Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Tres
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. T

    CB750KZ laadprobleem

    Zoals de titel al zegt heb ik een laadprobleem met mijn CB750KZ (de dubbele nokkenasser dus). Ik weet dat de rotors een zwak punt zijn maar ik heb toen de laadspanning laag was deze vervangen door een werkend exemplaar, waarna er keurig 14,5V over de accu gegeven werd als de motor een beetje...
  2. T

    Honda CB750KZ, €600

    Nu mijn BMW'tje weer rijdt is de tijd gekomen om mijn Honda CB750KZ (bj 1980) maar in de verkoop te doen. Hij heeft nu zo'n 55.000 kilometer gedraaid. Start, loopt en schakelt goed. Olieverbruik iets van 1:1000, maar dat schijnt normaal te zijn bij deze blokken. Bij iets meer dan 50.000km is...
  3. T

    windscherm BMW R65/R45

    Zoals de titel al zegt: ik heb een windscherm over voor een BMW R65 of R45. Ik zat te denken aan een prijs van twintig euro.
  4. T

    Kapotte helicoil herstellen?

    In de nokkenasgeleider van m'n Honda CB750 is een helicoil losgebroken waarmee het klepdeksel op zijn plaats wordt gehouden. Die geleiders zijn niet makkelijk te vinden (CMSNL geeft zelfs geen onderdeelnummer - het 'bruggetje' boven nrs 24 en 25 gaat het om) en zullen dus wel duur zijn, dus...
  5. T

    CB 750, waarop letten?

    Ik ben van plan dit weekend een CB 750 KZ (1980) met zo'n 50.000km op de teller aan te schaffen en nu vroeg ik me af waar ik op moet letten bij deze motor. Spanningsregelaars zijn een zwak punt bij Honda's, begrijp ik altijd, maar zijn er los daarvan nog typespecifieke zaken, of dingen die erg...
  6. T

    o-ring choke invetten/in benzine weken?

    Alsof er al niet genoeg carb-onderwerpen waren: De rubberen o-ringetjes die het choke-mechaniek binnen in de carburateur afdichten van de buitenwereld zijn bij mijn BMW R65 (vacuumcarbs) versleten. Nu heb ik nieuwe gekocht maar ik ben vergeten te vragen of ik deze droog moet installeren, met...
  7. T

    Knipperlichtrelais tikt op dubbele snelheid

    Het relais van de knipperlichten op mijn BMW R65 doet een beetje vreemd: soms doet hij het gewoon, soms helemaal niet, en soms tikt hij twee keer zo snel als normaal zonder dat de lichten het doen. Naar links doet het beter dan naar rechts. Ik vermoed eerlijk gezegd dat de schakelaar op het...
  8. T

    Crash met mijn R65'je

    Net nu Humphreys R80 inderdaad bijna klaar is ligt de volgende BMW aan stukken: twee weken terug een pittige klap gemaakt met mijn R65 (ik zou er eerder over bericht hebben maar ik werd vanwege een kapotte nier gegijzeld in het ziekenhuis). Het gevolg is een scheefstaande vork waarvan ik hoop...
  9. T

    Nieuw lid: Tres

    Even voorstellen: Ik ben Bas, forumnaam Tres, momenteel nog 25 jaar oud. Ik volg het forum al een tijdje en besloot toch maar eens lid te worden. Tot onbegrip van velen heb ik alleen een A-rijbewijs maar ik denk dat dat op dit forum wat minder vreemd overkomt. Ik rij sinds ik mijn rijbewijs...
Terug
Bovenaan Onderaan