open pijpen honda shadow vt750C2

sleeër

MF veteraan
16 jan 2008
6.892
1
Hey,

ik denk dat hier toch meer mensen komen dan in het gevraagd en gezocht gedeelte, dus:

Gezocht: Open uitlaten voor mn Honda Shadow VT750C2 uit '99.
Ik ben zelf fan van highway Hawk double wall exhausts, maar alternatieven zijn welkom. Ik vind die schoorsteen wat ze uitlaat noemen geen gezicht. Het geluid is ook maar tam, je hoort de nokkenas ketting er nog bovenuit komen (en die ketting is in orde =). Graag tegen een zacht prijsje, wil aan de budget kant blijven.

Kreeg overigens een aanbod op Silvertail K02 pijpen. Nooit van gehoord en heb enige informatie kunnen vinden. Iemand hier ervaring mee? Ze zouden legaal zijn, dus zal wel niet echt zwaar klinken? Zijn die met afneembare Demping/dB killers?
 
ik heb er geen ervaring mee, wel goede verhalen over gehoord. Ze schijnen aan de tamme kant te zijn, maar dat heb je bijna altijd met legale uitlaten. De vormgeving vind ik geslaagd, al heb ik ze nog nooit IRL gezien. Wat moet dat nou kosten?
 
Die silvertail kon ik via krijgen dus voor een zacht prijsje. Ik heb er inmiddels van afgezien. Ga toch liever voor open pijpen.

Savage, je hebt overigens een PB'tje terug.
 
Zo, zoektoch (hopelijk) voorbij. Cobra lo-boy shotguns besteld uit Amerika. Nu maar hopen dat ik geen rare toeslagen krijg en alles nejes aankomt.
 
Gisteren binnen ! 25 juni besteld, dus twee dagen later dan mijn post. Er kwam iets tussen.
Geheel netjes volgens het boekje gegaan. Ziet er overigens netjes uit. Inlaat gedeeltjes komen met hitteschilden wat ik niet wist. De pijpen zelf hebben dempers, die je er met een schroefje uit kan halen. Volgens mij is het de naam demper niet waard overigens. Zover ik kan zien zit alle montage materialen; schroeven, clamps, beugels etc aanwezig. Handleiding is niet zo best beschreven, vooral de tekeningen laten nog wat fantasie nodig hebben, maar ik kom er wel uit.
Morgen eerst de inlaat van binnen volspuiten met hittebestendige verf. Een beetje blue'ing proberen te voorkomen. Dan rustig monteren. Vervolgens de dynokit monteren, k&n luchtfilter doen, afstellen en rocken!
 
Tip van het shadow forum. Hittebestendige verf, is zoals het zegt, verf die bestand is tegen 530 graden. De inlaat, dus het bochten gedeelte goed volspuiten aan de binnenkant. Dit om eventuele blauw,bruin en zwarte vlekken op de pijpen aan de bochten te voorkomen/verminderen.
 
thanx voor de tip man... heb zelf ook cobra pijpen in de bestelling na jouw verhaal ;)

nog wel een vraagje, je filter van k&n openlucht? of in originele behuizing..

ik ben zelf namelijk op zoek naar openlucht, ivm ruimte die ik niet meer heb(zelf bouwen komt ooit anders uit dan verwacht haha)

Groeten
 
voor open lucht filter zul je, naar wat ik heb gelezen, grotere sproeiers moeten hebben voor je carbeurateur dan wordt meegeleverd aan standaard dynojet kitjes. Twee dingen: ten eerste alle kitjes voor de carburateur (naalden en sproeiers etc) zijn op enkele na van dynojet company. Ten tweede, ze zijn bedoeld voor een zogenaamde stage 1 mod. Dwz, andere uitlaat (open, half open of gedempt), andere sproeiers en naalden, een hoog doorlaat luchtfilter wat je originele luchtfilter vervangt in de originele behuizing. Ga je het laatste veranderen, in jouw geval dus, kom je in een stage 2 (licht gemodificeerde behhuizing) en stage 3 mod (zwaar gemodicficeerde behuizing, denk aan een hypercharger of een 360 graden luchtfilter). Ik denk dat jij wel in de laatste categorie komt, het gevolg is dan dat je grotere sproeiers zal nodig hebben voor je grote luchttoevoer.

Ik ga voorlopig een k&n luchtfilter doen in de originele behuizing. Heb geen grotere sproeiers weten te krijgen op het moment, dus ik durf eventuele veranderingen in mn luchtfiulter behuizing niet aan. Ik was het wel van plan overigens.

Welke pijpen heb je besteld? Ik wil niet zo graag met prijzen op een forum gooien, maar ik kan zeggen dat ik minder dan de helft kwijt ben dan wat ik zou moeten betalen als ik ze gewoon bij de dealer met je gebruikelijke korting zou krijgen!

p.s. als het niet erg zinvolle post lijkt, ik heb best veel op op het moment.
 
Terug
Bovenaan Onderaan