Zelf collector repareren..

reuffneck

MF veteraan
21 jul 2006
12.497
6
Hillegom
hallo!

ik zat net naar m'n bandit te kijken en zoals veel bandits (en andere motoren?) roest het uiteinde v/d collector helemaal weg..met als gevolg dat m'n uitlaat nu eigenlijk los er in hangt, en er bijna meer uitlaat gassen daar uit gaan, dan door m'n uitlaat...

DSC00803-1.jpg

DSC00802-1.jpg

zo zag het er vorig jaar uit, ik heb hem er gister niet af durven halen omdat ik bang ben dat het dan helemaal weg brokkeld en ik m'n uitlaat er niet meer opkrijg en ik hem toch nog nodig heb..

COLLECTOR_REPAIR.JPG

zo zou het er uit moeten zien, het onderdeel rechts is dus weg aan het roesten..

zou je dit makkelijk zelf kunnen maken?

alsin ergens een stuk rond fixen (rvs??) en dit er weer op lassen?
of is dit meer uitstel van executie?

is rvs moeilijker te lassen?,
Hoe kan het beste een uitlaat lassen?, tig het mooiste?
of volstaat mig/mag ook? (maar dan moet je weer rvs draad?)
of elektrode? (rvs elektrode?)

wie heeft dit wel eens gedaan of wie kan me helpen!
:)
 
Zit je pakking nog wel tussen demper en collector? :?
Lipjes zitten er nog op dus dat moet zeker met een goede uitlaatklem geen probleem geven...
 
Laatst bewerkt:
je kunt hem ook afzagen en bij een lasbedrijf of kennis die kan lassen weer een passende bus op lassen.

dat gaat inderdaad het plan worden..maar dat is wel te doen dan dus dan?

Dat mag ook uiteraard,gebeurt vaker dat ze wat opsturen naar Friesland.(En word ook nog terug gestuurd! :) )
Maar wil je ook wel wat tips geven uiteraard. :Y

tips zijn altijd welkom *O*

Zit je pakking nog wel tussen demper en collector? :?
Lipjes zitten er nog op dus dat moet zeker met een goede uitlaatklem geen probleem geven...

dit is een oude foto he, ik heb m'n uitlaat er nog niet af durven halen om te kijken hoe de schade nu is...

tnt post kan misschien ook een uitkomst bieden *D :+
weetje wat dat kost :+ dan rij ik liever ff heen en weer...
 
kosten voor verzenden zijn 6.40 voor pakketen tot en met 10kg
check anders ff de site www.tnt.nl staat het wel op

daarvoor rij je niet heen enweer

heb je in je kennissen vrienden kring geen mensen die kunnen lassen mss is dat de uitkomst
 
kosten voor verzenden zijn 6.40 voor pakketen tot en met 10kg
check anders ff de site www.tnt.nl staat het wel op

daarvoor rij je niet heen enweer

heb je in je kennissen vrienden kring geen mensen die kunnen lassen mss is dat de uitkomst

6,75€ volgens mij, maar dat doet er neit toe

mjah m'n broer kan wel aardig bakken dus het komt wel goed
het was meer een vraag of het nut had..
maar dat komt wel goed dus :)
 
Helaas van de week geconstateerd dat dit zelfde deel aan het rotten is van mijn '06 Bandit 650 SA. Na wat speurwerk op het wereldwijdeweb o.a. bij dit topic uitgekomen. Ik weet dat dit een oud topic, maar hoop dit met mijn reactie nieuw leven in te blazen. Er zullen vast meer mensen gezien de leeftijd van deze Bandits tegenaan gaan lopen.

Iemand enig idee (tips zijn welkom) of er een bedrijf in Nederland of een lid van dit forum is die dit kan fixxen? Ik ken JustBandits.com en BanditManiashop.co.uk, maar verzenden heen en terug wordt nogal prijzig!

nb. Ik hoor sommige denken, registreren en meteen een vraag.. Ik zal eens kijken waar ik mij een beetje fatsoenlijk voor kan stellen. Ik heb ervaring met fora, maar ieder forum is anders.
 
Helaas van de week geconstateerd dat dit zelfde deel aan het rotten is van mijn '06 Bandit 650 SA. Na wat speurwerk op het wereldwijdeweb o.a. bij dit topic uitgekomen. Ik weet dat dit een oud topic, maar hoop dit met mijn reactie nieuw leven in te blazen. Er zullen vast meer mensen gezien de leeftijd van deze Bandits tegenaan gaan lopen.

Iemand enig idee (tips zijn welkom) of er een bedrijf in Nederland of een lid van dit forum is die dit kan fixxen? Ik ken JustBandits.com en BanditManiashop.co.uk, maar verzenden heen en terug wordt nogal prijzig!

nb. Ik hoor sommige denken, registreren en meteen een vraag.. Ik zal eens kijken waar ik mij een beetje fatsoenlijk voor kan stellen. Ik heb ervaring met fora, maar ieder forum is anders.
nee hoor daar is een forum toch voor.
het enige wat we soms denken gho net geregistreerd en gelijk reclame maken of andere soorten spam.(of hele positieve reacties bij hele slechte bedrijven :+ )

in ieder geval welkom :)
 
Helaas van de week geconstateerd dat dit zelfde deel aan het rotten is van mijn '06 Bandit 650 SA. Na wat speurwerk op het wereldwijdeweb o.a. bij dit topic uitgekomen. Ik weet dat dit een oud topic, maar hoop dit met mijn reactie nieuw leven in te blazen. Er zullen vast meer mensen gezien de leeftijd van deze Bandits tegenaan gaan lopen.

Iemand enig idee (tips zijn welkom) of er een bedrijf in Nederland of een lid van dit forum is die dit kan fixxen? Ik ken JustBandits.com en BanditManiashop.co.uk, maar verzenden heen en terug wordt nogal prijzig!

nb. Ik hoor sommige denken, registreren en meteen een vraag.. Ik zal eens kijken waar ik mij een beetje fatsoenlijk voor kan stellen. Ik heb ervaring met fora, maar ieder forum is anders.

Elke boerenlul met een lasapparaat kan dat, zo spannend is het echt niet.
 
Moet je wel een lasapparaat hebben of iemand kennen met zo'n apparaat. Ik ga eerst eens kijken of ik eruit kan komen met jerryt, van shoppen bij verschillende houd ik niet dus ik werk rustig dit lijstje af.
Mocht het lukken dan zal ik dit ook in dit topic posten, want wellicht helpt het andere weer :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan