VFR '86 zonder tierlantijnen

DAM11

MF'er
13 mei 2008
189
0
Eindhoven
Tandwiel-aangedreven nokkenas, Honda's eerste gegoten frame, 16 kleppen, 105 pk: top of the bill in 1986! En nu nog steeds wel prima, alleen z'n looks zijn niet meer zo sexy...
Tijd voor een ombouw dus. Zoals de titel aangeeft is het motto: geen tierlantijnen!
Eerst maar een foto van hoe hij was:
full
 
Ik moet toegeven dat ik toen dacht: waar begin ik aan. Van de andere kant: iets niet-alledaags maakt het ook wel weer de uitdaging!
full
 
Begonnen met:
* dubbele koplamp
* spiegels aan het stuur met ingebouwde LED-richtingaanwijzers
* oliekoeler verplaatst van topkuip naar radiator
* R6 cockpit geïnstalleerd
* bundel aangepast zodat al dat geknoemel uit het zicht ligt (wat een werk: 2 meter krimpkous gebruikt!) Zekeringenkastje, knipper-relais en een of ander snelheidsbegrenzer-doosje zitten nu onder zadel i.p.v. onder topkuip.
En nu ziet 'ie er zo uit:


full
 
snelheidsbegrenzer zit er niet op hoor ;)

succes, zal je zeker nodig hebben. zeker geen voor de hand liggende basis.
de mijne ligt trwns weer volledig uit elkaar, was er niet gelukkig mee, dus pakken we het anders aan.

groeten,
ik hou het in de gaten!
 
zo staat de mijne er nu trwns bij:

[http://img81.imageshack.us/img81/66/dsc00449pv5.jpg (afbeelding)]

Lijkt wel een sjopper Sepp,met die balhoofdshoek! :X
Denk dat de Gemini beter sturen gaat :Y )
:W
 
~
Begonnen met:
* dubbele koplamp
* spiegels aan het stuur met ingebouwde LED-richtingaanwijzers
* oliekoeler verplaatst van topkuip naar radiator
* R6 cockpit geïnstalleerd
* bundel aangepast zodat al dat geknoemel uit het zicht ligt (wat een werk: 2 meter krimpkous gebruikt!) Zekeringenkastje, knipper-relais en een of ander snelheidsbegrenzer-doosje zitten nu onder zadel i.p.v. onder topkuip.
En nu ziet 'ie er zo uit:


Ziet er al goed uit :9~ verkoop je toevallig het kuipwerk van de VFR :?
 
@streetfigter: mee eens, voorspatbord lijkt wel een spoiler v/e vrachtwagen... helemaal zonder spatbord ziet er wel cool uit, alleen bij het rijden door een plas spat het tot in mn mikkie...

@sepp: die "snelheidsbegrenzer" is een obscure sensor die aan het naaldje van de km-teller zat! zonder deze sensor die 'ie het niet, dus ik heb 'm maar in een doosje gestopt en onder het zadel geduwd :). Wat ga je trouwens "anders aanpakken"? lijkt toch best ergens op *:) met dat scherpe kontje!

@jerryt: ik besef dat 't een uitdaging is ;)

@cb1100r: als het ergens op begint te lijken ga ik het kuipwerk wel verkopen, echter: gooi je oude schoenen niet weg voordat je nieuwe hebt :P
 
gaaf hoor, een niet aller daagse basis voor een fighter is juist wel een uidaging.
ik denk dat je het beste kan beginnen om de motor helemaal te strippen en dan weer op te bouwen met mooie streetfighter delen [ of dingen zelf bouwen natuurlijk ]

ik ben benieuwd wat je er van gaat maken, ik blijf je volgen

gr stefan
 
@cb1100r: als het ergens op begint te lijken ga ik het kuipwerk wel verkopen, echter: gooi je oude schoenen niet weg voordat je nieuwe hebt :P~[/quote]



Helemaal gelijk, ik hoor het wel succes met de verbouwing *O*
 
@sepp: die "snelheidsbegrenzer" is een obscure sensor die aan het naaldje van de km-teller zat! zonder deze sensor die 'ie het niet, dus ik heb 'm maar in een doosje gestopt en onder het zadel geduwd :). Wat ga je trouwens "anders aanpakken"? lijkt toch best ergens op *:) met dat scherpe kontje!

raar, ik heb gewoon die originele teller eraf gehaald, en andere in de plaats. niks gezien van obscure sensor :)
dat scherpe kontje ben ik nog maar net mee bezig (is een van de nieuwe dingen)
ben vooral bezig met de kabelboom. had me vergist met enkele draden (te kleine sectie).. hele stukken weggebrand

groeten
 
Lijkt wel een sjopper Sepp,met die balhoofdshoek! :X
Denk dat de Gemini beter sturen gaat :Y )
:W

een van de reden waarom ik me achteraf beklaagde dat ik er ooit aan begonnen was..
frame gaat veel te ver door naar beneden en balhoofdshoek.. nouja
 
Sepp: vind de sensor idd ook nog steeds vreemd, de beste verklaring die ik tot nu heb kunnen vinden is dat de VFR's in Japan op 180 km/u begrensd waren... Die kabelboom is best 'n gedoe ja! Misschien is 'n zwart frame (anodiseren of poedercoaten) wel cool?
 
denk dat het niet echt mogelijk is om er echt een hele mooie motor van te maken.
opleuken daarentegen is zeker goed mogelijk.

ik zou persoonlijk nu eerder verkopen en een andere basis zoeken. (deze keer moet ik zelf niet echt nog veel aan de looks doen=> gemini project)
maar ja het is zeker een leuke uitdaging he.

in het schema van haynes staat niets over een begrenzer, kun je eens kijken welke kleuren draadjes hier toekomen?
kan ik wel eens kijken wat het is hoor.

groeten
 
Hé die Sepp , ik wilde ff reageren op je reaktie . :) Ik heb zelf 2 x een vfr rc24 . Een originele witte met 150000 op de klok en een rode die omgebouwd wordt naar streetfighter. :Y Ik ben blij dat ik er aan begonnen ben . Hoeveel zie je er nou !!! Weer eens heel wat anders dan de dagelijkse kost waar je mee doodgegooid wordt hier op dit forum .Wat nou , de vfr is niet geschikt om een fighter te bouwen . In de ogen van een fortuin aan onderdelen spenderende soesrijder is waarschijnlijk niks geschikt als fighter behalve een suzuki . Ik heb zelf een kennis die een bmwK75 omgebouwd heeft naar fighter . Nu niet direkt een ideale basis maar ondanks alle kritiek heeft hij een UNIEKE fiets waar hij ZELF heel blij mee is . Wat ik maar wil zeggen dat je je fiets moet bouwen voor je zelf en zeker niet voor een ander. Wat nou wielbasis is niet goed . Dat vindt jij toevallig (of omdat Jerryt dit zegt :Y ) Ik heb al een paar mooie mogen bewonderen dus DAM 11 , laat je niet teveel ontmoedigen door kritiek , volg je eigen weg en zorg dat er weer een mooie vfr fighter de weg op kan. :)

Ps , Sepp ik volgde je vfr topic altijd en vind het jammer dat je niet veel meer aan je vfr doet . ;(
 
ben nog steeds bezig aan de vfr hoor ;)
vind het nog steeds een leuke motor.

maar zoals ik zei: het frame stoorde me al vrijwel van in het begin dat ik hem had.
had toen ook zoiets van uitdaging, en we zien wel..
maar in tegenstelling tot sommige andere frames krijg je nooit een moto die een nieuw uiterlijk heeft.
de wielbasis? stoort me helemaal niet :-) , ging me puur over het frame hoor.

en nee ik heb het ook niet voor de gsxr hoor, hebk ook nooit een mooi frame gevonden ;)

wil zeker niet ontmoedigen hoor, wil gewoon dat ie weet waar ie aan begint! ;)

ps, waarom open jij geen topic? mag anders ook steeds foto's in mijn topic van de vfr posten hoor!

groeten,
sepp
 
Hé Sepp , duidelijk verhaal :) De weinige vfr fighters die we hier op het forum hebben moeten we koesteren *O* . Ik zal een topic openen als ie klaar is :Y . waarschijnlijk is dat komend voorjaar want het is de bedoeling dat ie samen met mijn andere vfr meegaat naar Italie (op de trailer achter de auto) :] . De reden waarom ik wacht met een topic is simpel om het feit dat ik het jammer vind dat er bijna altijd heel enthousiast begonnen wordt met een project maar dat het enthousiasme (en dus ook het topic) vaak snel opdroogt door geldgebrek , tijd enz enz . Dus om dat te voorkomen en de liefhebbers een heel project te kunnen tonen deze aanpak . Ik krijg vaak de opmerking dat ik wat apart ben :) en eigenzinnig maar dat is voor een "andere" fighter misschien ook wel nodig. :Y
Goede jaarwisseling allemaal

gr Fanskar :W
 
ik zou persoonlijk nu eerder verkopen en een andere basis zoeken. (deze keer moet ik zelf niet echt nog veel aan de looks doen=> gemini project)
maar ja het is zeker een leuke uitdaging he.

in het schema van haynes staat niets over een begrenzer, kun je eens kijken welke kleuren draadjes hier toekomen?
kan ik wel eens kijken wat het is hoor.

groeten

Dat Gemini project is inderdaad andere koek Sepp :9~ . Wel grappig: in je VFR project zeg je dat het als student niet meevalt om genoeg centjes voor onderdelen bij elkaar te sprokkelen. Nu laat je een streetfighter bouwen; blijkbaar geen student meer *D

Uit de sensor komt een roze, zwart/bruine, bruin/rode en donker groene draad. Zou mooi zijn als je ontdekt wat het is!

En fanskar, no worries hoor, zo snel laat ik me niet ontmoedigen :) Uiteraard zijn commentaar en suggesties wel altijd welkom!
 
Laatst bewerkt:
Nog wat aan de voorkant gedaan voordat ik aan de kont/zadel begin:
* vieze mosterdkleurige lak van koppelings- en klepdeksels gehaald en gepolijst
* radiator gelakt
* oliekoeler iets gekanteld (want kwam tegen voorband :( )
* uitlaat gezwart
* en ook maar meteen kleppen gesteld en olie ververst (zie je het? _O- )
full
 
Laatst bewerkt:
Dat Gemini project is inderdaad andere koek Sepp :9~ . Wel grappig: in je VFR project zeg je dat het als student niet meevalt om genoeg centjes voor onderdelen bij elkaar te sprokkelen. Nu laat je een streetfighter bouwen; blijkbaar geen student meer *D

Uit de sensor komt een roze, zwart/bruine, bruin/rode en donker groene draad. Zou mooi zijn als je ontdekt wat het is!

idd, geen student meer ;)

ik heb eens zitten kijken in het boek, maar die kleurencombinatie staat er nergens in.
zal enkel voor de japanners zijn dan?
 
ik heb eens zitten kijken in het boek, maar die kleurencombinatie staat er nergens in.
zal enkel voor de japanners zijn dan?
ja, 'k denk het
zal me er eens in verdiepen als ik wat verder ben...
in ieder geval bedankt voor het kijken!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan