Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Kcir
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. K

    Olie uit motorbroek

    Hallo allemaal, Deze week zijn we op motorreis geweest. Op de laatste dag hebben we vergeten om het dopje van het oliereservoir vast te draaien na controle. Resultaat na 3 km rijden was een motor over de olie, maar vooral een nieuwe motorbroek die onder de warme olie zat. Nu ben ik normaal...
  2. K

    SV650 lastig in 1e versnelling

    Hallo allen, Mijn vriendin rijdt een SV650 uit 2004. Deze heeft in de winter een paar maandjes stil gestaan en we zijn dit weekend weer gaan rijden. Daarbij viel het haar opeens op, dat de motor lastig in de één komt. Ik heb zelf een stukje gereden en inderdaad, het rijdt niet lekker. Het...
  3. K

    V-strom rammelende koppeling, trillen

    Hallo allemaal, Ik ervaar wat problemen met mijn Vstrom 1000 uit '06. Als ik in z'n vrij de koppeling loslaat, begint deze nogal te 'rammelen'. Zo vanaf de 3.500 ~ 4.000 toeren trilt de machine. De meesten van jullie die bekend zijn met de Vstrom zullen nu vast denken aan het bekende probleem...
  4. K

    Reviseren lekkende koppelingscilinder V-strom

    Hallo allemaal, De koppelingscilinder van mijn V-strom 1000 lekte een klein beetje. Na enig onderzoek op internet leek dat mij wel een klusje dat ik zelf kon. Ik heb op internet een revisie-setje gekocht, met een nieuw veertje, een nieuwe keerring en een nieuw dopje voor het...
  5. K

    Filmpje maken op basis van KML-bestand

    Hoi allemaal, Ik heb hier een paar kml-files van een route die ik en een paar vrienden gereden hebben. Deze zijn ook voorzien van een timestamp. Het lijkt mij leuk dit te visualiseren. Bijvoorbeeld door een filmpje te maken van een Google Maps kaart (oid) met een bewegende pinnetjes, die de...
  6. K

    Welke vervolg-opleiding?

    Beste allemaal, Deels naar aanleiding van dit topic (VRO bochten) het volgende: Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een leuke motortraining. Ze heeft nu ruim 2 jaar haar rijbewijs en best wat km's gemaakt ondertussen (waaronder vakanties en weekendjes in Schotland, Ardennen, Vogezen...
  7. K

    Nieuwe systeemhelm, wie kan adviseren?

    Hallo allemaal, Dit seizoen is het weer tijd voor een nieuwe helm. Graag wil ik een systeemhelm aanschaffen. Na positieve verhalen over de Schuberth C3 van meerdere vrienden, wilde ik deze sowieso passen. Vandaag in de motorzaak heb ik de C3 gepast. De L is duidelijk de klein, de klep gaat...
  8. K

    Alternatieve GPS-mount?

    Hoi allemaal, Wij hebben onlangs een Zumo aangeschaft en de mount op het stuur van de motor van m'n vriendin gemonteerd. Onder het mom van: als ik hem zelf wil gebruiken, doe ik hem wel in m'n tanktasje. Nu blijkt dat toch wat irritanter dan ik zelf gedacht heb en ben dus op zoek gegaan...
  9. K

    Hulp gezocht bij vervangen balhoofdlagers

    Beste motorfanaten, Zowel ik als mijn vriendin rijden met veel plezier samen motor. Helaas is de dame vorig weekend onderuit gegaan en dat heeft helaas wat schade teweeggebracht. Bij het herstellen van de schade hebben we ook het voorwiel er even uit gehaald en toen gemerkt dat haar...
  10. K

    Geen 'ringtone' scala rider q3

    Hi all, Deze week samet met m'n vriendin een (2ehands) scala rider q3 gekocht. Allebei hebben we ook een iPhone 6s. We hebben de sets ingebouwd, gekoppeld, etc en op zich werkt alles naar behoren. Echter... waar we allebei last van hebben, is dat als we gebeld worden, het in de helm stil...
  11. K

    ZR-7 Zadel muurvast

    Hallo allen, Afgelopen week met een geleende motor (ZR-7) een stukkie wezen toeren. Bij terugkomst wilde ik nog wat licht onderhoud doen aan deze motor. Ik wilde daarom even het zadel eraf halen. En nu komt het... het zadel kan er niet af. Het slotje werkt goed: bij het omdraaien van het...
  12. K

    V-Strom proefrit: rateltje?

    Hallo allemaal, In mijn zoektocht naar een nieuwe motor ben ik uitgekomen op een V-strom 650 uit 2004. Ik heb hier een proefritje op gemaakt. Op zich ziet de motor er erg goed uit en rijdt ie ook lekker. Het enige waar ik me enigszins zorgen om maak, is een geluidje dat uit het blok komt. Het...
  13. K

    Carbs schoonmaken, wie heeft er tips?

    Hallo allemaal, Een maandje geleden ben ik geopereerd aan mijn enkel en kan daarom niet op de motor rijden. Sinds ongeveer een weekje kan ik echter weer lekker rijden op de motor. Ik heb al een paar keer gereden, maar gister had de ZZR-600 uit 94 er weinig zin in. Stationair liep hij...
  14. K

    Wegligging zzr600 niet optimaal

    Hallo allemaal, Het valt mij de laatste tijd op bij mn ZZR-600 dat hij niet erg lekker op de weg lijkt te liggen... Soms, als ik aanleg met remmen, voelt het alsof het voorwiel wegglijdt van de weg en hetzelfde gevoel heb ik soms als ik bijvoorbeeld over een witte pijl heen rij of een andere...
  15. K

    ZZR600 verbruikt opeens VEEL!

    Mensen, Ik heb jullie hulp weer eens nodig. Het is me opgevallen dat mijn ZZR600 tegenwoordig bijzonder dorstig is...Van gem. 1:19, 1:20 ben ik gegaan naar 1:15, 1:16. Ik heb niets aan de motor veranderd en mijn rijstijl is hetzelfde. Verder doen alle cilinders vrolijk mee (althans, de...
  16. K

    Frictieplaten vervangen... Ook stalen platen doen?

    Hallo allemaal, Ik heb last van een slippende koppeling (zzr600) en daarom wilde ik vanavond met een maatje de koppelingsplaten gaan vervangen. Ik ben naar mijn stam-garage geweest voor een pakket "Koppelingsplaten vervangen" en kreeg van hem 7 frictieplaatjes, een pakking en voor de...
  17. K

    Carbs schoonmaken

    Hallo allemaal, Mijn Kawa ZZR-600 loopt (stationair) als een natte krant. Nu leek het mij verstandig om een en ander een beetje schoon te maken, maar heel veel ervaring heb ik hier niet mee. Ik ben niet onhandig en hou van sleutelen, maar tips zijn altijd welkom. Ik wilde namelijk binnenkort...
  18. K

    ZZR600 rempedaal 'afstellen'

    Beste allemaal, Ik vroeg me af of het mogelijk is om bij een Kawasaki ZZR-600 het rempedaal af te stellen ten op zichte van het voetensteuntje. Ik heb zo enorm het gevoel dat ik m'n voet onwijs omhoog moet doen om op het pedaal te komen, en dat vind ik irritant ;) dus ik wilde graag dat het...
  19. K

    ZZR start niet meer

    Hallo allemaal, Zojuist wilde ik m'n motor (ZZR600) weer eens starten, na dat een paar dagen niet gedaan te hebben. Echter, het is kapot (denk ik). Benzinekraantje open, sleutel erin, dodemansknop op 'run' en starten maar... dacht ik. Na een paar rond te hebben gedraaid, wil de motor...
  20. K

    ZZR-600 - EAL?

    Hallo allemaal, Onder het zadel van m'n zzr-600 zit een los stekkertje. Als ik deze opzoek in het werkplaatboek, staat er bij: "EAL". Weet iemand waar dit voor is? bedankt Rick
  21. K

    Paarse stickers ZZR-600

    Hallo allemaal, Door wat onhandigheid van mij is er een barst gekomen in mn rechter zij kap van de ZZR600. Deze scheur is ook dwars door de sticker gegaan die erop zit. Als ik de barst een beetje aan elkaar smelt en er dan een nieuwe sticker overplak, moet het er wel sjiek uit gaan zien denk...
  22. K

    Nieuwe rijder, nieuwe motor, paar vraagjes

    Hallo iedereen, Ik heb onlangs mn rijbewijs A gehaald en een 2e-hands ZZR600 gekocht. Nu zijn mij een paar kleine dingetjes opgevallen waar ik graag jullie mening over wil hebben. * De gashendel loopt stroef. Hij gaat wel dicht uit zichzelf, maar erg langzaam. Hoe los ik dit op? * Als...
Terug
Bovenaan Onderaan