Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Lucass
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Lucass

    Tweetakt eigenbouw verbandingskamer

    Goedemorgen allemaal, Ik ben benieuwd welke toleranties men hanteert bij het gebruik van een losse binnenkop bij een luchtgekoelde tweetakt. Wat bedoel ik precies met een losse binnenkop, zie hieronder. - Welke pers passing tussen verbrandingskamer en kop? - Hoever moet de verbrandingskamer...
  2. Lucass

    Virago 535 carburateur

    Goedemorgen iedereen, Ik ben opzoek naar een carburateur dekseltje van een Virago 535 carburateur. Het is het dekseltje bovenop, van het membraan. Zie afbeelding. Afgelopen week een Virago 535 gekocht. De motor liep niet lekker, denkende een vervuilde carburateur. Na inspectie bleek dat de...
  3. Lucass

    Roadtrip Alpen op een bijna 70 jaar oude motor

    Goedemiddag iedereen, Ben van plan deze zomer een kampeertripje door de Alpen te maken van een kleine 2000km. Heb ongeveer 2 weken de tijd. Ga op een oudje, een DKW rt250/2 uit 1955. Oud beestje, maar helemaal opgeknapt en met wat motorische trucjes toegepast zodat ie wat vlotter meekomt in...
  4. Lucass

    Wildkamperen in Europa, ervaringen en tips

    Goedemiddag iedereen, Ik vroeg me af of er mensen hier zijn recentelijk zijn wezen wildkamperen met een tweewieler in (West) Europa. Zo ja, wat zijn je ervaringen en welke tips zou je een wildkampeermaagd en beginners willen meegeven afgezien van kreten als 'niet doen', 'af te raden' etc :]...
  5. Lucass

    Suzuki link-systeem servicen

    Goedenavond iedereen, Ik ben bezig het progressieve link systeem van de achtervering van mijn Suzuki te servicen. Er zit na het vervangen van een aantal lagers nog significant veel speling op twee busjes. Deze kunststof busjes zijn nergens meer vindbaar (nr 23 en 26 in afbeelding). Dus dat...
  6. Lucass

    GSX1100 carburateur probleem

    -OPGELOST- Goedemorgen dames en heren, Na wat onderhoud en klusjes aan mijn GSX1100F besloot ik eens naar de gasschuiven van de 4 Mikuni's te kijken. Daar vond ik het volgende bij de 2e van rechts: Nu heb ik het membraan eruit gehaald en heel goed bekeken maar kon daar niets aan zien. Geen...
  7. Lucass

    Distributiespanner druk controleren GSX1100F 1992

    Goedemiddag, Ik ben sinds afgelopen weekend in het bezit van een Suzuki GSX1100F uit 1992. Heb de motor voor een prikkie kunnen kopen maar er is ook wat achterstallig onderhoud. Zo lijkt er wat geluid (getik) van de distributieketting te komen. Ik vermoed dat de spanner niet meer naar behoren...
  8. Lucass

    Verweerde typeplaatjes/VIN tags opknappen

    Geachte dames en heren, Hoe kan ik het beste een oud verweerd typeplaatje opknappen? Ik heb een oude DKW 250cc uit 1956 die ik aan het opknappen ben. Frame gestraald en mooi nieuw in de lak heb daarvoor het typeplaatje op het balhoofd eraf gehaald. Het typeplaatje is behoorlijk verweerd na 64...
  9. Lucass

    DKW RT 250/2 drijfstang afmetingen

    Geachte heren, Weet een van jullie wat de exacte afmetingen zijn van de drijfstang van een DKW RT 250/2 uit 1956? Of wellicht een shop/winkel/etc hier in Nederland die deze motoren kent en drijfstangen verkoopt? Het bigend van de mijne moet vervangem worden en wil dit door VHS laten doen...
  10. Lucass

    DKW rt250/2 1956. Pakkingen, kabels, keerringen etc

    Goedemiddag dames en heren Ik ben opzoek naar allerlei onderdelen om mijn schuurvondst DKW rt250/2 uit 1956 rijdend te krijgen. Ik ben o.a opzoek naar: - Complete pakkingset - Lagers, keerringen (motorblok) - Kabels (remmen, gashendel, koppeling) Wellicht is er nog wat klein gerei dat ik...
  11. Lucass

    Zuigerspeling dkw 250cc tweetakt

    Geachte dames en heren Ik heb een originele gietijzeren dkw rt250/2 cilinder en een overmaat zuigertje die daarin moet. Welke zuigerspeling dien ik aan te houden bij een hele tamme luchtgekoelde tweetakt 250cc? Op de zuiger staat met stift getekend 'spiel 0.8-0.9'. Ik neem aan dat de Duitse...
  12. Lucass

    Gevraagd: DKW rt250/2 onderdelen

    Ben een schuurvondst dkw rt250/2 uit 56 aan het restaureren en kom vanalles te kort. Heb je wat liggen, wat dan ook, laat het me weten!
  13. Lucass

    Help indentificeren DKW motofiets

    Geachte Mij is recentelijk een motorfiets toegekomen, het betreft een DKW. En daar houdt direct ook al mijn kennis omtrent de DKW motorfietsen op. Heb blok is erbij, maar zit in kratten en heb ik nog niet bekeken. Ik heb enkel een zuiger gezien met 3 zuigerveren. De verkoper weet evenmin om...
  14. Lucass

    Alu blokje 6 Serie T6 100x100x20

    Goedemiddag MF'ers Ik ben opzoek naar een blokje 6082 T6 alu om een remklauw adapter van te maken. Afmetingen (ongeveer) 100x100x20mm. Heb je iets liggen? Laat maar weten! Groeten, Lucas
  15. Lucass

    Remklauw adapter maken, welke Alu soort?

    Beste MF'ers Ik heb voor mijn tweewieler een remklauw upgrade gepland staan. Ik ga van de kleine standaard Brembo 2-zuiger over op een Brembo 4-zuiger. De 4-zuiger is een stuk groter en heeft ook een ander boutpatroon, daarom moet een adapter gemaakt worden. Om de praktische toepassing...
  16. Lucass

    Alpinestars race-overall

    Te koop: 1-delige Alpinestars race overall maat 46. Het leer is mooi diep zwart, heel soepel en is nergens beschadigd. Het pak is deze maand volledig gereinigd en helemaal opnieuw ingevet. Het binnenpak is netjes, niet beschadigd of gescheurd en is tevens gereinigd. Kneesliders zijn nog...
  17. Lucass

    Alpinestars Tech 7 Supermoto

    Te koop: Speciale Supermoto uitvoering van de Tech 7 laarzen. Deze laarzen hebben verwisselbare zolen en zijstukken die bij slijtage gemakkelijk vervangen kunnen worden. Deze laarzen zijn weinig gedragen en enkel gebruikt op een straatmachine waardoor ze weinig geleden hebben. De laarzen zijn...
  18. Lucass

    CR500 supermotor. Verlichting bouwen vanuit scratch

    Goedemorgen allemaal Ik ben verlichting op mijn 500 supermoto aan het bouwen en heb daar wat hulp bij nodig ben ik bang, kom er niet uit. Doel: - Full LED (voor + achterlicht). Ik heb een acerbis koplampunit met twee LED spots. Achterlichtunit is van een of ander schakelbrommertje, Derbi...
  19. Lucass

    Supermoto verlichtingssysteem bouwen vanuit 'scratch'

    Motor: Honda CR500 omgebouwd naar supermoto mét laadspoel en LEDlampen (voor+achter). Probleem: Nog geen functionele verlichting vanwege het ontbreken van een kabelboom en gelijkrichter/spanningsregelaar. Doel: Bruikbaar verlichtingssysteem hebben in de vorm van een zogenaamd 'total...
  20. Lucass

    Supermoto verlichting 'from scratch'

    Motor: Honda CR500 omgebouwd naar supermoto mét reeds aanwezige laadspoel en LEDlampen (voor+achter). Probleem: Nog geen functionele verlichting vanwege het ontbreken van een kabelboom en gelijkrichter/spanningsregelaar. Doel: Bruikbaar verlichtingssysteem hebben in de vorm van een...
  21. Lucass

    Rode 89'er Honda CR500 tank (ruilen tegen mijn 91'er tank?)

    Hallo Ik heb een 91'er tank te koop die ik wil ruilen. Ik ben opzoek naar een rode 89'er tank van een cr500. Ik heb momenteel zelf een 90-91'er tank die een lichtere tint rood heeft (te oranje naar mijn smaak). Dit hieronder is mijn tank En deze kleur is waar ik naar opzoek ben...
  22. Lucass

    Voorvorken, olie dikte en niveau

    Beste scooteraars Ik heb een algemene (niet merk gebonden) vraag omtrent oliegevulde telescoop voorvorken, en wat men met olie niveaus en diktes bereikt. Ik weet dat een dikkere olie een stuggere vork geeft. Inveren gaat stugger, uitveren ook. Dunne olie doet het tegenovergestelde. Meer...
  23. Lucass

    Alu blokje gezocht 10x10x1

    Beste MF'ers Ik ben opzoek naar een stukje alu met de afmetingen 10cmx10cmx1cm. De afmetingen mogen 10% afwijken. Het maakt ook niet echt uit welk soort alu want ik heb het nodig voor een inlaat spacer van een 1-cilinder. Alvast bedankt! Groeten, Lucas
  24. Lucass

    Nieuwe cilinder, klemmende zuiger, nicasyl opboren?

    Beste mensen Ik heb een (nieuw uit de winkel) tweetakt cilindertje met nicasyl wand. Geleverd met een A maat zuiger maar net voor het ODP begint de zuiger de klemmen. Is het mogelijk een nicasylwand zodanig te honen dat een klemmende zuiger weer vrijloopt? Of is honen e.d alleen weggelegd...
  25. Lucass

    Motorscooters met 12inch wielen!

    Beste MF'ers Ik heb wederom de hulp nodig van jullie scooterkenners! :) Voor een hobby project ben ik opzoek naar motor-scooters die zijn uitgerust zijn met 12inch wielen. Het liefst zo smal mogelijk. Voorbeeldje: De Honda Lead 110 en de Burgman 125 hebben om het voorwiel een 90/90-12...
Terug
Bovenaan Onderaan