Rijden met open ketting

Trash

Die hard MF'er
14 apr 2008
619
0
Helmond
Ik rij nu al een tijd met een open ketting, ziet er heel leuk uit natuurlijk, maar elk voordeel heeft ook een nadeel, het rondvliegend vet. Zowel op de motor als jas, als spijkerbroek en shirt zitten altijd onder. Nu ben ik van plan om hier iets op te maken zodat het vet niet meer overal heen vliegt. Ik wil dit natuurlijk zo min mogelijk laten opvallen en zo klein mogelijk hebben(word zowiezo mat zwart gespoten om het minder op te laten vallen). Ik zal hier morgen of zoiets wat foto's plaatsen hoe het er bij mijn motor uit ziet zodat jullie mee kunnen denken over wat ik kan maken.

Maar mijn vraag is aangezien ik hier niet de enige ben die de motor gechopt heeft, of een zelfbouw heeft, wat voor oplossing hebben jullie(als je die wilt delen) gevonden. Een grote kettingkast is zeker geen optie ik wil alleen het stuk bij het tandwiel en iets daarna(waar het vet gaat vliegen) pakken.
 
kan alleen meedenken, spreek niet uit ervaring

kijk hier, net op dat kleine stukje achter uiteinde trumpets zie je een schermpje
10967843vz6.jpg


nou heb ik bergen pics gezien, maar toch veel naakte kettingen, valt niet mee voorbeeldjes te vinden :P
 
Laatst bewerkt:
Ik rij nu al een tijd met een open ketting, ziet er heel leuk uit natuurlijk, maar elk voordeel heeft ook een nadeel, het rondvliegend vet. Zowel op de motor als jas, als spijkerbroek en shirt zitten altijd onder. Nu ben ik van plan om hier iets op te maken zodat het vet niet meer overal heen vliegt. Ik wil dit natuurlijk zo min mogelijk laten opvallen en zo klein mogelijk hebben(word zowiezo mat zwart gespoten om het minder op te laten vallen). Ik zal hier morgen of zoiets wat foto's plaatsen hoe het er bij mijn motor uit ziet zodat jullie mee kunnen denken over wat ik kan maken.

Maar mijn vraag is aangezien ik hier niet de enige ben die de motor gechopt heeft, of een zelfbouw heeft, wat voor oplossing hebben jullie(als je die wilt delen) gevonden. Een grote kettingkast is zeker geen optie ik wil alleen het stuk bij het tandwiel en iets daarna(waar het vet gaat vliegen) pakken.

:? Geen pak aan :?
 
Een driedelig pak spike, nee bedankt daar doe ik niet aan.

Oww je bent aan het zeiken over een beschermend pakkie. Nou ik heb een dikke leren jas aan waar mijn shirt onder uit komt, en een spijkerbroek de geen bescherming bied en laarzen met stalen neuzen. Dat is hoe ik door het dagelijkse leven ga en ook hoe ik al 15 jaar op mijn motors rij. bijna net zo gevaarlijk als je motor op de top gaan rijden, Zie je Motorstek.
Maar aangezien ik een hekel heb aan discussie's met motorrijders onderling over de ene motorrijder die vind dat de andere motorrijder niet het juiste doet in zijn ogen kunnen we het het beste gewoon laten bij het onderwerp van dit topic. Had ik adviezen richting mijn kleding willen hebben was ik wel ergens anders de discussie begonnen.

@ Murph.
Ik heb er idd ook aan gedacht om de kettingkast weer een gedeelte terug te plaatsen. Maar bij jouw motor staat dit goed, die is fors en kan dit echt hebben. Bij mij zal het teveel opvallen denk ik. Ik kan wel zoiets maken als wat Piepdeuse laat zien. Valt bijna niet op en is denk ik voldoende voor het vet.

Ik zal ff wat foto's oploaden zodat alles wat duidelijker word.
 
Hier het geheel. Zoals je ziet is er nog een orginene bevestiging(links) aanwezig op de achterbrug.

v.jpg


Omdat het spadbord zo smal mogelijk is gehouden houd deze ok niet tegen. Zoals je ziet komt hij juist tussen de ruimte omhoog. Nu kan ik dit eventueel ook dicht maken, maar ik denk dat dit zonde is.

vv.jpg


Ander overzicht
v2.jpg


De werkruimte
v1.jpg


En dichterbij:
v3.jpg


Ik denk dat de oplosing die Piepdeuse laat zien een goede is, maar als iemand nog suggestie's heeft hoor ik ze graag. Hoe meer koppen hoe meer ideeen.
 
kzou gewoon een klein metalen randje over je ketting monteren, zo dun mogelijk, en ook alleen aan de bovenkant, en net iets om je tandwiel heen. Dat valt het minst op en verstoort de lijn niet.


Verder zou ik gewoon in je spijkerbroek blijven rijden :P
 
Ik heb op mn standaard shadow een kleine ketting kast. Eigenlijk meer een metalen strip boven de ketting. Kan zo geen foto vinden maar google levert ook twee andere voorbeelden:

ChainGuardMounted.JPG


44663.JPG
 
Zoiets als de laatse vind ik wel een goede oplossing! Wel wat smaller uigevoerd natuurlijk. We zullen van de week eens langs de oud ijzer boer gaan.
 
ik zit de laatste tijd al te denken om de slijptol in mn achterspatbord te zetten. Ik vind toch dat ik iets te groot achter spatbord heb, wat het een beetje een oude lullen look geeft. Die laatste foto wat ik hier poste geeft meteen een goed idee hoe ik een functionele side mount kan maken van mn kenteken !
 
wel strak idee, maar zit je plate dan niet te dicht bij je achterwiel, volgens mij m0et ie er eigenlijk ;) verder vanaf staan
 
Ik heb bijna nooit last van rondvliegend vet. Smeer je de ketting wel ná het rijden, dus met warme ketting? Zelfs m'n achtervelg is brandschoon na het smeren...
 
@ Piepdeus, ik heb nog steeds een rug vol met vet :]
Heb nu speciale vet gekocht die goed moet blijven kleven, had wel wat geprobeerd, maar was er niet tevreden over(lelijk afgewerkt). (heb er het materiaal niet voor om het mooi gebogen te krijgen, en mijn kameraad die het wel heeft is op vakantie -O- )

@ Cosmic, ik smeer idd de ketting als hij koud is, weer wat geleerd dus. Ik ga het eens proberen en kom er nog op terug
 
Laatst bewerkt:
warm smeren is vooral voor de ketting goed,
het vet loopt dan beter tussen de rollen e.d.

bij mij loopt het zweet tussen de rollen ce moment ...

had nooit gedacht aan manier van ketting smeren.. lijkt me nogal wiedes dat je achteraf smeert

nou ja ;)
 
Ik heb bijna nooit last van rondvliegend vet. Smeer je de ketting wel ná het rijden, dus met warme ketting? Zelfs m'n achtervelg is brandschoon na het smeren...
Ikd enk dat het werkt Cosmic. Ik heb van de week heel de ketting zuiver gemaakt met petroleum en daarna warm gesmeerd. Gisteren heb ik geen nieuw vet op mijn jas/motor/broek kunnen vinden.
Bedankt voor de tip :}
 
Ikd enk dat het werkt Cosmic. Ik heb van de week heel de ketting zuiver gemaakt met petroleum en daarna warm gesmeerd. Gisteren heb ik geen nieuw vet op mijn jas/motor/broek kunnen vinden.
Bedankt voor de tip :}

Beetje late reactie van mij, maar geen dank *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan