Resultaten voor zoekopdracht: *

  1. Kabouter Puntmuts

    Hoe laatste restje E10 uit de motor?

    Ik heb een piep klein luxe probleempje. Echt een 'first world problem'. Ik heb een ZX-9R uit 2003 met carburateurs; de winter motor. En geen zin om erop te rijden :P Bij de laatste tankbeurt was er echter alleen E10 beschikbaar :') Nu wil ik de motor weg zetten tot de volgende winter maar dan...
  2. Kabouter Puntmuts

    Helm sticker gezocht

    Ik ben op zoek naar een sticker voor op het vizier. Omdat ik regelmatig 's avonds met laag staande zon rijd zoek ik iets dat de bovenste rand bedekt. Ik heb nu tijdelijk een stuk tape geplakt maar dat moet mooier kunnen toch? Heeft iemand tips? Ik heb al op ali gezocht maar kon niets leuks...
  3. Kabouter Puntmuts

    Carburateur verwarming vraagje

    Ik heb een ZX-9R uit 2003. Deze motor heeft nog carburateurs. En deze carbs hebben verwarming. Nu zit er aan de ene kant van die verwarming een klep en aan de andere kant een filter. In deze service manual staat dat de klep bij lage temperatuur open is en boven de 70 graden sluit. Tot zover...
  4. Kabouter Puntmuts

    Wel/niet contactspray gebruiken?

    Mijn intentie is om mijn motoren 'goed' te onderhouden. Ik probeer alles precies volgens het werkplaatshandboek te doen etc. Electrische contacten vind ik lastig (zeker bij wat oudere motoren). Daarom heb ik er een gewoonte van gemaakt om contacten die los zijn altijd even in te spuiten met...
  5. Kabouter Puntmuts

    Kawasaki Ninja ZX-25R

    Vandaag is op de 2019 Tokyo Motor Show een sensationele motor gepresenteerd; de Ninja ZX-25R Je denkt natuurlijk in eerste instantie 'meh' Geen normaal denkende nederlander koopt nog een nieuwe 250cc. Maar tot dat je de specificaties bekijkt: een echte 4 cilinder upside-down front fork...
  6. Kabouter Puntmuts

    Remmen niet goed afgesteld?

    Wat er aan vooraf ging: Een paar maanden geleden had ik hier een topic over de remmen van een ZX-9R. Uiteindelijk bleek een remschijf krom. Inmiddels staat die motor veilig opgeborgen. Maar er was wel iets raars aan de hand; er zat bijna geen speling op de rem handle. Je kon de rem handle niet...
  7. Kabouter Puntmuts

    Foto's rijdende Kawasaki's bij Nol Bikker

    Afgelopen zaterdag bij Nol Bikker foto's gemaakt van rijdende Kawasaki's. Ik zal er in dit topic een selectie van plaatsen. Ik ga er lekker lang over doen O-) En ik zal expres oud en nieuw, vier-takt twee-takt door elkaar heen harken. Te beginnen bij de gekste ... ... de snelste ... ...
  8. Kabouter Puntmuts

    Carburateurs schoonmaken?

    Ik heb een ZX-7R uit 2000 met inmiddels 70000 km op de teller. Boven de 4000 toeren/min loopt de motor heel mooi. Maar onder de 4000, vooral als je langzaam rijdt en optrekt bij het stoplicht loopt de motor rauw en onregelmatig. Dus ik dacht de carburateurs schoonmaken. Vanochtend de motor in...
  9. Kabouter Puntmuts

    Kawasaki ZX-7R

    Kawasaki ZX-7R uit 2000 in originele toestand. Kilometerstand is 69877. Motor ziet er netjes uit. Geen deuken in de tank of scheuren in de kuip. Ondanks de kilometerstand is het blok intern nog zeer netjes. Lagers van de wielen lopen bijvoorbeeld ook nog zeer soepel. Kleppen zijn gesteld. Motor...
  10. Kabouter Puntmuts

    Kort vraagje: wel/niet bougie vervangen?

    Dit zijn de bougies van mijn ZX-7R: Onderhouds historie onbekend maar ik heb niet de indruk dat er echt ooit bezuinigd is op onderhoud. KM stand 69k. Volgens mij zien deze er toch gewoon netjes uit en kunnen ze zo weer terug. Of mis ik iets? Ik weet dat een setjes 'slechts' 40 euro kost...
  11. Kabouter Puntmuts

    Rem staat scheef?

    Probleem is lastig uit te leggen zonder fotos, dus ik begin met fotos. Vorig jaar kocht ik een ZX-9R. Bevalt goed en rijdt goed. Dit was vlak na aankoop: Je ziet een remschijf die overal even glimt. Ik heb vervolgens de motor een 'grote beurt' gegeven en ook deze remklauwen uit elkaar gehaald...
  12. Kabouter Puntmuts

    Hoe verroeste uitlaat bijwerken voor weinig?

    Zie hier mijn verroeste uitlaat: Nou begrijp ik best dat dit een hopeloos geval is dat in de oud ijzer bak hoort, maar ik wil niet teveel geld uitgeven aan mijn oude ZX-7R. Daarom vraag ik mij af of er een soort verf bestaat dat je erop kan smeren zodat het in ieder geval een tijdje wat netter...
  13. Kabouter Puntmuts

    Op de Enfield door een uithoek van India

    Bij motorrijden in India denken de meeste mensen aan Ladakh in het noordwesten van de Himalaya. En dan met name de Leh–Manali highway. Zeer populair, zowel bij Europese motorrijders als bij Indiërs zelf. Ook hier op MF vind je diverse posts van mensen die er geweest zijn. Echt de route die je...
  14. Kabouter Puntmuts

    Hoe carterpan netjes los maken?

    Ik heb op marktplaats een ZX-9R uit 2003 van een oplichter gekocht en deze blijkt olie te lekken. Dus nu moet op een nette manier de carterpan eraf zodat ik de pakking kan vernieuwen. En de vraag is wat is de beste manier? Ik verwacht met de rubber hamer zachtjes tegen de zijkant? En ik...
  15. Kabouter Puntmuts

    Wat betekent de tekst achterop een motorblok?

    Je leest hier de tekst 'A11 1.8 59'. Dit is de achterkant van een motorblok van een ZX-6R uit 2009. Ik weet niet beter dat dit soort tekst op elke Kawasaki staat en dat het door de fabriek wordt geschreven. Ik probeer deze motor te verkopen. En nu waren er vandaag kopers die bang waren dat...
  16. Kabouter Puntmuts

    Is deze benzine kraan nog te redden?

    Dit is de benzine kraan van een ZX-9R uit 2002 en in dat gaat hoort een verloop stukje te zitten waarop je de benzine slang aansluit. [i.v.m. één foto per post, door naar de volgende post]
  17. Kabouter Puntmuts

    Kuiprekje spuiten?

    Ik heb een stalen kuiprek van een ZX-9R. Deze was een beetje geroest. En nu moet het weer netjes worden. Inmiddels met schuurpapier het roest en losse lak verwijdert. Het plan is om het te onvetten en daarna met zink spray in te spuiten. En als laatste zwarte lak met een spuitbus. En de...
  18. Kabouter Puntmuts

    Hoe werkt de choke van een SV 650?

    Ik heb een tweede hands Suzuki SV 650 uit 2001 gekocht. Hiervan werkt de choke niet; er is geen beweging in de krijgen. Daarom de carburateurs los gehaald: Er zitten slechts weinig onderdelen tussen de handle op het stuur en de carbs.
  19. Kabouter Puntmuts

    Nieuws omtrent de ZX-10R deel 13

    The third generation is coming! Deel 1 (topicstarter MikeP) : www.motor-forum.nl/forum/topic/37836/1 Deel 2 (topicstarter Rene-10) : www.motor-forum.nl/forum/topic.php/72062/1 Deel 3 (topicstarter ZX10R) : www.motor-forum.nl/forum/topic.php/88382/1 Deel 4 (topicstarter...
  20. Kabouter Puntmuts

    ZX-9R topic deel 5

    Het ZX-9R topic deel 5 voorgaande delen: deel 1 deel 2 deel 3 deel 4 links: Review zx9r 99 Test Kawa zx9r 2000 Test Kawa zx9r 2002 Ram-Air wat is het en wat doet het Vering afstellen kijk hier even
  21. Kabouter Puntmuts

    het Z1000 / Z750 FOTO topic

    om verstopping in het gewone topic te voorkomen is hier het speciale Z1000 / Z750(s) foto topic
  22. Kabouter Puntmuts

    speciaal gereedschap; welke ? en waar te koop?

    Het lijkt een simpel klusje; voor tandwiel eraf halen maar ik heb hier toch echt speciaal gereedschap voor nodig. Voor een gewone ringsleutel is er geen plek en een dop is niet diep genoeg. Is namelijk een vierkante moer en een zeskante moer boven elkaar. Welk gereedschap moet ik hiervoor...
  23. Kabouter Puntmuts

    radiotor lek, wat nu?

    Vrijdag liep mijn radiator leeg vanwege een klein lek. De ANWB heeft het lek met een tangetje dicht geknepen en een speciaal goedje in de radiator gegoten. Daarmee kon ik thuis komen. Weet er iemand een adres waar ze radiatoren dicht solderen? De ANWB heeft een speciaal goedje gebruikt dat...
  24. Kabouter Puntmuts

    Paris tuning show - is dat wat?

    In parijs is er eind feb een motor show met allemaal heftig aangepaste fietsen. Veelal streetfighters maar dan op zijn frans. Ik ken het alleen uit de bladen. Is het wat? Gaan er nog ook MF-ers heen? Er is ook een site over: http://www.paristuningshow.com/
  25. Kabouter Puntmuts

    de RCV 211 zelf aanraken

    Was gister bij molenaar, staat daar een fiets met '46' stickers. Eerste gedachte; hé, een rossi-replica Tweede gedachte; deze CRR 600 RR lijkt wel erg goed op die van rossi Derde gedachte; verrek. het is de echte! :} Dus gelijk op de kniën en effe kwijlen over de techniek. Meest opvallend...
Terug
Bovenaan Onderaan