Stuur verbuigen

sleeër

MF veteraan
16 jan 2008
6.892
1
Hoi,

ik heb een shadow 750 ace en met een standaard stuur. Nu merk ik, dat ik niet helemaal lekker zit. Het stuur mag in ieder geval wat rechter, zodat ik niet meer de hele tijd op het achterste stukje van het zadel hoef te zitten.
Nu kan ik een ander stuur halen, maar ik vroeg me af of ik het ook niet kon laten verbuigen. Kan dit? Het gaat om een standaard ace stuur. Verchroomd en een dikte van 1 inch. Hoe zit het met de sterkte ? En waar zou ik zoiets kunnen doen?

Voor het idee:
het gaat om een stuur wat lijkt op deze. Alleen het uiteinde mag wel iets meer naar buiten wijzen dus. Ik denk aan een graad of 5-10

55-235.jpg
.
 
ga maar gewoon een ander stuur kopen, als het originele stuur van lekker hard staal is breekt het namelijk zo af. Verder zou ik niet op zo'n manier iets willen doen aan mn fiets, denk namelijk dat je ook de sterkte van het materiaal aantast. En zoals HondaHielke al zei, je chroom gaat ook naar de kloten.
 
Bedankt,

Ik had al mijn vermoedens, vandaar ook dit topic. Maar nu weet ik het zekers!
 
Wat zijn de afmetingen, lengte en dikte, en zitten er gaatjes in voor de controls ?

Overigens, ik ben op het moment echt platzak, dus kan niets overnemen. Maar ik zat me alvast te orienteren op wat ik nog gedaan wil hebben.
 
honda stuur?

die buigen heel makkelijk
mijn ex werd een keer op haar shadow aangereden door een jag, motor bleef overeind, zij ook, ,maar het stuur was mooi verbogen (door het afzetten van de klap)
 
volgens mij wil je wel je stevigheid in je stuur houden??

om metaal te blijven buigen op dezelfde plek lijkt mij inderdaad niet echt een idee.

via mp o.i.d. een ander stuur kopen lijkt me veiliger......
 
Terug
Bovenaan Onderaan