Eindelijk een eigen plek voor de GPz (1100) fans !

betreft het spuiten, heb ik er zeer veel intresse in oja klein vraagje, waar liet jij je GPZ onderhouden, bij een kawa dealer of ergens anders

Ik liet mijn GPZ altijd onderhouden bij Motor Centrum Eindhoven (niet motorhuis Eindhoven!) omdat ik Luuk al kende van voordat hij deze zaak had.
Ik bracht mijn bike dan bij hem thuis in Lage Mierde (dicht bij Reusel) en hij nam mijn bike dan mee naar Eindhoven. De volgende dag kon ik mijn bike weer bij hem thuis ophalen :} Perfekt!!
Breng hem niet naar de Kawa-dealer in Tilburg '( hier onderhouden ze alleen kawa's die bij hun gekocht zijn! Goede service, he ........????? :?

Ik zal je binnenkort ff mailen met de gegevens over het spuitwerk.

CU
 
Hallo, ik heb ook een GPZ1100,
maar wat problemen met mijn spiegels,
na een tijdje rijden staan ze op een andere plaats.

Ik zie geen schroefjes, moertjes, boutjes om een en ander vast te zetten.

Heeft iemand misschien een idee?


Gr

Robin
 
De spiegels kan je stellen/vastzetten met de schroef onder de spiegel. even hoofd bukken en onder je spiegel kijken. Wanneer je geen gereedschap hebt waar mee je de diepliggende moer kan bereiken spiegelhouder even los maken van kuip.

Inmiddels staat de teller op 66.000 km en ben deze winter weer lekker door de pekel ermee gegaan. Ik ben geen enkel noemenswaardig probleem tegengekomen. Er gaat gewoon niets stuk, saai.

Hoe gaat het met de andere km vreters?
 
ik heb zelf een veel oudere Gpz, namelijk eentje van 82. met ook wel de japanse naam: Z1100 :9

even een fototje met specificatie lijst :9

full


zx7r voorvork
zx7r voorwiel met orginele schijven en 6 zuiger tangen.
mikuni rs 36mm flaslide's.
wiseco 1200 bigbore.
highway hawk oid riser's met lsl stuurtje.
hella verstralers.
gericke tellertje (digi)
zxr750 achterbrug.
zxr750 wiel met orginele rem en schijf.
kawa (voor en achter) rem en kopp. pompen
kawa zephyr veren.
soes gsxr750 k3 kont.
home made subframe voor het kontje. (frame daarna 2 comp laten spuiten).
home made vloeistof potjes (koppeling moet nog).
home made link pipes en dempers. (moet ik nog aflassen)
home made stepjes pendalen en "schetsplaten".

de lijste word alleen maar langer!

Gr. steven :9
 
Laatst bewerkt:
Hallo Steven,
Een hele fraaien machine, vooral de hella verstralers vind ik een orgineel idee van je.
Helemaal leuk dat je machine 9 jaar ouder is dan je eigen leeftijd, als je geboortejaar inderdaad 1991 is. Moet je ook nog een tijd wachten voor je op de openbare weg ermee op kan.
 
Hallo Gpz-amigo's!
Zelf rijd ik nu bijna 2 jaar rond op een gpz na mijn eerste motor (ZZR600) toto te hebben gereden.
Toen ik hem kocht was hij nog compleet met alle kuipen en was hij natuurlijk rood met de bekende blauw-grijze stickers op de tank en de zijschildjes. Persoonlijk heb ik de topkuip nooit echt mooi gevonden (zeg maar gerust spuuglelijk :X ), vandaar het besluit om deze er maar af te schroeven en er zo'n dubbele koplamp en nieuwe pinkers voor in de plaats te zetten. Helaas voor mijn motor heb ik bij mijn huis niet de mogelijkheid hem binnen te stallen en zodoende heeft hij een jaar lang (incl. winter) buiten gestaan wat zowel de lak als het blok niet ten goede is gekomen. Vandaar mijn besluit om hem een ander kleurtje te geven en nu is hij dus geel met blauwe velgjes. Verder ben ik nog van plan de handvaten onder de kroonplaat te zetten ipv erboven en de km- en toerenteller te vervangen voor wat minder lomp ogende examplaren. Ohja, en het blok kan ook nog wel een likje verf gebruiken.
Dit is hem zoals hij er nu bijstaat:
full
 
he hallo ben ik weer heb een vraagje, mijn blok klinkt vanaf 5000 - 5500 rpm heel rauw, soms loopt ie weer lekker maar vaak is er een flinke resonantie uit het blok ( althans zo lijkt het ) is niet echt lekker rijden

als ik naar mijn motorblok luister en vergelijk met bv die van me maat dan heb ik een tractor '( , of klinken deze blokken altijd rauw )

greetz ferdi, oja weet niet of ik het wil weten maar een revisiebeurt wat zal dat ongeveer kosten????????????????? :o
 
Revisie zal wel niet nodig zijn.

Is de typische viercylinder trilling.Veel 4cyl in lijn zitten ergens tussen de 4 en 6000 touren met hoog frequente trillingen.
Is wel wat te verhelpen door de balans opnieuw af te stellen.
En door bv een dynojetsetje te monteren en kleppen te stellen. Dat laatste is erg belangrijk bij dit type motor.
 
Is er iemand toevallig nog op zoek naar een GPZ 1100?
Ik weet er nl. een te koop in Belgie: een zwarte met ABS en nog geen 30 dkm op zijn teller!
Prijs: €2500. Oh ja, en er zat ook nog een kofferset bij... *O*
(Ik heb kontakt gehad met de zoon van de eigenaar en zijn pa deed hem weg omdat ma moeite had met achterop zitten nu ze ouder word).
Ik had er zelf interesse in maar ik had diezelfde dag net een andere motor aangeschaft (ook in Belgie).
Het invoeren van die GPZ is peanuts omdat alles nog origineel is en de kosten voor het invoeren van zo'n motor zijn in totaal ong. € 300,- (200 Bpm en 100 keuringskosten).
Kijk op de site van tweedehands.be en zoekopdracht gp 1100.
Voor verdere vragen kan je mij ook mailen ofzo.
:Y
 
hallo met jan holl

ik heb sinds kort een gpz1100 uit 1997
een perfecte sport toer fiets
oerdegelijk en veel vermogen, ik ben zeer teverden over de motor.
full
 
Bekendmaking:

Vrijdag 25mei t/m Maandag 28 mei

Het 2e internationale GPZ1100 Treffen.
Speciaal voor bezitters van de GPZ1100 (het nieuwe model 95- )


Waar: Maastricht

Wil je meer info of ook aanwezig zijn stuur dan even een bericht.

23 inschrijvingen tot nu toe.

Zaterdag en zondag tourtocht door Benelux en Duitsland.

Aangezien het aantal deelnemers uit Nederland nog niet zo groot is nodig ik jullie van harte uit.
 
Laatst bewerkt:
na ruim een jaar weer een reactie op dit topic.
Ik overweeg een GPZ 1100 aan te schaffen, maar dan moet eerst mijn huidige motor verkocht zijn.
Ik heb een gsx 1100 f suzuki gehad en die verbruikte nogal olie.

Wat zijn de ervaringen hiermee bij een GPZ 1100???
 
Ben ook in het bezit van een gpz 1100. In het begin vond ik hem nogal zwaar sturen in de bochten. Is dit herkenbaar bij jullie of neem ik mijn bochten te traag? :)
 
Ben ook in het bezit van een gpz 1100. In het begin vond ik hem nogal zwaar sturen in de bochten. Is dit herkenbaar bij jullie of neem ik mijn bochten te traag? :)

Controleer eerst of je bandenspanning goed is; door te slappe banden stuurt een motor veel zwaarder. Niet op het oog controleren maar de spanning echt meten. :Y
Een GPZ1100 is wel een zware motor waardoor je de neiging hebt om (te) rustig door de bochten te gaan, maar als je de motor eenmaal gewend bent, dan stuurt hij toch wel licht. Dus gewoon even wennen dan gaat het daarna vanzelf beter.

En Eric99; ik heb zelf helemaal geen last gehad van olieverbruik op mijn GPZ en ik heb er ook weinig klachten over gehoord in verschillende fora. :]
 
Hoi, ik ben nieuw hier maar al een paar jaar in het bezit van een rooie gpz1100 van 1996, ik zit er aan te denken om een sbk- stuur +kitje aan te schaffen, wie heeft hiervan een mooi plaatje van een gpz met zo'n stuur en andere tips hierover ook welkom
 
Ik ben bezig mijn donorfiets weer te laten rijden
full

Maar ik heb eens gelezen dat de nokkenassen anders dan een z1000 (waar ik het sleutelboek van heb) afgesteld moeten worden. Is Dat zo :?
 
Hallo, ik rijd momenteel met een GPZ500s ,maar overweeg de overstap naar een GPZ 1100.
'k heb er één gezien bij de dealer : bouwjaar 1997 ,43000 op de teller, vrgprijs 2650 euro. Is in zichtbaar uitstekende staat (lees ziet eruit als nieuw : remschijven ,uitlaat algemene staat van de kuip ,lakwerk enz...).
Mijn GPZtje is van '88 en heeft zeer veel onderhoud nodig,maar start goed en rijdt eigenlijk best nog goed.
Te vervangen : remschijf , kettingset ,achterband .Achterrem dient te worden nagezien.
Kleppen stellen en mogelijk voorvering nakijken.

Nu twijfel ik of ik de GPZ500 nog wil onderhouden of anders verkopen en de overstap maken naar een GPZ 1100. Lijkt mij een fantastische motor.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik rijd momenteel met een GPZ500s ,maar overweeg de overstap naar een GPZ 1100.
'k heb er één gezien bij de dealer : bouwjaar 1997 ,43000 op de teller, vrgprijs 2650 euro. Is in zichtbaar uitstekende staat (lees ziet eruit als nieuw : remschijven ,uitlaat algemene staat van de kuip ,lakwerk enz...).
Mijn GPZtje is van '88 en heeft zeer veel onderhoud nodig,maar start goed en rijdt eigenlijk best nog goed.
Te vervangen : remschijf , kettingset ,achterband .Achterrem dient te worden nagezien.
Kleppen stellen en mogelijk voorvering nakijken.

Nu twijfel ik of ik de GPZ500 nog wil onderhouden of anders verkopen en de overstap maken naar een GPZ 1100. Lijkt mij een fantastische motor.
Gewoon overstappen naar de GPZ 1100, is een fijne sporttoermotor waar je zeker geen spijt van krijgt
 
En ik heb mijn eerste fietsje...zijnde een GPZ500. Mag ik dan voor de helft meedoen? =)

"Overstappen naar een 1100..."

Dat zeggen de echte die-hard Kawa-fans of vinden jullie allemaal dat die GPZ gewoon lekker rijdt. Ik heb nie echt een voorkeur nog voor motoren namelijk, vind die van mij wel OK. Maar zoek een leuke motor voor de langere afstanden. GPZ'tje 1100 doen dan?
 
Laatst bewerkt:
Hallo, sedert mei rijd ik ook met een rode GPZ 1100 van 96, na een GPZ 500S en een Aprilia Futura 1000.
Ik moet zeggen, uitermate tevreden van mijn machine!!

Alleen deze vraag, bestaat het GPZ treffen in Maastricht nog? Wordt dit nog georganiseerd?
 
Hallo, ik weet niet of dat treffen nog wordt georganiseerd, wat ik wel weet dat er erg weinig leven in dit topic zit!!! Veel plezier met je rooie GPZ (heb zelf ook een 96er rooie GPZ) :]
 
Hallo, ik weet niet of dat treffen nog wordt georganiseerd, wat ik wel weet dat er erg weinig leven in dit topic zit!!! Veel plezier met je rooie GPZ (heb zelf ook een 96er rooie GPZ) :]

Het 6e Internationale GPZ treffen wordt in Oirschot georganiseerd dit jaar (2011).
Dat wordt gehouden van Donderdag 23 t/m zondag 26 juni. ( de gasten komen uit Duitsland, Oostenrijk, Denemarken en Nederland.

Vrijdag wordt er een route gereden van 195 km over de dijken richitng Heusden/Grave en zaterdag een rit van 250 km richitng Kinderdijk (het blijft tenslotte een internationaal treffen en de gasten willen wat kultuur.) De ritten worden begeleid door een groep verkeersregelaars en 's avonds is het een gezellig samen zijn en motorpraat.

Voor interesse en eventuele info kun je me mailen

Groet Rob 'spitsmuis' Tooten.

r.tooten@gmail.com of meld je aan in het forum www.gpz1100-forum.de

Een T-shirt van het gebeuren is ook ontworpen en ziet er zo uit. en kost 15 euro.

Foto-4ONYWMXI.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan