Jaaa... hij is er :D

Bobyrix

MF'er
5 mei 2008
40
0
Moddergat
Ik heb gister mn "nieuwe" motor opgehaald.

een Yamaha XV Virago van 1984.

was wel wat apart, startmotor kapte ermee (draaide wel rond maar haakte niet in), dus bij elke tankbeurt aanduwen. maar dat terzijde.
ik vind m prachtig rijden. hij was erg soepel, viel me op dat ie gewoon heerlijk door de bochten wil in tegenstelling tot mn vulcan.
ik zal nog wel wat herstelwerk moeten doen, de tellerverlichting valt steeds uit, en veel aluminium delen glanzen niet meer, de blanke lak daarvan bladdert eraf en dus begint t te oxideren. carterdeksels bijvoorbeeld. die ga ik stralen.
ook is helaas de uitlaat niet al te mooi meer. allemaal oppervlakteroest. ik denk eraan om m in de hittebestendige zwarte of grijze verf te zetten.
t viel me ook op, dat t zadel nogal lager zat in vergelijking met mn vulcan. zitpositie is dus niet helemaal ideaal. ik wil mn voetstepjes naar voren hebben, ik zit te denken aan forward controls (ik kan zelf best wel wat, ben truckmonteur van beroep) om mn voeten nar voren te krijgen. ik zoek dus ook voorbeelden van forward controls op een XV1000. het stuur voelt me eigenlijk te veel aan als een trapfietsstuur. hier wil ik dus ook iets anders. (ook wat hoger, maar geen hoge apehanger) wat weet ik ook nog niet, zoek dus ook inspiratie.
en dan zit ik er nog over te wtwijfelen om op langere termijn een andere hoek/langere voorvork er op te zetten. maar daar heb ik nog geen voorbeelden van kunen vinden en ik weet ook niet in hoeverre het bochtenverk dan acceptabel blijft.

iig, genoeg getiept, hier zijn de fotos van t monster:

IMAG0153.jpg


IMAG0152.jpg


IMAG0155.jpg


IMAG0151.jpg





en hier dan, ikzelf, al kijk ik wel kwaad (doe ik om een of andere reden altijd op foto's)
en NEE, in die kledij rij ik niet (ff kritiek op motorkleding voorkomen :+ )

IMAG0154.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog even over die startmotor trouwens, dat heb ik kunnen fixen.
ik dach eerst van ach das de alom bekende startkoppeling.
nee dus. ik heb t kapje op de kop van de startmotor af gehaald. (zonder startmotor te demonteren, zit gewoon vast met 3 imbus boutjes, kun je zo bij)
hier achter zit de hevel, waarmee het startrelais, het starttandwiel aantrekt. hier zat een boutje los, waardoor de hevel vel werd aangetrokken, maar die trok dus t tandwiel niet meer aan. dus hij haakt niet meer in, en draait loos rond. boutje vastgedraait, en start weer als een tierelier.

is dit misschien ook iets om voor andere mensen erst ff te controleren, voordat men de startkoppeling vervangt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan