Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: mvdlans
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. M

    Banden voor harde ondergrond

    Na m'n blokkie afgelopen maanden gereviseerd te hebben loopt m'n xr na jaren..... :$ weer als een tierelier. Nou vreet zo'n 600 tandwielen en rubber, ook al ruk ik niet echt aan het gas. Heeft iemand goeie ervaringen met een bepaald merk band voor harde (rotsachtige) ondergrond? Ik heb er nu...
  2. M

    Ironman tandwielen

    Ola, Iemand hier ervaring met de Ironman tandwielen? Zijn ze echt zo goed als ze zelf stellen? Mijn o-ring ketting is naar z'n grootje, mist verschillende o-ringetjes. Rij de boel nu verder op en dan alles nieuw. (http://www.dirttricks.com/ordering_sprockets.htm)
  3. M

    ketting wax

    Vraagje, als je wax voor je ketting gebruikt, werkt dit dan ook als buffer tussen de rolletjes en tandwielen voor een langere levensduur? Ik heb nu een o-ring ketting erop en gebruik alleen maar spray omdat het niet vet is en er geen zooi aan blijft kleven. Maar na de laatste ritjes moest...
  4. M

    Klep getik bij gas loslaten

    Ola, Heb een xr600r, helemaal gereviseerd, alles goed afgesteld en rijdt super. Stationair hoor ik geen getik. Als ik alleen flink wat gas heb gegeven en dan 't gas loslaat hoor ik de kleppen of tuimelaars tikken. Ik maak me er geen zorgen om maar begrijp niet waarom ik nu wel getik hoor...
  5. M

    Achterschokbreker xr600r 1995

    Wie heeft er voor mij een achterschokbreker van en xr600r uit 1995? Het betreft het 'nieuwe' model waarbij het lucht reservoir vast zit aan de schokbreker. Thx!
  6. M

    Hoe warm mag je olie worden bij een luchtgekoelde xr?

    Ola, Ik heb laatst zo'n geinige oliepeilstaaf met temperatuurmeter aangeschaft. Nou begint die op de schaalverdeling bij 120 graden rood te worden. Hoe warm mag je olie eigenlijk nu worden voordat je kans op schade krijgt? De olie zal natuurlijk minstens 80 graden moeten zijn voordat...
  7. M

    Rijden er meer thumpers met shell helix als smering rond?

    Ola, Vond dit oude draadje op 't noppenforum en vond 't wel een plausibel verhaal: We vergelijken weer de bekende appels met peren. Ik heb een DRZ, waar blok en bak dezelfde olie delen en, zoals sommigen, een Rekluse clutch en die is behoorlijk kieskeurig met olie. Allereerst maakt het...
  8. M

    Hoeveel is een slag luchtmengselschroef?

    Bonjour, In alle manuals die ik heb zeggen ze dat je de mengselschroef zoveel turns/ slagen open moet draaien. Is één slag of turn nu 180 graden of 360? Merci, Michiel
  9. M

    off road laarzen

    Ola, Ik heb nu nog een stel oudjes aan m'n benen hangen maar die bevallen eigenlijk prima. Nou wil ik net een stel knie brace's bestellen en vraag me af of deze laarzen ook niet vervangen moeten worden. Ze zijn geheel van leer en niet bijizonder stijf. Supercomfortabel dus en niet heel erg...
  10. M

    opnieuw wikkelen ontstekingsspoel xr

    Ola, Mijn ontsteking deed het niet meer goed. Op het internet zijn legio voorbeelden van het opnieuw wikkelen van je ontstekingsspoel te vinden (http://crustyquinns.com/tech/stator.html). Opnieuw wikkelen kost veel tijd maar spaart je een dikke 500!!!! euro uit voor een nieuwe originele...
  11. M

    materiaal koppakking

    Ola, waarom bestaat de koppakking van mijn xr uit drie verschillende lagen? Het zijn drie dunne platen op elkaar gemonteerd. Er zit geloof ik ook een hele dunne laag siliconen op (dat zwarte) wat lijkt me dienst doet als een soort 'vloeibare' pakking. Maar waarom niet gewoon één aluminium...
  12. M

    xr motorblok weer opbouwen

    Bonjour, Nou het is zover, alle onderdelen binnen dus dit weekend gaat m'n motorblok weer in elkaar. Alleen nog ff jullie hulp nodig. Bij het monteren van de zuigerveren moeten de slotjes natuurlijk niet onder elkaar komen te liggen. Nou staat er in het wphb een niet al te duidelijk...
  13. M

    Waarom verliest mengsmering na verloop van tijd z'n smering?

    Ola, Ik lees net in een boek over motorzagen dat je niet meer mengsmering moet aanmaken dan je de komende 6 weken nodig hebt. Zij stellen dat de olie dan zijn smerende werking verliest. :? Kan iemand me uitleggen waarom dit gebeurt? Wordt de olie afgebroken door de agressieve benzine ofzo...
  14. M

    2 kettingen 1 tandwielset

    Ola, Bij mountainbiken is het heel gangbaar om een tweede ketting te gebruiken en af te wisselen met elkaar. Zo gaan je tandwielen een stuk langer mee (ongeveer dubbel zo lang). Zou zo iets nou ook niet voor een motorketting gelden? Michiel
  15. M

    Zuigerveer speling met nieuwe veren en gehoonde cilinder

    Ola, Heb m'n xr600 uit 95 uit elkaar liggen voor een opknapbeurt. Cilinder is gehoond, 0.50 overmaat zuiger en zuigerveren erbij. Nou meet ik vanochtend de speling tussen de zuigerveer einden en kom tot de volgende waardes: top ring speling: 0.30 mm fabriekswaarde: 0.02-0.04 mm...
  16. M

    Ontstekingsspoelen XR600R

    Bonjour, Wat begon als een leuk winterklusje, namelijk m'n XR opknappen wordt nu zo langzamerhand een revisie en alles nalopen. Omdat ik de cilinder etc er toch af heb wou ik ff de ontstekingsspoel nakijken dus die kant vanmiddag ff opengetrokken. Ziet er op zich netjes uit alleen kloppen de...
  17. M

    nokkenasketting XR600R

    Bonjour, Ff een vraagje nu ik m'n blok toch open heb liggen. Hoe lang gaat een nokkenasketting ongeveer mee? Ik kan in de clymer gids geen info vinden. De tandwielen zien er nog prima uit, dussssssssssssss... Thx, Michiel
  18. M

    XR600R cilinder perikelen.....

    Bonjour! Ff voorstellen, Michiel, 32 jaar en heb een xr600r uit 91 waar ik af en toe eens lekker mee tour. Na m'n mt5'je (brommer) was een xr een logische overstap waar ik lang naar heb uitgekeken. Eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit van het motorblok nogal tegenvallen maar misschien heb...
Terug
Bovenaan Onderaan