Yamaha X-CITY 250

X-CITY

Rookie
1 jun 2008
11
4
Puttershoek
Afgelopen zaterdag een motorscooter besteld bij Motoport Rotterdam. Ik heb al diverse motoren gehad in het verleden, maar telkens als ik er een had, dan vond ik het eigenlijk alleen maar leuk, als ik met een groepje ging rijden. En om dat te organiseren was niet altijd gemakelijk. Daarbij komt dat het ''op een motor stappen'' (had een supermagna 750) altijd toch een hoop gedoe was. Toch raak ik als de zon gaat schijnen toch weer geprikkeld om eens lekker te gaan toeren. Dus soms motor huren. Zo ook dit jaar.
Totdat een hele leuke herinnering in me opkwam dat ik in Kreta eens een scooter had gehuurd, en daarop een hele week het eiland had rondgescheurd. Het gemak waarmee je erop stapt, had me echt tot een scooterfanaat kunnen maken.....totdat je weer in NL komt. Daar was een scooter not-done. Dat is inmiddels wel anders. Ik heb geen proefrit gemaakt op de X-city, maar vvindt deze scooter er goed uitzien, en is voor mij 1.86 lengte een prima zit. Eigenlijk was ik voor de majesty, of de silver wing gaan kijken, maar op beide motoren is het zadel zo breed, dat mijn zoon niet bij de pedalen kan, door de breedte van het zadel. De X-city zat voor mij perfect. Volgende week zaterdag 7 juni is het feest, en ga ik de scooter halen.
 
Gefeliciteerd met je aanschaf!
Plaats je tzt even een foto?
 
Laatst bewerkt:
Zien er erg mooi uit zo'n x city moet ik zeggen. Proficiat!
 
Goeie keus de x-city. Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe scooter om mijn ps150i te vervangen.
Samen met de x-max en de X7 is de x-city ook in de race.

Heb jij toevallig ook gereden op de x-max? Ik ben namelijk erg nieuwgierig wat het verschil is tussen de twee.
 
Het verschil is puur esthetisch want qua rijden is het amper een verschil. Als men al vindt dat er een groot verschil zit tussen de twee is dat omdat men meegaat in het verkoperspraatje en je ogen je geest misleiden. De X-max heeft kleinere wielen maar het zijn ondertussen al lang niet meer de kleinste wielen in scooterland zoals dat in het begin zo was.

Het grote verschil tussen City en Max is de bagageruimte.

Ik vind de Xcity ook iets leuker dan de xmax maar dat is maar een kwestie van smaak.
 
ik vond ze ook alletwee mooi, maar heb toch de X-max besteld om de eenvoudige reden dat zijn opbergruimte veel groter is!
alvast veel plezier ermee! ik ga de mijne volgende week dinsdag afhalen!
 
Het is in elk geval de zwarte geworden. Ik zal er zsm een paar foto's van maken. Op zowel de x-max als de x-city heb ik niet gereden. Ben wel even op een aprilia 500 (beverly) gaan rijden. De x-city250 zal wat minder power hebben, maar is ook lichter. Van de x-city is op het internet nog maar weinig te vinden.
 
Ik heb de scooter nu bijna 1 week in bezit, maar wat een genot! Ik wist niet dat scooterrijden zo leuk was. Vele bekijkse blikken voor de YAMAHA. Van hard en fel optrekken, met snel schakelen zoals op een motor geen sprake, maar een heerlijke roffel als je het gas opentrekt. Helm op en weg. Het standaard schermpje voldoet voor mij (1.85) uitstekend. Het zadel is groot en stevig. De wegligging is prima. Het is een scooter waarmee je ook de snelweg op kunt, maar liever niet. (saai). Binnenkort de foto's
 
DE FOTO's
full
 
Wel even die sticker van Motoport eraf halen, dat maakt 'm net even wat mooier ;)
Ik haat die stickers op het spatbord. Haal ze op al mijn motoren er direct af.
Als ze zo nodig reclame willen maken, betalen ze me maar geld of geven ze extra korting :P

Heb zaterdag op de Xcity gereden, ik had veel last van turbulentie, maar weet niet of het originele ruitje erop zat.
Moest wel lachen, bij de Yamaha Experience bij Arie Molenaar Motors kon ik direct met de volgende ploeg mee, niemand wilde blijkbaar op een scooter rijden. Ze moesten eens weten hoe lekker dat eigenlijk rijd.... had alleen liever wel of een lagere ruit of een hogere ruit om helemaal geen windruis te horen. Maarja.. een hoge ruit ziet er soms ook niet uit :P
 
Zo hé, die is móói in het zwart!
Heeft je zadel een rode piping [sticksels]? ben gek op dat soort mooie subtiele details.
 
Potverdrie, wat een heel erg mooie machine is deze X-City. Persoonlijk mooier dan de X-max.
Wegens korte pootjes en 1.68m vraag ik het iedereen, wat is de zadel hoogte vanaf de grond?
Volgende keer wel een stevige jas aan.... voor geval auto's je niet zien kan je er beter rekening mee houden ;)
 
Potverdrie, wat een heel erg mooie machine is deze X-City. Persoonlijk mooier dan de X-max.
Wegens korte pootjes en 1.68m vraag ik het iedereen, wat is de zadel hoogte vanaf de grond?
Volgende keer wel een stevige jas aan.... voor geval auto's je niet zien kan je er beter rekening mee houden ;)

Als je op een X-max kan zitten geraak je zeker met je voeten op de grond met de X-city. Het zadel van de X-city is smaller waarbij je dus makkelijker met je voeten op de grond kan.
 
Echt een mooi ding die xcity, maar voor mij zit je er teveel 'in', anders was het zeker de mijne geworden
 
Vandaag een proefritje gemaakt. op, jawel, een motorscooter :) Ik ben echt een leek op dit gebied maar hier komt het:

Een Yamaha X-City. Reed wel lekker alleen is het wel erg veel plastic en ik had het formaat van de Motorscooter wel iets kleiner ingeschat. In vergelijking met andere Motorscooters is deze trouwens redelijk klein.
Voor je gevoel zit je nogal voorop met weinig motor voor je. Lekker veel windbescherming door de ruit, wat er ook zorgt dat je nogal wat zijwind vang. Stukje snelweg was niet helemaal geweldig, ding vloog alle kanten op door de wind :+ dus snel die weg weer af.
Binnendoor ging het als een speer! hulde aan het 250cc motorblokje! zeker tussen 80-100 km/h is ie erg goed. De automatische aandrijving is echt fantastisch, dat zou op een 'gewone' motor gemaakt moeten worden! Na één keer afremmen ben je helemaal vergeten om je koppeling erbij te pakken, het werkt zo goed dat zelfs stapvoets, 10 km/h, zonder horten of stoten makkelijk rijd. Alleen bij het stoplicht een beetje 'stoer gasgeven' kan helaas niet omdat de automaat dan oppakt :+
Wat ik wel vreemd vond is de manier van rijden. Je ben geneigd om te sturen met je benen maar bij gebrek aan tank tussen je benen kan dat niet, dat rijdt nogal vreemd. Mischien went zoiets wel snel. Al met al een ervaring rijker! :)

Uiteraard een plaatje erbij!
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een proefritje gemaakt. op, jawel, een motorscooter :) Ik ben echt een leek op dit gebied maar hier komt het:

Een Yamaha X-City. Reed wel lekker alleen is het wel erg veel plastic en ik had het formaat van de Motorscooter wel iets kleiner ingeschat. In vergelijking met andere Motorscooters is deze trouwens redelijk klein.
Voor je gevoel zit je nogal voorop met weinig motor voor je. Lekker veel windbescherming door de ruit, wat er ook zorgt dat je nogal wat zijwind vang. Stukje snelweg was niet helemaal geweldig, ding vloog alle kanten op door de wind :+ dus snel die weg weer af.
Binnendoor ging het als een speer! hulde aan het 250cc motorblokje! zeker tussen 80-100 km/h is ie erg goed. De automatische aandrijving is echt fantastisch, dat zou op een 'gewone' motor gemaakt moeten worden! Na één keer afremmen ben je helemaal vergeten om je koppeling erbij te pakken, het werkt zo goed dat zelfs stapvoets, 10 km/h, zonder horten of stoten makkelijk rijd. Alleen bij het stoplicht een beetje 'stoer gasgeven' kan helaas niet omdat de automaat dan oppakt :+
Wat ik wel vreemd vond is de manier van rijden. Je ben geneigd om te sturen met je benen maar bij gebrek aan tank tussen je benen kan dat niet, dat rijdt nogal vreemd. Mischien went zoiets wel snel. Al met al een ervaring rijker! :)

Uiteraard een plaatje erbij!
[afbeelding]
De zit is net ff wat anders als de X-max. Komt denk ik door de grote wielen. Daardoor is hij wel wat comfortabeler als de X-max, maar de X-max weer sportiever. Tijdens ons toertje de 27e moet je maar een stukkie op die van mij rijden om te vergelijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan