Tuono Magnifico!

Nazomer toer

  • 23 augustus

    Stemmen: 4 33,3%
  • 30 augustus

    Stemmen: 4 33,3%
  • 6 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 13 september

    Stemmen: 1 8,3%
  • 20 september

    Stemmen: 2 16,7%
  • 27 september

    Stemmen: 1 8,3%

  • Totaal aantal stemmers
    12
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik stond vuurwerk op de dijk te bekijken en toen brak de kurk van de fles champagne zodanig af dat ik hem er niet meer uit kon krijgen :( :(

Hoop niet dat dat een voorteken voor 2009 is :X :X

Voor de rest was het een geslaagde avond ;)


Je hebt m toen toch wel gewoon goed opgeschud en stukgelazerd dan??

ALLEMAAL EEN SUPERGOED 2009 OUWE RUKKÂHS!
*O* *O*
 
Dikke nek, houte kop en geen druppel gedronken. Het moet haast wel een super jaar worden.
Dat zelfde voor alle andere leiperikken gewenst 8-) en dus........


GOED GEZOND GELUKKIG NIEUWJAAR VOOR JULLIE ALLEMAAL!!! *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik ga de komende week kijken voor een Tuono 2008 met weinig kilometers, er is alleen wat schade aan de achterbrug. Heeft er iemand een idee wat een nieuwe achterbrug zou moeten kosten (of een uit een schade fiets van het zelfde model/bouwjaar)

Ik kan hem bijna niet laten staan (heeft niets met leeftijd te maken hoor) _O-

Groetjes en voor allen een lekker brommer 2009.

Toon 8-)
 
130 Euro heb je er een!! ;) Gunstige prijzen met de huidige koers _O- _O-

http://cgi.ebay.nl/Aprilia-RSVR-RSV-Mille-tuono-swing-arm-swingarm_W0QQitemZ370133578983QQihZ024QQcategoryZ78417QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262
 
Bram,er zit zeker nog een stukkie kurk in je ogen :+

Lekker fris bruggie,en nog van het oer model,die zoekt hij dus niet :N

Maar ik denk dat ze bij de appie dealers wel voor weinâgh liggen.

Ze zijn toen vervangen als modificatie *O* *O*
 
Bram,er zit zeker nog een stukkie kurk in je ogen :+

Lekker fris bruggie,en nog van het oer model,die zoekt hij dus niet :N

Maar ik denk dat ze bij de appie dealers wel voor weinâgh liggen.

Ze zijn toen vervangen als modificatie *O* *O*


juist die heb ik er ook inzitten ,zijn rond de 150 euro :Y

Foto-IKGLIUHA.jpg


allemaal de beste wensen en veel mooie tuonokilometer in het nieuwe jaar
 
Laatst bewerkt:
130 Euro heb je er een!! ;) Gunstige prijzen met de huidige koers _O- _O-

http://cgi.ebay.nl/Aprilia-RSVR-RSV-Mille-tuono-swing-arm-swingarm_W0QQitemZ370133578983QQihZ024QQcategoryZ78417QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

Als ik dit "monster"(zonder waarde) bekijk, laat ik de brug op het exemplaat wat ik voor ogen heb, gewoon lekker zitten.
Maar toch bedankt voor de moeite.
NU nog ff wachten tot dat de IJsberen zijn opgerot, dan ga ik ff proefrijden op die spaghetti fiets *O*
En daarna zoeken naar een cosmetisch zuiverder brugje is ook geen straf :] Toch ?
 
Vandaag effe bij Roke in mijdrecht geweest om het beruchte klepje tussen de koppeling en de gasklepbehuizing te kopen. Leuke zaak met aardige lui. :)

Het was er wel een beetje rustig volgens mij zitten alle aprilia rijders en triumph rijders in een diepe winterslaap of berenhol.

Moet overigens wel zeggen dat dat betreffende kleppie 20 euro :( moest kosten. En dat voor een kleppie wat ze bij aquarium zaken voor 1,90 verkopen 8-)

Aprilia weet zijn prijzen wel voor onderdeeltjes die regelmatig kapot gaan B|
 
Mot je gewoon een klassieke pollepel kopen, dat zijn pas prijzen man!

Wat zit jij trouwens met die beruchte vingertjes van je tussen de koppeling en het gaskleptsinges te peuren?
 
Laatst bewerkt:
Die van mij rijd 280 na de winter O-) :+

Gaat mij niet nog een keer gebeuren dat Dhr. Dalman Alias de Pollepel op het rechte eind voor de Meeuwenmeer in een keer voorbij gezeild komt alsof tie er Turbo Boost + Nitro opgebouwd heeft 8-) 8-)
 
-100 mm zuigerkit Check
-60 mm gasklepbehuizing Check
-Open airbox check
-Geflowde koppen check
-iridium bougies check
-nieuw terugslagklepje check
-gietijzeren remschijven check
-Nieuwe olie + Oliefiter check

Dusssss 8-) 8-)
 
Vandaag effe bij Roke in mijdrecht geweest om het beruchte klepje tussen de koppeling en de gasklepbehuizing te kopen. Leuke zaak met aardige lui. :)

Het was er wel een beetje rustig volgens mij zitten alle aprilia rijders en triumph rijders in een diepe winterslaap of berenhol.

Moet overigens wel zeggen dat dat betreffende kleppie 20 euro :( moest kosten. En dat voor een kleppie wat ze bij aquarium zaken voor 1,90 verkopen 8-)

Aprilia weet zijn prijzen wel voor onderdeeltjes die regelmatig kapot gaan B|


Had je ook even bij mij een bakkie kunnen doen. Is 5 minuten verder :Y
 
-100 mm zuigerkit Check
-60 mm gasklepbehuizing Check
-Open airbox check
-Geflowde koppen check
-iridium bougies check
-nieuw terugslagklepje check
-gietijzeren remschijven check
-Nieuwe olie + Oliefiter check

Dusssss 8-) 8-)

Je kop geflowd? Je haar gekamd zeker! :z
 
Je kop geflowd? Je haar gekamd zeker! :z

ja,van ze poes ;)

Foto-MXYCLSJY.jpg


was gezellig vanmiddag bram :Y en je bike staat er weer prima bij me gecontroleerde kleppen,nieuwe aquariumontluchtingsnippel (thx voor de mijne) en strakke iridiumbougies :9~
de buurtkat was er niet echt van onder de indruk maar nu ruikt je zadel ook beter dus dat is mooi meegenomen


dat wordt knalle op asse (op de baan en niet in de kattebak!)
 
Laatst bewerkt:
@Moes: Geen bod van 400 gezien ;)

@BB: Wat is er met dat klepje aan de hand ?? Ben wel een beetje nieuwsgierig :?
Als die stuk is gaat ie dan inhouden of raar gasgeven ??
 
Laatst bewerkt:
dat zou je denken (en terecht!) maar in dit geval niet.

ik hoorde van prof bram dat roke dit preventief elke 5000 km vv.
die van bram was 30000 oud en dus ook kaduk.

het zit tussen je koppeling en je gasklephuis en als tie kapot is loopt de motor onrustig en onregelmatig
 
dat zou je denken (en terecht!) maar in dit geval niet.

ik hoorde van prof bram dat roke dit preventief elke 5000 km vv.
die van bram was 30000 oud en dus ook kaduk.

het zit tussen je koppeling en je gasklephuis en als tie kapot is loopt de motor onrustig en onregelmatig


Waar zit dat klepje en kan je het makkelijk zelf doen
 
Klepje is heel makkelijk zelf te doen ;) Hij zit in de slang die van het koppelingsdekesel (rechterzijde ;) ) naar de gasklepbehuizing loopt. In dat stukje slang zit een soort van 5 cm. wit tuletje gemonteerd (het terugslagklepje).
Je kan hem checken door hem er even tussenuit te halen en aan beide kanten te blazen. Hij mag aan een kant dan geen lucht doorlaten.
Als je er aan beide kanten doorheen kan blazen wordt het tijd voor een nieuwe.

Als je motor meer dan 10.000 heeft gelopen en je schakelt af en toe ook nog flink terug om te remmen op de motor kun je er vanuit gaan dat hij naar de klote is :+

Dus tank omhoog slang los trekken aan beide zijden van de terugslagklep, nieuwe ertussen en klaar is klara :Y
Deze klep zorgt er voordat er geen lucht vanuit de gasklepbehuizing naar de koppeling kan gaan.
Er kan alleen lucht vanuit de koppeling naar de gasklepbehuizing.
Als je namelijk je gas los laat ontstaat er een onderdruk onder je vlinderkleppen waardoor er een membraam naar buiten getrokken wordt in je koppeling. Hierdoor wordt de druk op de koppelingsplaten verminderd wat iets sneller slippen tot gevolg heeft.
Hierdoor krijgt de motor een veel rustiger karakter bij snel gas dicht en het rijden in lage versnellingen.

Als de klep kapot is gaat het membraam in de koppeling klapperen wat tot gevolg heeft dat hij eigenlijk nog nerveuser word dan met anti-hop koppeling.
Tevens zal er valse lucht worden aangezogen wat je vooral merkt tijdens het stationair lopen. Hierdoor loopt de motor iets minder soepel. *:)

TIP
Gooi niet de slang los bij de gasklepbehuizing want die slangeklemmen zijn tyfusdingen om terug te krijgen zonder de juiste tang. Het klepje zit gewoon tussen de slangen geschoven zonder klemmen dus met een beetje geweld trek je hem er zo tussenuit.



NUMMER 9 is de terugslag klep.

full


Dit klepje is overigens overal te bestellen onder artikelnr. ap8104251 hij zit namelijk ook in allerlei brommers en scooters van aprilia ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan