale versie van Teflon tape bestaat die hiervoor is gemaakt (normaal is het voor gas toepassing), deze benzine variant schijnt in een geel rolletje te zitten. Ik heb ondertussen 4...
  19. M

    Benzinebestendige opslag, jerrycan, PET fles...?

    Ik kan me niet voorstellen dat hier niks over op MF staat, maar na dik 25 minuten zoeken en op google zoeken heb ik nog niks kunnen vinden :/ Welke materialen zijn allemaal geschikt om een tijd lang benzine in op te slaan? Je hebt die basic jerrycans bij de Halfords e.d., maar helaas zijn...
  20. M

    Water in tank

    Ik sta voor een mysterieus geval. Afgelopen dinsdag heb ik mijn motor weggebracht voor onderhoud (kleppen stellen, carbs synchroniseren en fuel/air mixture afstellen enz). Vorige week heb ik voor het laatst getankt (vol getankt, 15 liter erbij). Afgelopen dinsdag, voordat ik de motor heb...
  21. M

    mini ruit op naked, veel verschil?

    Ik zit er over te denken om een mini ruit voor m'n Honda Revere te kopen. Voornamelijk om het gebeuk van de wind op de borst tijdens de snelweg iets minder te maken. Toch blijf ik mijn twijfels hebben of zo'n klein ruitje echt helpt. Ik ben opzoek naar mensen met ervaringen met rijden met en...
  22. M

    bescherming tegen de winter

    Ik heb ondertussen al een aardige tijd besteed aan het lezen van ervaringen van verschillende middelen om je motor tegen regen/roest/pekel etc. te beschermen. Vooral de test van Syhoro was erg informatief (http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm). Toch kom ik er nog niet helemaal...
  23. M

    remeigenschap in de kou

    Vanochtend merkte ik dat mijn voorrem een hele andere eigenschap had dan normaal. Ik moet de remhendel nu veel harder inknijpen (1.5 a 2x zo hard) om iets gedaan te krijgen, en het remmen gaat dan echt als een vertraging van de motor ipv "remmen". Als ik dan heel hard knijp dan "hapt" het...
  24. M

    boete negeren bord: beroep op gewoonte

    Tot mijn verbazing werd ik vanochtend aangehouden en met een mooie boete beloond voor het negeren van een "verboden in te rijden" bord. Het bleek dat sinds 3 weken de hele verkeerssituatie bij deze straten was gewijzigd om sluipverkeer tegen te gaan. Ik woon al m'n hele leven in deze stad en ben...
  25. M

    Navigatie: Cartrek 600

    Ik zag dat de blokker een aanbieding heeft met een navigatie systeem, Cartrek 600. Oorspronkelijk voor de auto bedoelt maar ik denk vast en zeker om te bouwen voor de motor (met een beetje improvisatie). Heeft iemand ervaring met Cartrek? Volgens de website wordt er standaard een teleatlas...
Terug
Bovenaan Onderaan