Dresda Honda 750

Vandaag mijn swingarmas en achterwielas weggebracht om te laten kopiëeren/verlengen. Deze man was dus ook duidelijk liefhebber. Verschillende Nortons uit de jaren 30 t/m 60 in al dan niet verspreide toestand, een triumph uit 1919! volledig in briktoestand, husky crosser uit de jaren 70, verschillende bsa´s...ik geloof van de 20 motoren slechts 3 of 4 rijdend maar wel een heerlijke snuffelschuur....4 of 5 featherbedframes, triumph/bsa conische naven liggen her en der verspreid ceriani voorvorken hangen ergens aan een balk te wachten op betere tijden, blokken in alle soorten en maten.....zucht,,,maakt me enorm hebberig maar zoals zo vaak helaas ook de instelling:"ooit ga ik het nodig hebben want ik wil dit nog eens restaureren, dat nog een keer opbouwen etc etc". De goede man mag dus minstens 175 jaar worden, wel een handig adres voor het geval ik "echt" iets nodig heb en ik duidelijk kan maken dat het onder mijn motor hoort te zitten.....nah ja, ik droom rustig verder. Verder 4 nieuw verchroomde uitlaatkransen binnengekregen voor een k1/6 type uitlaat, bedoeld voor de DRESDA maar kan er niets mee, te weinig ruimte naast de framebuizen dus als ik er iemand blij mee kan maken, die mag ze onder de prijs van me overnemen. Kosten totaal waren 59 euro, voor 40 mag het weg. Het plan was de DRESDA op Hardenberg te "showen" gaat helaas niet lukken, assen zijn over 3 week (hopelijk) pas klaar.....
 
Laatst bewerkt:
probably not, maar toch proberen: iemand een setje pagehil naven liggen (schijf achter)? Ik kreeg gister een oud blaadje binnen waar de ruwbouw van een soortgelijke dresda wordt beschreven.....met deze naven dus!
 
Nee, nooit van gehoord zelfs! Maar wel benieuwd naar een plaatje dan ;)

zou het graag doen....maar ben zoals ooit eerder vermeld niet zo handig met PC en aanverwante dingen, zal het boekje zaterdag meenemen naar Hardenberg, kun je het alsnog "live" aanschouwen
 
hai Oma...Eindelijk weer een kleine update..Mevr. Dresda kan eindelijk op haar eigen benen staan. Assen, wielen en lagers hebben nu ook een functie gekregen waardoor het geheel een beetje makkelijker te handelen is. Als het in dit tempo doorgaat wordt het een erg lang verhaal ben ik bang. De laatste weken begin ook te twijfelen of het wel handig is om dit soort projecten op te starten. Werk/webwinkel/Andere projecten vreten enorm tijd merk ik. Zoveel tijd, dat veel belangerijkere dingen een beetje op de achtergrond dreigen te geraken.....snie goed. Vooral in de webwinkel heb ik me danig vergist. Niet dat ik het niet leuk meer vindt, integendeel, maar kost gewoon klauwen vol aan vrije tijd die een normaal mens in zo´n project kan steken. Klinkt mischien allemaal erg klagerig maar zo ishet niet bedoeld, zijn beetje overpeinzingen die ik hier nu neertik. Nah ja, zal het eens rustig overdenken, kan zijn dat ze eerst naar de zolder verhuisd, of helaas toch weer in de verkoop moet...zou jammer zijn, maar zoals ik al zei. Er zijn soms belangerijkere dingen dan motoren
 
Weet precies wat je bedoeld! Heb gelukkig via voxonda.com leuk werk binnen maar je hebt ook nog je eigen motoren, je website bijhouden, mijn reguliere job .............. en ga zo maar door. Heb ook een leuk projekt, een MARTIN monoshock voor een CB750, maar die gaat hoogst- waarschijnlijk weer in de verkoop, ruimte gebrek, bouw van de Turbo, blablabla. Maar we zijn er toch zelf aan begonnen, en eigenlijk doe ik niets liever!!
Misschien moet je ff afstand nemen van de Dresda en dan op een geschikt moment weer doorpakken. Indien ik wat voor je kan betekenen in draai- en of freeswerk (helaas, geen CNC) weet je me te vinden.

Groet, Rob

info@voxonda.com
www.voxonda.com
 
Laatst bewerkt:
Ergens is het inderdaad gewoon te druk met tig dingen. Het stomme is dat je een webwinkeltje begint om je hobby te kunnen betalen, maar door die webwinkel moet je weer dingen uitbesteden.....XS blok breng ik bijvoorbeeld vrijdag weg voor nieuwe pakkingen en ander leuk speelgoed. Dingen die je anders leuk vindt om zelf te doen maar nu dus geen tijd voor hebt |( . Zal wel weer op z´n pootjes komen maar ik merk gewoon dat ik soms teveel hooi op de vork neem en dat is niet slim denk ik. Daarom ook mijn gedachte om de boel de deur uit te doen en het te houden bij mijn XS en eventueel een gewone straatfiets erbij neem... u kent ze mischien wel, die dingen die het altijd gewoon doen....
 
als ik dat zo lees denk ik dat je inderdaad even schoon schip moet maken ,weg met die zooi ,en ga genieten van die XS en evt.straatfiets.als je op deze manier doorgaat wek je misschien wel een aversie op.dat zou toch wel heel erg zonde zijn.kop op ,en hak door die knoop. :) ;) :]
 
hoi rockert,

herken veel van je overpeinzingen,maak ze zelf ook regelmatig :(
is moeilijk he ,maar in jou geval moet je er nog iets bij denken,wanneer heb je nog eens de kans om zo'n fiets te kopen?
Persoonlijk zou ik hem wel willen overnemen van jou maar eerlijkheidshalve zou ik zeggen zet hem op zolder en met een tig aantal jaren doe je er verder aan,werk eerst de rest van je motors af en ga dan 200% voor de dresda.
wij beginnen volgend jaar met drastische verbouwingen aan het huis(moet moeder pitte ook iets gunnen :P en ben nu bezig men lopende projecten aan het af werken of toch in een min of meer rijdende staat te brengen.
zo heb ik dan tijd (een beetje toch)om me op die verbouwingen te werpen
waarmee ik dus wil zeggen
houwen die hap en later er voor gaan ,ze worden zeer zeldzaam maar de mechaniek is blijvend ,je zal wel altijd nog onderdelen kunnen vinden ervoor.gewoon ff uit het oog halen maar niet uit je hart,weet zelf dat het moeilijk is om er niet aan voort te doen maar is nu ff beter :-)
 
dank voor de mentale ondersteuning....het klinkt mischien allemaal erger dan het daadwerkelijk is hoor dus no worries ;) . maar heb het zojuist met de verstandige helft besproken en dr gaat inderdaad een kleedje over. Zie volgend jaar of het jaar erop wel weer verder. Ook het raceproject wat er aan zat te komen is van de baan...Ik duik nu de komende tijd op de XS650 (blok in orde maken en GT750 4ls naaf dr in) en ga daar volgende zomer mee circuitrijden. Nog even de laatste loodjes en dan is de nieuwe site ook klaar heb ik daar ook weer meer tijd voor vrij.....mag dus een slotje op voorlopig
 
jammer had net een budgetje vrijgemaakt :-)

niet waar hoor is een graptje,goed besloten,best dat we verstandige vrouwen hebben e
 
Verstandig man! Als je er mee verder gaat als de rest allemaal gebeurd is, en de druk dus niet zo hoog, blijft het ontspannend en geniet je er meer van! Verkopen kan altijd nog wel, kopen wordt steeds lastiger...
 
Heee Rockert,

Ik heb zonet even je topic doorgelezen, ziet er zeer mooi uit!
Denk dat het wel een goed besluit is om hem te houden, dan krijg je later in iedergeval geen spijt dat je hem weg gedaan hebt! :)

Ik zal het project blijven volgen wanneer je er weer mee doorgaat.

Succes ermee,
 
Oke, Ron, goed besluit. Gewoon ff op sterk water zetten. Er komt een tijd, dat je erg happy bent, dat je hem nog hebt. :Y
 
Ik weet dat het project op een laag pitje staat maar ik kwam deze advertentie tegen in de Motor van 30 maart 1973. Ik vond het wel leuk om hem even te posten. Die prijzen toen

full

full


Is meteen de discussie van de titan tanks ook opgelost denk i. ik weet even niet meer in welk topic die stond maar rogier had het erover dat degene met de tankdop uit het midden echte titan’s waren en met de dop in het midden replica’s. maar hier staat het als een honda daytona tank.

gr,
nils
 
Kijk, van zulke advertenties kun je me altijd wakker maken. Heerlijk vind ik dat! Als er meer mensen zijn die de technische vaardigheden hebben om gescande ads te plaatsen mogen ze van mij direct en eigen topic openen (subtiele hint ;) ) heb zelf ook een aantal jaargangen van "motor" uit de jaren 70 liggen en kan me daar helemaal in verliezen. lekker dagdromen en kwijlen. ook de advertentie achterin zijn leuk "te koop BSA GOLDSTAR, 650 gulden" en dan geen telefoonnummer maar gewoon een adres dr bij.....goede oude tijd noemen ze dat!
 
en toch....moet ze weg. Jammer maar helaas. Is nu even niet anders maar zie dat het beter is dat ik even rustig aan doe. Ze wordt echter niet weggeven maar hoef er ook niet aan te verdienen. Ik zie liever dat ze bij iemand terechtkomt die er daadwerkelijk iets mee doet dan dat ze weer een aantal jaren in een schuur gestopt wordt. Dus: mocht er iemand serieus geïnterreseerd zijn dan graag even een mailtje. Prijsidee rond de 1900 euro. Frame is gecoat, intra wielen etc etc. Zou zeggen lees het topic er maar op na. De 1900 euro is overigens excl. het tophalfje. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ze al aan iemand anders is aangeboden dus moet even afwachten of hij er iets mee kan...daarna is ze vogelvrij.....voor de liefhebber dus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan