Honda Fury VTX 1300

De nieuwe Honda VTX1300 Fury

  • Prachtig! uit de fabriek zo op mn oprit!

    Stemmen: 9 30,0%
  • Met wat chopwerk wel iets moois van te maken

    Stemmen: 6 20,0%
  • Ik weet het nog niet

    Stemmen: 2 6,7%
  • Wat een gedrocht, maar stiekem vind ik het wel mooi

    Stemmen: 4 13,3%
  • Ik vind het niets, schrootijzer op wielen

    Stemmen: 9 30,0%

  • Totaal aantal stemmers
    30

sleeër

MF veteraan
16 jan 2008
6.892
1
Van de shadow mc website: de nieuwe Honda Fury VTX 1300, gepland voor 2010. Voor als nog alleen in Amerika. Wellicht later ook in Europa.

2010_Fury_1_lr.jpgkl.jpg


Mijn eerste indruk: Honda speelt goed in op "chopper" rage die echt op gang kwam met die discovery channel series. Markt technisch gezien een erg goede stap, veel mensen zullen wel een fabrieksaf massa productie motor willen hebben en toch dat "custom" chopper gevoel willen. Bovendien onderscheiden ze zich mee goed op de markt, aangezien de cruiser modellen van de 4 japanse merken toch veel op elkaar zijn gaan lijken.

Mijn tweede indruk: esthetisch is het niet helemaal mijn ding. Er worden bepaalde stijl elementen met elkaar gemengd wat in mijn ogen vloeken. Ook ben ik niet fan van de moderne hoekige/futuristische lijnen zoals in het instrumentarium, het luchtfilter, behuizing, kleppendeksel, zijkappen en in de koplamp.

Qua techniek zal het wel top Honda zijn. Betrouwbaar en degelijk. Voor bepaalde mensen misschien saai, maar ik denk dat het wel allemaal goed zit.


Filmpje
 
Laatst bewerkt:
is die radiator nou zo goed verstopt of is het honda gelukt een dikke luchtgekoelde twin te maken ???

edit:
goed verstopt dus
 
Laatst bewerkt:
wel aardig brommertje, jammer dat er onder dat filmpje van die neppe geluiden zijn gelpakt
 
oke.. my 2 cents..

- de tank hangt achterlijk op het frame, veel te hoog..
- achterspatbord zweeft ongeveer een kilometer boven de band.
- koplamp is geschikt als stadionverlichting voor een voetbalwedrstrijd..
- Voorspatbord is een heeeeeeeeeel slap arie-ness aftreksel
- uitlaten passen beter onder een trekker met dit formaat
 
een blind kind kan zien dat hier een ontwerper met 2 glazen ogen aan het werk is geweest.. er zit totaal geen lijn in..

maar blijkbaar is dat tegenwoordig de smaak van mensen, aangezien iedereen het ding fantastisch lijkt te vinden..
 
een blind kind kan zien dat hier een ontwerper met 2 glazen ogen aan het werk is geweest.. er zit totaal geen lijn in..

maar blijkbaar is dat tegenwoordig de smaak van mensen, aangezien iedereen het ding fantastisch lijkt te vinden..

dit was je third cent Gixxer :P , anyhow, kwestie van smaak is het idd. Ik vin het ook niet geweldig, hoewel ik echt lelijkere fietsen heb gezien van Honda. Nadeel lijkt me dat dit ding al een vrij uitgesproken look heeft, je kan minder je eigen touch eraan meegeven als je gaat customizen...
 
geinig zo'n OCC ontwerp 8-)
1300cc! :9~ ! en een 7 liter tank |( , ik had wel iets anders verwacht van honda
Het motorblok is goed, lekker fors, een shadow C2 of C3 ziet er dikker uit
 
OCC wannabe :r En die zien er meestal ook al niet uit, kun je nagaan.
Ik dacht eerst dat het een fotoshop was, maar nee.

Lelijk dat je die bovenste framebuis zo onder de tank door ziet, nee ik vinnut niks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan