Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Do-it
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. D

    Li accu en gel accu parallel?

    De Duc start beneden 2gr niet met een Li accu. Ik heb nog een gel accu liggen. Kan ik die parallel zetten zonder dat ze elkaar gaan tegenwerken oid?
  2. D

    Koprevisie Ducatie, nut en noodzaak

    Hoe kritisch is het preventief reviseren van een (2 kleps) ducati kop? Ik begrijp dat een desmo kop speciaal is, dat onderhoud in het algemeen goed is, etc. Maar bij welke km stand wordt dit nodig vanwege technische risico's? Het gaat me om ervaringen en overwegingen
  3. D

    Ducati mts1100 schakelt wel op maar niet terug

    Hoi, mn mts1100 schakel pook blijft bij terug schakelen onder hangen en veert niet naar de neutrale positie. Ik moet de pot dan met de voet een klein tikje omhoog geven en kan dan weer de volgende versnelling terug schakelen. Ook daar zelfde verhaal. Ik denk dus dat een veer in het schakel...
  4. D

    Airco druppels?

    Bij hoge temperaturen op de snelweg krijg soms wat kleine druppeltjes in je gezicht. Airco druppels van zweet van je voorganger? Zo ja, gadver. Zo nee, wat dan?
  5. D

    Koppelings hendel terug buigen

    Motor is omgevallen en hendel is verbogen. Tips om terug te buigen zonder breken? Bv warm maken (hoe heet?)
  6. D

    Ducati MTS1100 valt uit

    Vorige week viel de MTS1100 op de snelweg plots uit. Geen gepruttel, gewoon niks meer. Opgehaald met ANWB en in de ANWB werkplaats met 3 man 1 uur alle verbindingen na gelopen, gemeten en geconstateerd dat de bobines na "contact aan" ca 2 sec spanning krijgen die daarna wegvalt. Anyhow, niet...
  7. D

    Schakelen blokkeert soms

    Hi, Bij mn Duc (MTS 2008) blokkeert het schakel mechanisme soms. Dan kan ik maar 1 versnelling op/neer schakelen. Voelt soms ook alsof een veertje het mechanisme niet goed terug drukt. Komt niet vaak voor; is afgelopen half jaar 2x gebeurd. En is na wat rommelen aan het pookje weer goed...
  8. D

    Oliedruksensor kapot?

    Het lampje vd oliedruk van mn Duc 1100MTS ging tijdens normaal rijden aan en weer uit. Bij controle blijkt er olie in de connector te zitten. 1. Hoe werkt de sensor Wordt het pinnetje in de connector door de olie druk naar buiten gedrukt en maakt dan contact met de draad? 2. Olie in de...
  9. D

    Foutcodes en resetten ducati mts1100s

    Ik wil foutcodes kunnen uitlezen, km teller ijken en bv onderhouds waarschuwing kunnen resetten. De MTS1100s (2008) heeft een twee polige diagnose stekker. Wie weet hoe of waar ik een stekker en SW kan vinden? Of rechtstreeks via dashboard te doen?
  10. D

    Bougiekabels vervangen incl doppen?

    Bij vervangen van bougiekabels ook de doppen vervangen? Zo ja, nog suggesties waar ik doppen specifiek voor de Ducati kan kopen?
  11. D

    Onderdelen Ducati Multistrada 1100s, oa carbon spatborden

    Vanwege ombouw naar Scrambler te koop: Alles excl verzendkosten Carbon voor spatbord 40 euro (onbeschadigd) Carbon hugger 40 euro (onbeschadigd) Spiegel l/r 25 euro per stuk (kleine gebruikssporen) Handkap l/r 15 euro per stuk (kleine gebruikssporen)...
  12. D

    Van Multistrada naar Scrambler

    Na een Triumph aanpassing wilde ik een wat groter project oppakken. Daarvoor vorig jaar een Multistrada 1100S gekocht om richting scrambler om te bouwen. Hier een korte impressie van de start, een schets in paint en wat tussen stappen. Tank, laswerk en zadel zijn door roughneck en nopper...
  13. D

    Welke Klem olieleiding

    Vanwege een ombouwproject heb ik mn olieleidingen in gekort. Ik kan de olieleidingen nu niet meer goed afgedicht op de aansluitingen van het motorblok vastzetten. Ik heb dit geprobeerd met een slangenklem met worm wiel en daarna met een slangenklem met bout/moer (SMSM 12), maar het blijft...
  14. D

    Aansluiting brandstof slang Ducati

    Ik heb de twee brandstof slangen (in/out) van mn Multistrata 1100 los gehad. (vanwege ombouw project, maar dit terzijde, komt later nog wel een keertje) Nu is mijn vraag of het uitmaakt welke slang op "in" of op "out" aangesloten wordt. Hieronder een foto genomen vanaf het voorwiel. -...
  15. D

    Bougiekabel los in dop

    Beetje suf vraagje, maar toch Bij 1 van de bougie doppen/bobines zit de kabel er niet al te vast in. Bij lostrekken vd dop komt de kabel eruit; kan je zo terugsteken en loopt gewoon. Omdat er twee bougies per cylinder zijn is het misschien ook niet zo eenvoudig te merken. Gewoon laten...
  16. D

    Ervaringen met accu verwarmde hanschoenen?

    Wie heeft er goede of slechte ervaringen met accu verwarmde handschoenen? Er is inmiddels al aardig wat keus..
  17. D

    Aanpassen airbox

    Vanwege een mogelijk verbouw projectje: Wat is de functie vd airbox bij injectie? - wat als je de airbox vervangt door bv filters rechtstreeks op de inlaat? - wat als je box qua volume of vorm verandert? - waar moet je rekening mee houden bij aanpassingen en vooral: waarom? Gaat het...
  18. D

    Klepspeling controleren?

    Net mn motor (Tiger 955i 2005) weer een beurtje gegeven, incl klepspeling kontroleren. Vijfde jaar op rij al geen enkel verloop vd klepspeling en prima binnen de toleranties. Heeft nu 118K gelopen, laatste keer stellen was bij 35K. Klepspeling kontroleren voelt dus vrij nutteloos. Nu...
  19. D

    Bandenspanning meten; welke meting te vertrouwen?

    Een vrijdag vraagje dat al enige tijd in mn achterhoofd rond zwerft: Welke bandspanningsmeter is te vertrouwen? Ik pomp mn banden thuis op en gebruik daarbij altijd zo'n handig digitaal metertje van een 10-15 euro. Als ik echter eens mn banden bij het tankstation oppomp dan wijken die...
  20. D

    Hoe moet je een PM versturen

    Zie onderwerp
  21. D

    Gecombineerd rem/achterlicht led lampje: welk/waar?

    Ik heb een street fighter achterlicht, maar het plastic smelt omdat het lampje te dicht bij de kap zit. Ik kan dat wel fixen, maar simpeler is het om het lampje te vervangen door een led lampje. Het betreft zo'n gecombineerd rem/ achterlicht lampje van 21/5W. Wie weet er een geschikt...
  22. D

    Stuur buigen of op maat laten maken

    Ik heb een dikwandig Al sbk stuur op mn allroad. Ik wil wat verder naar voren en naar beneden (4cm resp 2cm). Zonder speciaal gereedschap buigen lijkt me geen strak plan. Zijn er adressen (ZO Nl) waar dat kan of waar een stuur op maat gemaakt wordt?
  23. D

    Leovince stiller maken voor circuit gebruik

    Heb mn motor wat aangepast en er zit nu oa een Leovince GP Pro uitlaat op. Deze is standaard, voorzien van e-keur en voorzien van DB killer. Maakt (veel) te veel geluid voor op het circuit. Vanwege de verbouwing past standaard uitlaat niet meer. Leo moet dus stiller. De DB killer is...
  24. D

    Maat schroefdraad lambda sensor Fireblade

    Weet iemand wat de maat is van de lambda sensor van een Firebled 2009? Het zal iets van M12 zijn, maar geen normale spoed. Een kapotte sensor helpt ook, want ik wil het gat afdoppen.
  25. D

    Minimale lengte tot uitlaatdemper?

    Ik ga een andere demper monteren (4 takt). Ik wil die zo kort mogelijk onder het blok monteren. Hiervoor zaag ik zo'n 40cm van doorvoerpijp af. Beinvloedt de kortere doorvoer pijp de motor eigenschappen (koppel/toeren kromme)? Moet ik rekening houden met een minimale afstand tussen de...
Terug
Bovenaan Onderaan