Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Pietel
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Pietel

    Wat heb je gemeld-topic

    Je leest het regelmatig op MF. Stoplicht reageert niet op de motor, of een onveilige wegsituatie; meld het bij de wegbeheerder. Misschien is het leuk, of wellicht zelfs nuttig, om er een centraal topic voor te openen. Wie heeft er wel eens iets gemeld en wat? En bij wie ging je dat aangeven...
  2. Pietel

    Action motorolie deel 3: valt er nog iets toe te voegen?

    Twee weken zonder uiterst vermakelijke Action olie draad, hoe kan dat nou!!! Deze keer geen tendentieuze poll maar een quote van de openingspost van het originele topic uit 2007: 5 jaar lang is er dus oeverloos gediscussieerd over "friction modifiers" terwijl dat in de eerste post al...
  3. Pietel

    Koffer moe van overbelasting

    Vandaag reed ik over de snelweg. Het was al zo'n lekker weertje, en ineens voelde ik iets wapperen aan de achterzijde. Toch maar even stoppen bij de eerste pomp. En ja hoor, bevestiging van de linkerkoffer afgescheurd. Niet geheel toevallig de koffer waar een tas gereedschap in stond. Even...
  4. Pietel

    BMWees met één koffer

    Regelmatig zie ik ze, meestal van die oude R 100 GSen maar soms ook andere. 1 koffer. Waarom?
  5. Pietel

    Vraagje over de "ideale woonwerkfiets"

    Nu het weer beter wordt zie je ineens weer veel motoren tussen de file. Dit houdt in dat je niet meer altijd je eigen rit kan rijden, je komt immers wel eens achter iemand te zitten of je laat iemand voor. Geen probleem, we zitten met z'n allen op de weg in een klein land :] Maar ik...
  6. Pietel

    Aangereden :(

    Dit is een zoveelste van-me-afschrijf-topic. Sinds vanmiddag hoor ik ook bij de mensen die zijn aangereden in de file -O- Het lag in de lijn der verwachting. Vanochtend reed ik door de file op de A10, die was veroorzaakt door een ongeluk. Bij het passeren van de plaats des onheils lag er...
  7. Pietel

    Allemaal knallen uit de uitlaat

    Vandaag moest ik nog even wat dingetjes halen dus heb ik mijn laatste ritje van 2010 gemaakt. En helaas is er nu op de laatste dag iets mis ;( Op de snelweg heb ik nergens last van, maar als ik door de stad rij hoor ik allemaal knallen. Normaal gebeurt dit wel eens bij gas loslaten enzo, en...
  8. Pietel

    Hoe krijg ik zwart uitgeslagen alu weer netjes?

    Google en zoek al geraadpleegd ;) Gisteren heb ik 1 carburateur gereinigd in een ultrasoonbad, en jawel alle vuil was eraf gevibreerd :) Helaas was het water erg vies en zat er overal los vuil dus vandaag heb ik er nieuw water in gedaan om de andere carb te reinigen. Omdat we geen spul...
  9. Pietel

    Tanende Moto Guzzi 1000 SP weer fris voor de dag brengen

    Hoi, ik ben sinds juli de gelukkige :? eigenaar van een heuse Moto Guzzi 1000 SP. Dit was hem vlak na aankoop: Hij is op een aantal punten door de vorige eigena(a)r(en) aangepast: metallic Nissan Micra groen gespoten, California zijstandaard, alu dynamodeksel (mét fraaie Guzzi sticker)...
  10. Pietel

    Benzinelucht in olie

    Ik heb al een tijdje last van een benzinelucht in mijn olie. Daarom heb ik al eens de vlotternaalden en zittingen vervangen. (En olie verversd) Helaas heeft dit niet het probleem opgelost. Daarom zet ik nu meestal een paar honderd meter voor thuiskomst de benzinekraan dicht zodat de...
  11. Pietel

    Motorblok als handenwarmer - klacht

    Vandaag kreeg ik na zo'n 80 kilometer best wel koude vingers. Dus bij het eerste stoplicht ben ik maar achteraan in de rij gaan staan en heb m'n handen onder de tank gefriemeld, omdat ik wel eens lees hier dat je je handen aan het motorblok kan warmen. Daar zijn dus mijn handschoenen van...
  12. Pietel

    Voorwiel zwabbert bij remmen, of stom toeval?

    Sinds een week voel ik heel af en toe, tijdens het remmen, als ik bijna tot stilstand kom, het voorwiel raar zwabberen. Met name op afbuigende stukken weg (remmen in een bocht is niet mijn hobby maar soms buigt een weg af vlak voor een stoplicht o.i.d.) Het gevoel is hetzelfde als wanneer je...
  13. Pietel

    Uitlaatpakking vervangen, nog steeds lek!?

    Omdat de voorste cilinder van mijn Honda Revere een lekke uitlaatpakking had (tikken) vandaag nieuwe gemonteerd. De voorste pakking was idd half weggebrand. De voorste gleed er zo in, maar de achterste was zeker 3 mm te groot. Verkeerde maat geleverd? :? Whatever, die dingen kosten toch geen...
  14. Pietel

    Stuurschakelaars rechts werken niet meer

    Afgelopen weekeind heb ik voorste bobine en CDI vervangen (Honda NTV 650 Revere '88) en nu heb ik wel weer normale vonk *D maar toen ik een testritje wilde maken bleken m'n koplamp, knippers en claxon niks te doen -O- Oftewel: alles wat bediend wordt door de schakelaars op de linker...
  15. Pietel

    Ook nieuw!

    Hoi, Ik had al eens wat rondgekeken hier, heb me maar aangemeld misschien heb ik er nog wat aan :) Wat info: Man (jochie), 28, Amsterdam, en ik doe net alsof ik 18 ben: ben net begonnen met rijles en ik ga ook (weer) beginnen met studeren :-) Nu nog een jong meisje erbij :9 Verder rij...
Terug
Bovenaan Onderaan