Suzuki GSX 1100 G

lars75

Rookie
28 jul 2006
4
0
Almelo
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van deze zeldzame oersterke toerfiets.

Nu wil ik graag meer weten over verkoopcijfers in Nederland en of er een club voor is in Nederland. Ook wil ik graag weten waar ik meer informatie over het type kan vinden en waar je eventueel onderdelen weg kan halen.

Kan iemand mij hiermee helpen?
 
Ik heb tot begin dit jaar een GSX1100G gehad. Prima toerbuffel, echter er zijn toch wel een aantal 'handicapjes' bij deze motor.

- De motor is in Nederland maar weinig verkocht. Daarom is er op sloperijen of tweedehands weinig te vinden voor deze motor. Je bent dus aangewezen op dure en originele dealer-onderdelen.
- De collector bij de uitlaat rot bij dit type motor helemaal weg. Hierdoor ben je genoodzaakt een compleet nieuw uitlaatsysteem aan te schaffen ...duur!!!
- De tank roest onderaan bij de naden door. Als je dus al een tank op een sloop weet te vinden, dan is die waarschijnlijk ook doorgerot. Enige optie is solderen. Als dat al nog lukt.

Maar niet getreurd. Het is verder een prima motor. Het blok is erg betrouwbaar en de cardan-aandrijving is ideaal. Binnen Nederland bestaat er geen GSX1100G-club. Wel zou je eens kunnen kijken op www.gsx1100g.de of www.gsx1100g.com

Hier een foto van mijn GSX1100G destijds:
DSC00607.JPG


Voordat ik 'm verkocht, had ik 'm nog omgebouwd naar een naked bike. Dus met kleinere knipperlichtjes, een streetfighter stuurtje en streetfighter duo-koplamp. Dat zag er meteen een stuk gelikter uit.

[edit]Oh ja, heb je nog een foto van jouw GSX1100G? Wie weet is het wel die van mij. Waar heb je 'm gekocht?[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Mooi exemplaar. Die kleur heb ik ook gehad, maar dan eentje met een Schurgers kuip.
 
Is ook een mooie motor .
Zo te zien ook een Origineele met die kuip.
Die zie je niet veel ik denk dat ik in nederland de engste ben
Je ziet ze niet veel en ze rijden zeer goed .
Ik ga er altijd mee naar duitsland-belgie-luxemburg.
Jamer dat ze niet veel verkocht zijn.

Jan
 
Mooi je bent er een aan het verbouwen.
Laat straks maar wat meer fotos van de verbouwing zien.
Het wordt denk een naked bike zie je niet veel van een gsx 1100 g ze zijn ook niet veel verkocht.
Maar het is een goede motor.
 
Laatst bewerkt:
De enigste in nederland ben je helaas niet ;)

Naja ik heb die kuip er meteen afgehaald , hoort niet op een naked bike

12.jpg



Dit is wat ik er nu van gemaakt heb

12012009237.jpg
 
Heren,

Ik heb heel veel losse 1100G onderdelen te koop, als je iets zoekt kan je me altijd een PM of mail sturen. Adres staat op het profiel.

Op dit forum is er ook een topic aangemaakt voor deze onderdelen.

Erwin
 
Beste forum genoten,

Ik zoek een topkoffer rek voor de gsx1100 g iemand een idee waar te halen dan wel heeft iemand iets liggen waar hij vanaf wil?

Hoop snel iets te horen

Arjan Elijzen
 
Ik vergeet te melden dat ik mijn kofferdrager bij Rob''s Accessoires vandaan heb.
Misschien dat hij nog iets heeft liggen. ;)
 
full

full
full


Ik heb het orginele kofferset (krauser K2 systeem) op mijn gsx 1100 G eml zijspan, heb aan de achterzijde van het rek een strip van 30mm breed en 4 mm dik bevestigd en zo na achteren verlengd.
Daarop een toprek van givi, type monorek gemonteerd, pas prima.
Ga binnenkort het toprek wel iets verder naar achteren verplaatsen,en iets achterover zetten, de passagier zit zo wel erg dicht (krap) op de bestuurder.

Heb trouwens het motorblok een andere kleur gegeven, paar avonden werk maar het resultaat is er naar.( vind ik althans) :)
 
Hallo,

Ik heb net een maand een gsx 1100G wel wat aan gedaan maar nu gaat zij als een speer.
leuk om te zien dat er toch nog meer menssen zijn die er een hebben.
Ik heb ook nog wat onderdelen liggen van het blok dus als iemand nog wat zoekt hoor ik het wel.


Groet Tom
 
Terug
Bovenaan Onderaan