Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Sjoerdnl
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. S

    Motor stottert kort na hobbel / stoeprandje

    Sinds een week of anderhalf valt het mij op dat als ik van stevige hobbel kom (lees stoep randje) dan stottert mijn motor even (1 a 2 sec) als of hij geen brandstof krijgt. Bij de gebruikelijk weg hobbels heb ik hier geen last van maar even een stoepje afrijden geeft het effect al. Verder loopt...
  2. S

    Bobbelt hobbelt bij langzaam rijden/lopen lager?

    Mijn motorscooter hobbelt bij heel langzaam rijden of als je er mee loopt. De banden zien er goed uit en ook gebeurd het niet per omwenteling. Als je hard rijdt voel je het ook niet echt Als je het wiel er af haalt en je draait aan het lager dan voel je niet veel bijzonders vreemds. één...
  3. S

    Uitlaat stiller maken door demper te.....?

    Is het mogelijk deze akrapovic scooter uitlaat iets stiller te krijgen? Bij het vol open trekken wordt het af en toe wel erg bont. In de demper zit een hoop ruimte naar achter dus misschien kan ik de demper verlengen door er een stuk aan te lassen? Wat ik ook tegen kwam op internet was...
  4. S

    A-Pro 'scooter kleding'

    Even onder de aandacht brengen. Tussen alle vaak conservatieve motorkleding merken lijkt een nieuwe fabrikant te zijn opgestaan die het net even anders doet. Ik had toevallig al de zomerdoorwaaibroek van ze maar op de motorbeurs stonden ze ook met scooter jassen. De onderstaande jas heb ik...
  5. S

    Zomer doorwaai broek met hoge rits

    Ik vroeg me af of iemand mij kan helpen met een zomer broek waar ik met mijn kisten doorheen kan stappen. Ik wil niet hoeven hinken op een parkeerplaats om mn broek uit te trekken... Tot nu toe heb ik de AlpinStars ACR Air-Flo Pants gebrobeerd maar het zit me niet lekker. knelt af op de...
  6. S

    Goede RVS schroefjes en clips

    Zeker nu in de winter roest alles onder je handen vandaan. wat altijd lelijk is is zo'n wit geoxideerde of zelfs bruine schroef ergens in je kap. Op internet zijn een hoop RVS schroefsets te vinden maar dan meestal voor aan populaire 50cc scooter. Weet iemand waar ze op internet de schroefjes...
  7. S

    Mallossie Multivar en Deltaclutch in den aanbieding

    Deltaclutch en multivar 2000 Ik heb er in het verleden even mee gereden maar besloten om het toch maar zo te laten als het was. Hij trok wat feller maar had hier toch niet zo'n behoefte aan. De deltaclutch is handig omdat je hem kunt afstellen en zo naar je smaak zetten. Echter heb ik er voor...
  8. S

    Yamaha X-MAX 2010

    Hij staat al op de NL site. Prijs al bekend? damn sexy, voor al het dashboard (eindelijk) Voor wie ze mist zijn er gewoon handkappen te krijgen Meer foto's
  9. S

    Morgen (zaterdag) een stukje rijden?

    Morgen (zaterdag) een stukje rijden? Wie heeft er zin om morgen middag een stukje te rijden en ergens een bak koffie te scoren? Ik woon in Rotterdam en het lijkt mij leuk om met iemand, of een paar, een stukje te touren. Mede motorscooteraars zijn (nog) niet zo dik gezaaid dus daarom deze...
  10. S

    Nieuw project XMAX

    kan weg
  11. S

    Slaat af net na starten

    mn XMAX slaat nog al eens af als ik hem net gestart heb. De motor is dan nog koud. Als ik hem start hoor je hem eerst goed lopen en daarna stopt de choke, het geroffel zakt terug en de motor slaat af. start je hem daarna nog een keer dan doet hij het niet meer en ook onder het rijden heb ik er...
  12. S

    Tralala

    De laatste weken ben ik bezig geweest met een nieuwe site. deze site moet een overzicht geven van alle beschikbare scooter modellen. Nu zou het mooi zijn om bij deze catalogus gebruikerservaringen, reviews en andere handigheden te verzamelen zodat het voor iedereen een mooi naslagwerk wordt...
  13. S

    Snerpende geluid (koppeling?)

    Als ik met mijn XMAX weg rij, en meestal als de motor koud is, hoor ok bij het wegtrekken en gas loslaten tussen de 0 en 20km/h af en toe een schrapend snerpend geluid van 1 seconde. Bij Hoge snelheden is dit dus niet het geval. Ik merk ook dat het de laatste tijd meer wordt. Toen ik hem net...
  14. S

    Motorscooter website, doe je mee?

    Hierbij gooi ik een balletje op voor een motorscooter website. Op het motorforum komen we vaak tot mooie conclusies, ideeën en handleidingen. Als deze uitkomst of handleiding nou eens niet ondersneeuwt tussen vele berichten maar netjes en overzichtelijk wordt geëtaleerd op een site. Stel...
  15. S

    Laat de (scooter) zomerjasjes maar komen!

    De zomer komt er weer aan. Wat is nu eens een leuke Scooter jas? Tucano Urbano heeft weer het een en ander en in mijn zoektocht kwam ik ook de Difi Scoop tegen in het wit (leuk bij mn witte XMAX, sportief) Iets minder geslaagd, het ouderwetse honderdduizend stiksels en gespjes motor...
  16. S

    Motorscooter treffen zondag 19 April, Rotterdam

    Voor diegene die hun horizon eens willen verbreden, zondag 19 april 2009 1200u zal er een motroscooter treffen zijn. Het is ook mogelijk een testrit te maken op een van de demo modellen. Ps ik men ook ooit op een zgn 'echte' motor begonnen. (no flamewar intended) MotorScooterMeeting 19...
  17. S

    (roestige) vering wegwerken

    Het idee is om de vaak moeilijk schoon te houden en roestig wordende vering weg te werken met een flexibele slag of stofhoes. Iemand een idee voor een mooi stuk slag? Waar kun je ze zo lang krijgen? zo'n 35cm? bijvoorbeeld
  18. S

    RVS Schroefjes

    Weet iemand waar je goede gegalvaniseerde cq RVS scooter schroefjes kan krijgen? (samen met de Schroefklemmetjes) Die van de XMAX gaan nog al hard van me af.
  19. S

    Scooter treffen A13 Delft Zondag 25-01-09 1500u Burgerking

    Zondag de 25e 1500 uur A13 Burgerking richting Den Haag. Eens een scooter treffen in Rotterdam. De middag is niet zozeer om 200km te rijden maar meer om even een kop koffie te drinken bij de la place A13 om elkaars scooter te bekijken, wat informatie uit te wisselen en misschien nog een...
  20. S

    Scooter (grotendeels) zelf onderhouden

    na het topic dealer promotie of afkraken lijkt het me wel interessant om een doe het zelf topic te starten. Het periodiek onderhoud is toch best zelf te doen? handelingen die een beetje enthousiast en handig scooter rijder zelf kan doen zijn: V-snaar vervangen dan ook gelijk de rollers...
  21. S

    Wanneer gaan we aan de Termoscud?

    In Italie rijdt iedereen er mee. Het is warm en je zit droog. voor die 90 euro is het niet eens duur. Moet je je eens voorstellen 's ochtends vroeg. Het is koud en het motregent. Je zit lekker warm en droog met je benen. Door het radiator roostertje blaast de warme lucht langs je benen. (model...
  22. S

    PS150i / Sh150i opvoeren

    Jeetje ik lijk weer 16. Anyway ik rij met plezier op de PS150i uit 2007. Hij trekt meer dan zat en dat is dus ook niet het probleem. Er is ook niet echt een probleem want de 100 haalt hij wel (tot 120 teller) Maar het zou helemaal perfect zijn als hij ook met zware tegenwind 110/120 kan. Er...
  23. S

    Honda PS150i werkplaatshandboek?

    Heeft er iemand een Honda PS150i werkplaatshandboek in zijn bezit? En wil deze digitaal met ons delen?
  24. S

    Handvatverwarming technisch... en welke echt gloeiend heet?

    Ik heb momenteel handvatverwarming op mijn scooter zitten. het was een setje van 60 euro en is met een draaiknop regelbaar. Ik heb hem aangesloten op de accu en schakelt middels een relai zodat hij mijn accu niet leeg trekt. Echter worden de handvaten met de knop op max niet echt heet. Het...
  25. S

    PS150i ervaringen

    Hallo allemaal, Op het moment verkoop ik mijn grote KLE500 om weer te gaan voor een scooter-'tje' vroeger heb ik altijd bromscooter gereden en heb hier veel plezier aan beleefd. Vooral het lage verbruik maakte dat ik overal heen reed in de omgeving Rotterdam Den Haag. Nu zijn er een hoop...
Terug
Bovenaan Onderaan