Dresda Honda 750

Zit niet zo in de special paint wereld. De spuiter waar ik het altijd naar toe bracht rekent bij wijze van spreken in appels en eieren.....Ik heb de prijzen bekeken en ze vallen me eerlijk gezegd nogal mee.....relatief gezien. Ik had het duurder verwacht bedoel ik. Maar blijft wel serieus geld........
 
voor het spuiten van de grove metalflake ( glitters ) het je een speciale verspuit nodig
die de verf in de verfbeker blijf omroeren . anders zakken de flakes naar beneden
en niet iedere spuiter wil deze investering doen .
bij Ducati een en twee cilinder zaten de metalflakes in de gelcoat . er kwam geen spuiter
aan te pas

Eldert
 
Laatst bewerkt:
Laatste paar dagen niet veel aan de Dresda gedaan, meer het werkhok omgetoverd naar een wat meer representatief geheel. En de beide fietsen bij elkaar in één ruimte gezet......gaat nog steeds goed, ze hebben nog geen ruzie gehad
full
 
en het XSje...met een lekke nokkenaskeerring :( niet netjes gemonteerd dus....winterwerk, heb nu geen zin om de boel (weer) uit elkaar te trekken
full
 
Nu eerst even een weekje weg naar de belgische ardennen :W En ondertussen kijken in Limburg naar en nieuwe auto, heb een andere baan gevonden *D , betekende wel dat de bedrijfswagen ingeleverd moest worden. Nu op zoek naar een ander koekblik, hebben het oog laten vallen op een voertuig dat hier ook nog wel zou passen denk ik
full
 
Reliant is niet doorgegaan, Meneer de verkoper had hem al doorverkocht ondanks dat ik om een reservering gevraagd (en gekregen) had....asshole. Verder wel lekker in de Ardennen vakantie gevierd, dat dan nog weer wel *D
 
Laatst bewerkt:
Reliant is niet doorgegaan, Meneer de verkoper had hem al doorverkocht ondanks dat ik om een reservering gevraagd (en gekregen) had....asshole. Verder wel lekker in de Ardennen vakantie gevierd, dat dan nog weer wel *D

jammer dat soort mensen.... ;)
 
Langzaam maar zeker zit er vooruitgang in. De achtervork heb ik nog steeds niet binnen. Diegene die wat dingen voor me zou maken heeft wat "domestic problems" maar heeft beloofd eerdaags de achterbrug te brengen...komt wel goed , maar kan er met goed fatsoen ook geen druk op zetten om wat voortgang te maken natuurlijk. De tophalf is binnen, conus komt deze week, de juiste uitlaat heb ik ook gevonden, komt morgen binnen als het goed is. verder is het even wachten op de achterbrug, dan kan het naar de coater waarna ik weer verder...even gedwongen een adempauze dusssss
 
Laatst bewerkt:
Langzaam maar zeker zit er vooruitgang in. De achtervork heb ik nog steeds niet binnen. Diegene die wat dingen voor me zou maken heeft wat "domestic problems" maar heeft beloofd eerdaags de achterbrug te brengen...komt wel goed , maar kan er met goed fatsoen ook geen druk op zetten om wat voortgang te maken natuurlijk. De tophalf is binnen, conus komt deze week, de juiste uitlaat heb ik ook gevonden, komt morgen binnen als het goed is. verder is het even wachten op de achterbrug, dan kan het naar de coater waarna ik weer verder...even gedwongen een adempauze dusssss
Jammer dat je afhankelijk bent van anderen om je project af te kunnen maken :?

Maar des te meer lol heb je als het spulletje straks compleet is ;)

Wordt vervolgd zullen we maar zeggen :)
 
Op zich is het geen probleem hoor, diegene die het zou maken is en vriend van me en gezien zijn situatie kan ik me goed voorstellen dat hij zijn kop er nu niet echt naar heeft staan. Uitlaat is vandaag wel binnengekomen en is "redelijk" wel het goede model maar met werk zal ik maar zeggen. De gaten zitten gelukkig aan de onderkant dus niet in het zicht. Met het lasapparaat heb ik het nog fatsoenlijk kunnen redden maar verchromen zit er niet meer in helaas. Nah ja, destijds was de keuze gelukkig ook chroom of zwart dus wordt het zwart, net zo makkelijk
 
Vorige week de Avon tophalfs/tophalven (?) binnen gekregen, ruitjes d´r netjes bij alles prima. Conussen zweven waarschijnlijk ergens tussen Amerika en Odoornerveen maar komen volgende week ook binnen...allemaal goed. behalve dat de kuipsteunen nu niet meer klopten natuurlijk. Weer een dag of wat meten, passen en lassen en warempel, toch gelukt! De tellers werkten even minder mee door de kleinere afmeting aan de binnenkant van de kuip dus die zitten nu gefixeerd op de kuipsteun. Het is allemaal millimeterwerk maar ben dr behoorlijk tevreden over...al valt er altijd wat te zeuren natuurlijk. Ik had mischien de kuip iets lager gehad maar ja, aan de andere kant. Als ik hem lager gezet had, had ik hem mischien wel weer hoger gehad willen hebben.....ben een mierenneuker muggezifter wat zulke dingen betreft. En buiten dat, lager kon niet doordat de tellers dan tegen het ruitje zouden komen, soms is het allemaal een beetje schipperen dus
full
 
Laatst bewerkt:
En dan nog een vraagje, is er iemand die weet of de 750 voorvorken korter zijn dan de 550 (die ik nu heb)?. En is er iemand die een deukvrije bochtenset van een F1 of F2 heeft liggen? Had een setje gekocht op MP "in nette staat"..... nu is netjes een relatief begrip maar deze waren dus aan alle kanten gedeukt, de goede demper zat er wel bij gelukkig, dat nog wel
 
Ziet er goed uit! Ik ben er inmiddels ook weer achter hoe dat bedrijf heette dat ik eerder vermeldde, zag toevallig vandaag een advertentie in de Motor Revue: GL Paints uit Oud Beijerland.
 
Ziet er goed uit, Ron. Gaat best een mooi fietsje worden. :Y En t kuipje zit niet echt hoog.
Voor mij hoef je dat niet meer te veranderen. O-)

:W
 
Ziet er goed uit! Ik ben er inmiddels ook weer achter hoe dat bedrijf heette dat ik eerder vermeldde, zag toevallig vandaag een advertentie in de Motor Revue: GL Paints uit Oud Beijerland.

Alsnog bedankt voor de tip. Maar zoals het er nu bijstaat (kan nog "tig" keer veranderen mijzelf kennende) wordt het paars metallic met English white accenten. het deel wat achter de conus zit wordt wit en dan nog wat andere witte dingetjes....Laatst heb ik hierover met een vriend en 2 warsteiners rustig over zitten debateren in de schuur en we kwamen beiden tot de conclusie dat dat eigenlijk best wel seventies was. Hij rijdt tornado en 70er jaren guzzi dus behoorlijk seventies ingesteld...komt in orde dus.
 
Alsnog bedankt voor de tip. Maar zoals het er nu bijstaat (kan nog "tig" keer veranderen mijzelf kennende) wordt het paars metallic met English white accenten. het deel wat achter de conus zit wordt wit en dan nog wat andere witte dingetjes....Laatst heb ik hierover met een vriend en 2 warsteiners rustig over zitten debateren in de schuur en we kwamen beiden tot de conclusie dat dat eigenlijk best wel seventies was. Hij rijdt tornado en 70er jaren guzzi dus behoorlijk seventies ingesteld...komt in orde dus.


Paars met wit? Waar heb ik dat eerder gezien O-) ;) 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan