Verschillende bedrading van xv535?

GertWeer

Rookie
16 jul 2008
3
0
ZHZ
Goedemiddag,
Ik heb van 2 virago`s xv 535 een goede gemaakt.
Tot dusver geen problemen, maar toen ik wilde starten deed de voorste cylinder niet mee. Maar voor ik ze demonteerde liepen beide motoren gewoon op 2 cylinders.
dus een nieuwe bougie gemonteerd en nog niks, geen vonk.
De achterste vonkt wel en daar looptie wel op, maar das niet de bedoeling.
Nu ben ik aan het zoeken naar het probleem van geen vonk.
Ik heb spanning op de bobines, alle bedrading en stekkers gecontroleerd, nergens een connectorstoring.
ook heb ik de andere onstekingunit geprobeerd en toen deed de tweede (achterste) bougie ook niets meer, terwijl dat ook een lopende motor was.
De originele is het kastje met een stekker met 6 en een stekker met 4 connectors, en het kastje dat ik er als test op zette is zo`n zelfde maar dan met een stekker met 6 connectors en een stekker met 3(!) connectors (das volgens mij een nieuwer model)
Ik kijk bij het motorblok wat ik niet gebruik en daar komen de 3 draden met stekker van de dynamo uit en een losse blauwe en een klein stekkertje met 2 draadjes (zwart en wit meen ik ff uit mn hoofd).
Kijk ik op de motor die ik opgebouwd heb, zit daar een grote zwarte stekker met 4 draden.
Nu heb ik alleen van het elektrische gedeelte de stuurschakelaars gebruikt en is de rest van de elektrische bedrading gewoon wat bij elkaar hoort.
Mijn vraag is nu: de noodstopknop (Run/stop), kan dat het probleem zijn dat ik nu met die schakelaar maar een bobine aan zet en de andere niet aanzet????
Ik las ergens dat iemand ook een soortgelijk probleem had dat de ene cylinder het wel en de andere het niet deed, en dat lag volgens hem aan die schakelaar.
Toen ik alle stekkers monteerde in de koplamp is me dat eigenlijk niet opgevallen dat er ergens een verschil zou zitten daar alle stekkers en stekkertjes gewoon pasten en de kleurcoderingen ook klopten.
Graag een reaktie want ik wil na een half jaar toch weer graag rijden, zeker met dit weer.
Oja, de motoren zijn van 1987.
Wie heeft de oplossing?

Met vriendelijke groet

Gert
 
Terug
Bovenaan Onderaan