harleyblokken

speedyrossi

Die hard MF'er
5 okt 2008
342
0
Nee dames en heren , ik bezit zeer helaas geen Harley maar ik heb wel een zeer brandende vraag: Wat voor Harleyblokken zyn dat toch waarvan je die riem aan de linkerkant van het blok naar de versnellingsbak gewoon open ziet draaien. Ik vind dit zo ontzettend vet staan. Jaja, ik weet het ik heb het van die familie Teutel. Je kunt het mooi vinden of niet maar ik kick er op. Zie m'n fout alweer, had in het Harley Davidson topic moeten staan |(
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dit bij meerder blokken mogelijk.
En zelfs bij motor-blokken welke 'orgineel' met een ketting zijn aangedreven.
Zijn ze zo te 'verbouwen' dat met een riem de overbrenging wordt geregeld.
 
dit kun je eigenlijk op elke harley monteren. Kwestie van de primaire behuizing eraf schroeven, en dan heb je twee opties:

optie 1: er zit al een primaire riem achter

optie 2: er zit een primaire duplexketting. Dan kun je de ketting en tandwielen demonteren en twee poelies monteren met de bijbehorende riem. Aan te raden is het niet. Riemen/kettingen/poelies en tandwielen slijten tien keer harder achter zo'n open kast...Is wel aan te raden voor showmotoren die toch nooit rijden en meerendeel van de tijd in een woonkamer staan ofzo...dan ist vet...
 
Nee dames en heren , ik bezit zeer helaas geen Harley maar ik heb wel een zeer brandende vraag: Wat voor Harleyblokken zyn dat toch waarvan je die riem aan de linkerkant van het blok naar de versnellingsbak gewoon open ziet draaien. Ik vind dit zo ontzettend vet staan. Jaja, ik weet het ik heb het van die familie Teutel. Je kunt het mooi vinden of niet maar ik kick er op. Zie m'n fout alweer, had in het Harley Davidson topic moeten staan |(

Ook bij elke moderne Harley draait er standaard in de primaire aandrijving een ketting in een oliebad. Men kan deze ketting dus eenvoudig vervangen door een 3 of 5 inch open belt. Nadeel is dat deze belt meer geluid maakt en erg gevoelig is voor stof,steentjes en vuil. Dat vreet natuurlijk aan je belt en de poelies. En je moet er natuurlijk ook niet met je broeikspijp of schoenveter tussen geraken _O-
Ziet erg cool uit, maar meer iets voor showbikes.
barnettbeltdrive.jpg
:]
 
Thanks folks, jullie hebben my weer even een stukje wyzer gemaakt over dit mooie merk ! Greetz
 
Terug
Bovenaan Onderaan