Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: sanscorp
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. sanscorp

    DIY RVS uitlaat

    Er staat al heel lang een TIG lasapparaat in de schuur waar ik nog steeds bijzonder weinig mee heb gedaan. Nu heb ik het idee om eens te gaan braden aan een uitlaat van RVS welke ik zelf samen wil stellen. Ik verbaas mij alleen over de prijzen van onbewerkt RVS pijpjes, bochten etc. Een...
  2. sanscorp

    Extra spacer SKF low friction fork seals

    Ik heb voor het eerst de Low friction SKF seals gekocht en er zit een extra spacer bij. Op het bijgevoegde papiertje staat alleen "vraag de dealer naar meer info". Heeft iemand enig idee wanneer en waarom die spacer nodig zou zijn bovenop de OEM spacer? Het gaat hier om de dunne ring onder de...
  3. sanscorp

    2x zadel V-Strom DL650/DL1000 20 en 50 euro.

    Overcompleet omdat ik nu een ander zadel heb. Past op de DL650 en DL1000 K2-K11 (2002-2011) 1 zadel is door mijzelf ooit "aangepast" en ziet er minder mooi uit, ik vond het wel lekker zitten. Op dit zadel missen de rubber blokken aan de onderkant omdat ik deze heb overgezet naar mijn huidige...
  4. sanscorp

    VERKOCHT TomTom Rider K4 met ori RAM mount

    Complete TomTom Rider (type K4) in nette staat incl. RAM mount (origineel) en cradle voor op de motor. Komt tevens met laadsnoer op de motor (aansluiten op 12v) van ruim 2 meter lang en een USB kabel. Overcompleet omdat ik over ben naar de telefoon als navigatie. Laatste kaart updates zijn nog...
  5. sanscorp

    CBR600F2 (1993) onderdelen gevraagd

    Ik zoek stoffige spullen welke in de weg liggen en voor zeer weinig of liever voor nop weg mogen. Zo'n beetje alles is welkom, kappen, spiegels, knippers, stuur(delen) draadbomen, spanningsregelaar, uitlaatbochten, carburateurs... Nouja noem het maar op! Dus heb jij ergens achter de...
  6. sanscorp

    ABM superbike stuur 0229, 25 euro.

    Overcompleet, maakte voor mij te weinig verschil. Aluminium superbike stuur, zwart Komt van een V-Strom DL1000 af, 2 putjes voorgeboord t.b.v. de stuurschakelaars. Buitendiameter 22mm binnen 11,8mm, breedte plm. 75cm. Ophalen in Almere of Utrecht of verzenden tegen standaard PostNL tarief...
  7. sanscorp

    Datona inrijklem achterwiel (16-19")

    Gekocht om de vering af te stellen, 60 euro bij Datona (link onderaan). Kwaliteit is goed, motor blijft goed staan, is ook blijven staan met het lossen van de wiel-as á 100Nm Ik had de klem (bij gebrek aan hulp) 1x nodig om de voorvering in de juiste volgorde aan te draaien. De klem is...
  8. sanscorp

    Uitlaat opnieuw vullen, welk materiaal?

    Ik heb net twee leovince's SBK opgehaald maar ik vermoed dat er al heel wat kilometers mee is gemaakt. LeoVince schijnt "repack kits" te verkopen maar ik zie prijzen van 100 euro per demper... Dat gaat mij even te ver! Wie kan mij vertellen wat er precies in zit (niet alleen...
  9. sanscorp

    Voorvorken stroef, wat zie ik over het hoofd?

    De voorvorken lopen stroef, happerig en willen ook niet lekker "in lopen". Er is al veel gedaan, maar ik twijfel aan de manier van vastzetten, wat is de juiste volgorde? Ik hanteerde tot nu toe altijd van beneden naar boven. Het gaat om een V-Strom DL1000 met gewone vorken, dus geen USD. Er...
  10. sanscorp

    LED knipperlicht relais, reactietijd aanpassen?

    Alles werkt maar het duurt een goede seconde voordat het knipperlicht aan gaat na het omzetten van de schakelaar. Even snel van baan wisselen lukt daarmee dus niet. Iemand al eens een aanpassing een het relais gemaakt waardoor de reactietijd sneller is toevallig? Het betreft een Suzuki relais...
  11. sanscorp

    Powercommander 3 en 5 map voor DL1000 gezocht

    Geen idee of het helemaal in techniek hoort, maar ik heb sinds kort een PC5 (PCV) op mijn dl1000 uit 2003 gezet en ben op zoek naar mappen voor de EU modellen. Ik draai nu gewoon een zero map en ben eens goed aan het kijken naar alle beschikbare mappen op het internet. Dynojet heeft een enkele...
  12. sanscorp

    Remblokken met en zonder "anti piep plaatjes"

    Op mijn motor zit aan de voorzijde tussen remblok en remklauw een dun metalen plaatje welke je tijdens montage vast klemt op de remblok zelf. Ik ben er altijd maar van uit gegaan dat dit anti piep plaatjes zijn. Veel blokken hebben tegenwoordig een voering tegen piepen aan de achterkant en ik...
  13. sanscorp

    Carter ventilatie, wel of geen onderdruk

    Is het bij motorblokken nu wel of niet belangrijk dat er onderdruk is? Ik lees veel verschillende meningen en hoor graag wat een expert er van vind. Wat ventilatie zelf betreft, noodzakelijk om druk te voorkomen en het lijkt mij positief dat de gassen sneller afgevoerd worden met onderdruk...
  14. sanscorp

    Koelvloeistof verversen via retour expansievat

    Misschien een hele domme brainfart, maar ik kan er alleen van leren. Kan je de koelvloeistof verversen door de retour naar het expantievat (geen overloop vat) los te nemen en de waterpomp het werk te laten doen? Het duurt qua tijd langer maar je hoeft niet te ontluchten en alles is in beweging...
  15. sanscorp

    Hydraulische koppeling lichter maken

    Ik heb gisteren een stuk gereden, stadsverkeer en helaas wat file. Vandaag heb ik mijn linker hand (pols) bijna niet kunnen gebruiken omdat deze zeer pijnlijk is. Er zit ook iets niet goed in beide polsen en ze kunnen er niet achter komen wat het is. Puntje bij paaltje: De koppeling van mijn...
  16. sanscorp

    "fork stiction" oftewel hoge wrijving verminderen

    Ik zie zojuist iets over "fork stiction" van Dave Moss op youtube. Hij smeert daarbij wiellagervet tussen stofhoes en oliekeerring en veel wrijving verdwijnt op deze manier zodat de poot mooi soepel loopt. Wat vinden experts hier van en zou je tijdens montage wat vet op glijbussen en rubbers...
  17. sanscorp

    Timken machine, ervaring en tips gezocht

    Wie heeft er ervaring met de werking en bediening van een Timken machine of heeft er zelfs 1 staan? Ik wordt nu al jaren overtuigd door experts die ik ook zeker wel vertrouw in hun kennis en kunde om een bepaalde toevoeging te gebruiken maar gewoon omdat het kan wil ik dat met eigen ogen en...
  18. sanscorp

    Generator, benzine, 75 euro, Almere

    2 stuks gekocht als bezigheidstherapie, liepen beide. Van 2 weer 1 gemaakt. Carb gereinigd, ontroest waar van toepassing, enkele pakkingen vervangen, in elkaar gezet en grof afgesteld. Toen weg gezet en nu ff klaar mee :) Incl. reserve onderdelen zoals bijv. de regelaar en veertjes. Ophalen...
  19. sanscorp

    2 auto's 2 problemen.

    Nu het nog mag, 2 autovragen. Ik denk doe maar 2 auto's in 1 topic haha. Ik vergeet vast iets wat ik wel gedaan heb... Ik heb een diesel staan waarbij onder garantie gemeld is dat hij sporadisch slecht stationair loopt maar de verkoper weigert iets op te lossen. Er zou een advocaat op moeten...
  20. sanscorp

    Mogelijkheden schroefdraad plastic luchtinlaat

    Ik heb nog een water methanol injectieset liggen en wil deze monteren op de motor. Daarbij moet ik de nozzles in een harde Polypropyleen plastic luchtinlaat plaatsen. Deze is vrij dik, maar de 3/8" schroefdraadtap maakte geen schroefdraad :) Het zit nu wel maar zeer matig. Nu weet ik dat je...
  21. sanscorp

    Gezocht: (Tijdelijke) sleutelplek omgeving Almere

    Het hoort hier niet denk ik, maar ik weet ook niet waar wel. mod mag het uiteraard verplaatsen. Ik moet na 10 jaar afscheid nemen van mijn trouwe auto, daar hangt ook nogal wat emotionele waarde aan (gekocht met mijn vader en in mei j.l. zeer onverwacht naar zijn laatste rustplaats begeleid)...
  22. sanscorp

    Elektro Beckum 130/20T mig/mag lasapparaat onderdelen

    Heb hem al defect gekocht, klacht: Soms gaat de automaat er uit. Alles nagekeken voor zover ik dat kan. Schoongemaakt, gespoten, bedrading vervangen, nieiwe trafo 120A geplaatst en nu klapt de hele hoofdschakelaar er uit. Geheel nieuwe printplaat gemaakt en onderdelen vervangen. Alles werkt...
  23. sanscorp

    O-ring materiaal en toepasbaarheid

    Voor de voorraad zoek ik een assortiment O-ringen welke in motorolie, remvloeistof, hydraulische vloeistof (atf) en airco's (hnbr), diesel en benzine (viton?) heel blijven. Ik zie bij vele specificaties "minerale olie" en "vetten" staan maar kan nergens echt vinden of ze dus ook geschikt zijn...
  24. sanscorp

    Makkelijke manier harde kabelmantel terugplaatsen

    Kabelboom gerelateerde vraag: er af halen is simpel, maar hoe krijg je makkelijk / snel de harde kabelmantels weer om een kabelboom? Er zal ongetwijfeld gereedschap voor zijn, maar dat heb ik even niet bij de hand en ben er nu mee bezig :) Maandag moet alles weer in elkaar zitten. Gaat om deze...
  25. sanscorp

    Ondanks revisie weer nieuwe krasjes binnenpoot

    Het is nog niets ernstigs, maar valt wel op. Er zit nog geen echte kras in, niets voelbaars. Maar de hele voorpoten zijn gereviseerd, schoon (ook geassembleerd) en toch ontstaan er nieuwe spoortjes op het chroom. OEM glijbussen, keerringen en stofkappen, schone olie, alles gespoeld en ingevet...
Terug
Bovenaan Onderaan